آلمان «به طور موقت» صدور سلاح به رژیم اسرائیل را ممنوع کرد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) پوتین و پزشکیان در ترکمنستان دیدار می‌کنند پزشکیان: قتل‌عام کودکان در غزه، روز کودک امسال را تلخ کرده است یک دانشجو به زندان معرفی شد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی شلیک موشک از یمن به قلب تل‌آویو | آژیر خطر در فرودگاه بن‌گوریون+فیلم ویدئو| ظریف: جنایات رژیم اسرائیل نمونه بارز افساد فی الارض است بایدن: آمریکا متعهد به موجودیت اسرائیل است دستگیری سوداگر مرگ با ۱۶۰ بسته موادافیونی در مشهد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) عراقچی: به دنبال جنگ نیستیم، اما از آن هراسی هم نداریم ابوعبیده: گزینه پیش روی ما ادامه نبرد علیه دشمن است ولایتی: ایران با قدرت در مقابل دشمن می‌ایستد الحوثی خطاب به رژیم صهیونیستی: با موشک‌های فراصوت هدف قرار گرفته می‌شوید قالیباف: دچار خطای محاسباتی نمی‌شویم ۱۰ سناریوی عملیاتی ایران برای «پاسخ سخت» به اقدام احتمالی اسرائیل حملات جدید رژیم صهیونیستی به نزدیکی فرودگاه بیروت (۱۶ مهر ۱۴۰۳) ویدئو | روایتی کامل از عملیات وعده صادق ۲ | از آماده‌سازی تا اصابت موشک‌ها ابوشریف: فرزندان لبنان و فلسطین باید با آزادی سرزمین‌شان به حقوق خود برسند وزیر بهداشت برای شرکت در اجلاس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به قطر خواهد رفت جلسه کمیسیون آموزش مجلس با رئیس‌جمهور عصر امروز برگزار خواهد شد (۱۶ مهر ۱۴۰۳) ویدئو | پیام سردار قاآنی به هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی لاوروف: غرب در صورت ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین، با پیامدهای جدی روبه‌رو خواهد شد گازرسانی ۹۷ درصدی و آبرسانی ۹۵ درصدی به روستاهای خراسان رضوی
سرخط خبرها

آخرین آمار شهدا و زخمی‌ها یک سال پس از آغاز جنگ در غزه

  • کد خبر: ۲۹۳۰۷۵
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
آخرین آمار شهدا و زخمی‌ها یک سال پس از آغاز جنگ در غزه
پس از گذشت یک سال از آغاز نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین در غزه آخرین آمار قربانیان این جنگ را اعلام کرد و در عین حال گفت: اشغالگران عامدانه اقدام به تخریب و ویرانی مراکز درمانی و بهداشتی در این باریکه کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: شمار قربانیان عملیات‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، به ۴۱ هزار و ۹۰۹ شهید و ۹۷ هزار و ۳۰۳ زخمی رسیده است.

این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار زن باردار وجود دارد که از ارائه خدمات درمانی و مراقبت‌های درمانی زنان محروم هستند.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد: بیش از ۶۰ درصد شهدا زنان و کودکان هستند.

این وزارتخانه تصریح کرد: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار در غزه شدند که در نتیجه آن ۳۹ شهید و ۱۳۷ مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد رژیم اشغالگر نه تنها مانع ورود تجهیزات پزشکی و نیز پزشکان از خارج از غزه شده بلکه عوامل بهداشت و درمان را در این باریکه تحت‌محاصره که با چالش‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند، هدف قرار می‌دهند.

براساس گزارش شبکه العربی، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد اشغالگران عامدانه اقدام به تخریب و ویرانی مراکز درمانی و بهداشتی در این باریکه کرده‌اند.

در همین رابطه، مدیر بیمارستان‌های میدانی در وزارت بهداشت غزه تصریح کرد که اشغالگران صهیونیست مانع ورود سوخت و تجهیزات پزشکی و نیز خروج بیماران و مجروحان به‌منظور درمان و معالجه به خارج می‌شوند. مدیر بیمارستان‌های میدانی در وزارت بهداشت غزه خاطرنشان کرد که ۶۵ درصد مراکز درمانی در نوار غزه توسط اشغالگران هدف گرفته شدند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ۹۸۶ تن در بخش بهداشت و درمان در نوار غزه شهید شدند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد فعالیت ۱۳۰ آمبولانس نیز در نتیجه هدف قرار گرفتن و آسیب رسیدن به آنها طی این یک سال متوقف شده است. همچنین وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد ۲۳ بیمارستان از مجموع ۳۸ بیمارستان از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده‌اند.

طبق گزارش این وزارتخانه ۲۵ هزار بیمار و مجروح نیاز به معالجه و درمان در خارج دارند و ۱۲۵ هزار بیمار مبتلا به سرطان نیز زندگیشان در خطر است و باید برای درمان به خارج منتقل شوند. ۱۴۶ پزشک متخصص در حوزه‌های پزشکی مختلف نیز در مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته است و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صد‌ها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

با گذشت یک سال از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->