تکذیب گمانه‌زنی‌های افزایش قیمت بنزین (۲ دی ۱۴۰۳) برای خرید آهن‌آلات در مشهد چه باید کرد؟ انبوه‌سازان لاکچری‌ساز بلای جان بازار مسکن ماجرای برنج‌های وارداتی آلوده چیست؟ نقد‌های مردمی به عرضه روغن‌موتور‌های بی‌کیفیت در مشهد قیمت خودرو‌های خارجی رشد ۳ تا ۳۵ میلیون تومانی پیدا کرد (۲ دی ۱۴۰۳) قیمت خودرو‌های داخلی در مسیر کاهش (۲ دی ۱۴۰۳) | پژو ۲۰۷ اتوماتیک یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان موتور بورس با بزرگان بازار روشن ماند | گزارش وضعیت بازار سهام (۲ دی ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در مشهد (۲ دی ۱۴۰۳) حجم مخازن سد‌های خراسان رضوی، فقط ۱۴ درصد! اداره کل صمت خراسان رضوی طی ۸ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ رتبه سوم کشور در تعداد پرونده کشف کالای قاچاق را کسب کرده است ۹ مزرعه ماهی خاویاری در خراسان رضوی فعال است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲ دی ۱۴۰۳) | ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و طلا آغاز عرضه سنگین دلار، تتر و درهم از فردا (۳ دی ۱۴۰۳) قانون پیش فروش مسکن اصلاح می‌شود جلسه مجلس با همتی و فرزین برای بررسی افزایش قیمت ارز، سه‌شنبه (۴ دی ۱۴۰۳) برگزار می‌شود کدام آپارتمان‌ها در وضعیت رکود بازار مسکن خریدار دارند؟ (۲ دی ۱۴۰۳) ویدئو | عبده تبریزی: قیمت پایین برق و گاز اقتصاد ایران را آشفته کرده است دلار حواله از ۶۳ هزار تومان عبور کرد (۲ دی ۱۴۰۳) ویدئو | قالیباف: گرانی‌های قیمت ارز و کمبود برق و گاز این روزها مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است زیان ۲۵۰ همتی صنایع درپی قطعی برق برنامه‌های مجلس برای حمایت از بورس چیست؟ |رونق بازار سرمایه با بازار توافقی ارز دستور پزشکیان برای تسریع در پرداخت وام ازدواج سرنوشت نامعلوم تعهدات مالی سفرهای استانی دولت سیزدهم به خراسان رضوی واریز سود به حساب بیش از ۲۰ میلیون سهامدار در پاییز ۱۴۰۳ جلسه غیرعلنی مجلس در مورد نوسانات نرخ ارز برگزار شد (۲ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲ دی ۱۴۰۳) | هویج کیلویی ۱۰ هزار تومان فروش ۹ محصول مدیران خودرو به صورت نقد و اقساط (۲ دی ۱۴۰۳) + شرایط مرحله جدید واریز سود سهام عدالت در راه است
سرخط خبرها

مذاکرات با چینی‌ها برای برقی‌شدن راه‌آهن تهران - مشهد ادامه دارد

  • کد خبر: ۲۹۳۲۳۷
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
مذاکرات با چینی‌ها برای برقی‌شدن راه‌آهن تهران - مشهد ادامه دارد
مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: در حال حاضر، مشکل ناوگان ما فرسودگی بالایش است.

به گزارش شهرآرانیوز، جبارعلی ذاکری در هفتمین دوره تعالی جایزه نگهداشت وضعیت ناوگان ملی گفت: بازنگری در فرایندها، سامانه‌ها و کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی، و افزایش مدت زمان نگهداشت ناوگان در راه‌آهن بسیار ضروری است و باید در اقداماتی که طی سال‌های گذشته صورت گرفته، بازنگری صورت گیرد و برای نظام‌مندشدن این بخش، از صاحب‎نظران درخواست ارائه نظر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، مشکل ناوگان ما فرسودگی بالایش است، گفت: در گذشته، محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در تولید داخلی وجود داشت که در حال حاضر، این محدودیت‌ها برطرف شده و ما شاهد پیشرفت در اجرای طرح نوسازی هستیم.

ذاکری با بیان اینکه خرید ناوگان توسط بخش خصوصی اجرایی می شود و در این زمینه دولت و راه‌آهن نقش تسهیلگری خواهند داشت، گفت: ظرفیتی در قانون برنامه هفتم  برای وارد کردن لوکوموتیو در نظر گرفته شده که بخشی از آن مربوط ناوگان مسافری است  که از طریق بخش خصوصی تامین می شود. 

 او  توضیح داد: شرکت‌های بخش خصوصی برنامه‌های خود را برای خرید لوکوموتیو و واگن از داخل و خارج ارائه کرده‌اند و تا پایان برنامه هفتم باید ۵۵٠ دستگاه لوکوموتیو وارد کشور شود و برای واگن‌های مسافری هم محدودیتی وجود ندارد البته اولویت ما استفاده از ظرفیت تولید داخل است.

وی  با بیان اینکه بازنگری در روند وضعیت نگهداری از ناوگان ریلی و فرایندها ضروری است گفت: در این باره باید از سامانه‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی و افزایش مدت زمان نگهداشت و دوره نگهداری ناوگان در راه‌آهن استفاده شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برقی سازی راه‌آهن مشهد تاکید کرد : برقی سازی راه‌آهن مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده‌ایم و بزودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می‌دهیم. 

ذاکری همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن رشت- آستارا گفت: پنجشنبه ١٩ مهر ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در آستارا مذاکراتی با دست‌اندرکاران این پروژه خواهیم داشت و در حال حاضر ٢٠ کیلومتر از اراضی مورد نیاز این پروژه تملک شده و ۴٠ کیلومتر هم به طور عبور غیرهمسطح است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->