واکنش اهل سنت عراق به اهانت صهیونیست‌ها علیه آیت الله سیستانی اذعان رژیم صهیونیستی به تلفات جانی نظامیانش در جنگ لبنان نخست‌وزیر اسپانیا تجاوز اسرائیل به لبنان را محکوم کرد گفتگوی تلفنی ۵۰ دقیقه‌ای روسای جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی| بایدن نگران بسته شدن تنگه هرمز است اظهارات جنجالی هریس: ترامپ فریب دیکتاتورهای قاتل را می‌خورد سازمان ملل درباره توزیع سلاح بین‌ شهرک‌نشینان صهیونیست هشدار داد رئیس جمهور پزشکیان فردا عازم ترکمنستان خواهد شد ۱۶ شهید و ده‌ها زخمی در کشتار جدید صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا (۱۸ مهر ۱۴۰۳) سفارت ایران در لندن به اتهام‌پراکنی مقام امنیتی انگلیس واکنش نشان داد عراقچی: برای رایزنی در خصوص مسائل منطقه به عربستان سفر کردم انفجار یک مهمانپذیر در خیابان طبرسی مشهد (۱۸ مهر ۱۴۰۳) عراقچی وارد عربستان شد + ویدئو اردوغان: اسرائیل «سازمان تروریستی صهیونیستی» است پزشکیان: استانداران جدید برای تحقق گفتمان وفاق ملی و به‌کارگیری مدیران براساس توانمندی تلاش کنند بررسی بودجه ۱۴۰۴ از هفته آینده در دولت آغاز خواهد شد شهردار ساری برکنار شد عراقچی به عربستان سعودی سفر کرد نامه ۳۹ نماینده مجلس شورای اسلامی به شورای عالی امنیت ملی درباره تجدید نظر در دکترین دفاعی مشاور فرمانده سپاه: سردار قاآنی در چند روز آینده نشان فتح دریافت خواهد کرد سردار رادان: همراهی مرزنشینان و مرزبانان، سبب استحکام مرزهای کشور است توضیحات وزیر ورزش درباره آخرین وضعیت آماده سازی ورزشگاه آزادی وزیر بهداشت از پرداخت مقدار زیادی از مطالبات پرستاران خبر داد وزیر ارتباطات: در آینده نزدیک اخبار خوبی درباره موضوع فیلترینگ اعلام می‌کنیم
سرخط خبرها

سفارت ایران در لندن به اتهام‌پراکنی مقام امنیتی انگلیس واکنش نشان داد

  • کد خبر: ۲۹۳۵۷۵
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
سفارت ایران در لندن به اتهام‌پراکنی مقام امنیتی انگلیس واکنش نشان داد
سفارت کشورمان در لندن روز چهارشنبه در واکنش به اتهام‌پراکنی رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که این ادعا‌های بی‌اساس برای منحرف کردن افکار عمومی نسبت به همدستی لندن در جنگ افروزی و نسل کشی رژیم اسرائیل طراحی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در پیام سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن آمده است: یک مقام امنیتی دولت بریتانیا بار دیگر اتهامات بی‌اساس و توهم‌آمیزی را علیه ایران مطرح و بدون ارائه هیچگونه مدرکی اینطور گمانه زنی کرد که ایران ممکن است «احتمالاً» یا «اصولاً» توطئه‌های خیالی در داخل بریتانیا صورت داده باشد.

این پیام می‌افزاید: به نظر می‌رسد که این لفاظی‌ها برای منحرف کردن افکار عمومی نسبت به همدستی دولت بریتانیا در جنگ افروزی و نسل کشی رژیم اسرائیل طراحی شده است.

سفارت کشورمان تصریح کرد: دولت بریتانیا به جای بد جلوه دادن دیگران، دولت باید از نفوذ خود برای توقف تجاوز‌های رژیم اسرائیل استفاده کند و از ارائه پناهگاه‌های امن به گروه‌های تروریستی و فرقه‌هایی که نفرت و خشونت را در بریتانیا ترویج می‌کنند، دست بردارد.

«کن مک‌کالم» رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس موسوم به MI ۵ دیروز، بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ادعا کرد که سطح تهدید‌ها از جانب ایران طی دو سال گذشته افزایش یافته است. «کن مک‌کالم» همچنین مدعی شد که عناصر وابسته به تهران، مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران در خاک انگلیس را تهدید می‌کنند.

این برای نخستین بار نیست که مک‌کالم ادعا‌های بی‌پایه و اساسی را علیه ایران مطرح می‌کند. او چندی پیش نیز این ادعا را مطرح کرده بود: ما از مدت‌ها پیش نگران تهدیدات ایران در خاک بریتانیا بوده ایم، اما این تهدیدات شدیدتر شده است.

اسماعیل بقایی هامانه سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش ادعا‌های مقام امنیتی انگلیسی را کاملا مردود دانست و تکرار این ادعا‌ها طی دو سال اخیر را که بدون کوچکترین سند و مدرکی مطرح می‌شود راتقبیح کرد.

وی با یادآوری استفاده مکرر مقامات انگلیس از واژه «بالقوه» در توصیف اتهام‌های ساختگی علیه ایران، اقدام نهاد‌های امنیتی این کشور در اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران را در راستای سیاست «دشمن سازی» مصنوعی و تحریف افکار عمومی از نقش دولت انگلیس در استمرار نسل کشی فلسطینیان و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به مقام‌های لندن توصیه کرد به جای طرح اتهام‌های بی اساس و مباحث گمراه کننده از نفوذ خود برای توقف تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر استفاده کنند.

بقایی هامانه همچنین با اشاره به میزبانی لندن از برخی گروه‌ها و تشکیلات تروریستی که با سوء استفاده از مفهوم آزادی بیان به صورت نظام‌مند به ترویج خشونت و تروریسم و نفرت پراکنی می‌پردازند، تکالیف حقوقی بین‌المللی همه دولت‌ها برای مقابله با تروریسم و تحریک به خشونت را یادآور شد. وی همچنین خواستار تجدید نظر انگلیس در سیاست‌های غیرسازنده در قبال ملت ایران و منطقه غرب آسیا شد.

منبع: فارس 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->