نشست تخصصی بررسی نظرسنجی روزنامه شهرآرا برگزار شد | شهرآرا، انتخاب اهالی مطالعه در مشهد است قاب‌های افتخار ساره | گذری به آثار درخشان ساره بیات، بازیگر مشهدی سینما، به مناسبت سالروز تولدش «بهتره با سال تماس بگیری» روی آنتن + زمان پخش آموزش داستان‌نویسی | من های دیگر (بخش دوم) سرود سخت افزار اکران «ببعی قهرمان» در شهر‌های بدون سینما کلمات التیام بخش | نگاهی به کتاب «گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی» لیندا کیانی با «ماه پنهان» در راه جشنواره فیلم فجر آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) درگذشت «میشل بلان» کارگردان و بازیگر فرانسوی + علت فوت فیلم‌های پلیسی شبکه نمایش در هفته نیروی انتظامی + زمان پخش «علی رهبری» در استانبول روی صحنه می‌رود گزارشی از برگزاری برنامه «هزارتوی روایت» در مشهد جشنواره فیلم کوردیلرا به «آنیتا، گمشده در اخبار» جایزه داد دوبله فیلم «زیر پوست آمریکا» برای پخش از تلویزیون «زخم کاری» و «پوست شیر» از تلویزیون پخش می‌شود؟ داوری ایرج طهماسب و علیرضا خمسه در جشنواره کودکان و نوجوانان اصفهان گزارشی از نمایشگاه گروهی عکس «شید» در نگارخانه فردوسی مشهد | تماشای درس زندگی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

گزارشی از نمایشگاه گروهی عکس «شید» در نگارخانه فردوسی مشهد | تماشای درس زندگی

  • کد خبر: ۲۹۲۷۱۴
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
گزارشی از نمایشگاه گروهی عکس «شید» در نگارخانه فردوسی مشهد | تماشای درس زندگی
نمایشگاه گروهی عکس «شید» با تلاش هنرجویان عکاسی فرهنگ‌سرای جهاد دانشگاهی، در نگارخانه فردوسی در حال برگزاری است.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایشگاه گروهی عکس «شید» با آثار هنرجویان دوره عکاسی فرهنگ‌سرای جهاد دانشگاهی در نگارخانه فردوسی در حال برگزاری است. این هنرجویان اکنون توانستند نمایشگاه گروهی خود را که حاصل یک سال تجربه توأمان با آموزه‌های حمیدرضا گیلانی‌فر بوده است، برگزار کنند. طبق توضیحات حامد فتحی، دبیر نمایشگاه عکاسی «شید»، موضوع این نمایشگاه آزاد و شامل ۴۰ قطعه قاب نهایی بوده که حاصل کار ۲۳ عکاس در دوره آموزشی با استاد گیلانی‌فر بوده است. این آثار توسط اساتیدی چون آقای گیلانی‌فر، آقای ابراهیمی، خانم پزشک و... با دیدگاه‌های فنی، مفهومی و داستانی داوری شد و خروجی این داوری آثار موجود در نمایشگاه شید است. در اولین روز برگزاری نمایشگاه، هنردوستان و عکاسان زیادی از این نمایشگاه بازدید کردند که نظرات بعضی از آن‌ها را در ادامه می‌خوانید.

نمایشگاه گروهی عکس «شید» و تماشای درس زندگی در مشهد

گفتمان گروهی در فضای آموزشی

مرتضی لطفی، عکاس مشهدی، در حاشیه نمایشگاه شید با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه گروهی اظهار کرد: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها چند ویژگی خاص دارد. افراد این گروه زیر نظر مدرس، مهارت‌های لازم این حوزه را کسب می‌کنند و حاصل کارشان چنین‌نمایشگاهی می‌شود. آموزش، متصل‌کننده این موارد با یکدیگر بوده و طبیعتاً انتظار می‌رود نمایشگاه به سمت و سوی مشخصی برود. گفتمان حاکم بر گروه بیانگر فضای آموزش است. 

وی درباره سطح کیفی آثار به‌نمایش‌گذاشته‌شده در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: اگر در این مجموعه افرادی پیدا شوند که بتوانند آثار متفاوتی ارائه دهند، به نظر من، افراد موفق‌تری هستند. در بین این آثار، عکس‌های متفاوتی دیدم که جزو آثار خوب به حساب می‌آمدند. برگزاری نمایشگاه گروهی، مزایای خوبی دارد و می‌توانیم به آن اعتبار دهیم.

این عکاس مشهدی ادامه داد: از مزایایی که می‌توان به آن اشاره کرد، امیدواری به عکاسان تازه‌کار برای ادامه فعالیت در این حوزه است. دومین مورد ارزیابی درست از موقعیت است که می‌تواند به آن‌ها برای ادامه مسیر کمک کند. هنرجویان نباید دچار خودباوری کاذب شوند، زیرا این موضوع می‌تواند مانعی برای پیشرفت آن‌ها باشد. امیدوارم اتفاقات خوبی برای عکاسان این گروه بیفتد و در حوزه عکاسی حرفه‌ای پیشرفت کنند. 

نمایشگاه گروهی عکس «شید» و تماشای درس زندگی در مشهد

عکاسی در کنار درس زندگی

آیدا رستگارمقدم، هنرجوی نمایشگاه شید، با اشاره به مفیدبودن دوره‌های عکاسی توضیح داد: بعد از تلاش‌های فراوان توانستیم نمایشگاه شید را به صورت گروهی برپا کنیم و من به خودم و همراهانم افتخار می‌کنم. دوره‌های آموزشی با آقای گیلانی‌فر بسیار جذاب بود و من در این دوره با ابعاد مختلفی از عکاسی آشنا شدم.

علیرضا عرب‌زاده، دیگر هنرجوی نمایشگاه شید نیز درباره تجربه استاد و شاگردی با حمیدرضا گیلانی‌فر بیان کرد: آقای گیلانی‌فر علاوه بر آموزش عکاسی، درس زندگی به ما آموختند. در کلاس‌هایش حس خاصی را به ما انتقال می‌دادند. از همین روی، همیشه کلاس فضایی پویا و زنده داشت. آقای گیلانی‌فر حامی خوبی برای ما کاراولی‌ها بوده‌اند و تا ایستگاه آخر که برگزاری نمایشگاه بود، ما را همراهی کردند.

شبنم روشن‌دل، دیگر هنرجوی نمایشگاه شید، درباره احساساتش نسبت به برگزاری نمایشگاه گفت: ما دوره عکاسی را با استاد گیلانی‌فر پشت سر گذاشتیم و پس از گذشت حدود یک سال، نمایشگاهش در حال برگزاری است. اکنون خوشحالم که نتیجه تلاش‌هایمان را دیدیم.

نمایشگاه گروهی عکس «شید» با موضوع آزاد از ۱۴ مهر فعالیت خود را آغاز کرده است و تا ۱۸ مهر ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه عکس گروهی، از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->