تجهیز پلیس‌های تخصصی به اسلحه «شوکر برقی» اجرای طرح آزمایشی درخصوص پرداخت تسهیلات و افزایش میزان اشتغال در خراسان رضوی امام جمعه مشهد از مجروحان حوادث اخیر لبنان عیادت کرد «وعده صادق ۲» موازنه منطقه را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داد قالیباف با رئیس‌جمهور تاجیکستان در دوشنبه دیدار کرد هم‌زمان با رزمایش‌های مشترک ایران و عمان، امیر حیدری به مسقط رفت نماینده روسیه در سازمان ملل: اسرائیل علاقه‌ای به حل مسالمت‌آمیز مشکلات ندارد چین نگرانی خود را درباره اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی علیه ایران ابراز کرد آمریکا: سنوار زنده و تصمیم‌گیرنده اصلی در حماس است وزیر امور خارجه: ایران برای هر سناریویی آماده است و مقاومت را رها نخواهد کرد آمادگی شورای عالی استان‌ها برای کمک به دولت چهاردهم نماینده مجلس: رئیس جمهور به دنبال مذاکرات گازی در ترکمنستان باشد میدان غزه و آزمون اتحاد مسلمانان ادعای جدید ترامپ: با روسیه و چین به خلع سلاح هسته‌ای نزدیک بودیم وزارت خارجه آمریکا گفت‌وگوی محرمانه میان تهران و واشنگتن را با موضوع آتش بس رد کرد قالیباف در دوشنبه با رئیس مجلس ملی تاجیکستان دیدار کرد بازگرداندن ۲۷۰ هزار تبعه افغانستانی به کشورشان، از طریق مرز دوغارون گزارش عراقچی از دیدار با بن سلمان و مقامات عربستان سعودی+عکس پنج شهید و ۱۲ زخمی بر اثر حمله صهیونیستها به جنوب لبنان (۱۸ مهر ۱۴۰۳) سخنان تهدیدآمیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خطاب به مردم لبنان چه بود؟ شهادت ۲ هزار و ۱۴۱ نفر در لبنان از ابتدای جنگ غزه تا امروز (۱۸ مهر ۱۴۰۳) نشریه انگلیسی: ایران ثابت کرد که توانایی شکست بزرگترین سامانه پدافند هوایی جهان را دارد واکنش اهل سنت عراق به اهانت صهیونیست‌ها علیه آیت الله سیستانی
سرخط خبرها

نماینده مجلس: رئیس جمهور به دنبال مذاکرات گازی در ترکمنستان باشد

  • کد خبر: ۲۹۳۶۵۵
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
نماینده مجلس: رئیس جمهور به دنبال مذاکرات گازی در ترکمنستان باشد
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور به ترکمنستان تاثیر بسزایی در حوزه توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه انرژی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به ترکمنستان اظهار داشت: رئیس جمهور معتقد به وفاق ملی و وفاق بین‌المللی و هدف وی ایران قوی در عرصه جهانی و بین‌الملل است.

وی یادآور شد: ارتباط با همسایگان و توسعه مناسبات با آنها در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی هم باعث ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزی می‌شود و هم از جهات مختلف سیاسی، فرهنگی حائز اهمیت است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور ترکمنستان ظرفیت‌های خوبی در توسعه روابط در بخش انرژی که مهمترین مساله امروز منطقه و جهان است، دارد و سفر دکتر پزشکیان به این کشور می‌تواند زمینه ساز گسترش و توسعه روابط در این حوزه باشد.

آذری خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در حوزه انرژی بین ایران و ترکمنستان در سال‌های گذشته ایجاد شد، به حداقل رسیده و تقریباً رفع شده و ما امروز شاهد آغاز دوران خوبی برای توسعه روابط بین دو کشور هستیم.

وی یادآور شد: در زمان دولت سیزدهم ما شاهد سواپ گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان بودیم که نشان دهنده گسترش روابط بین سه کشور بود که در سفر آقای پزشکیان به ترکمنستان می‌تواند این زمینه ادامه و حتی توسعه روابط و سواپ گازی فراهم شود.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳) برای شرکت در مراسم سیصدمین سالگرد درگذشت «مختومقلی فراغی» شاعر مشهور ترکمن عازم ترکمنستان می‌شود.

پزشکیان در همایش بین‌المللی ارتباط متقابل زبان‌ها و تمدن‌ها - مبنای صلح و توسعه به مناسبت بزرگداشت مختومقلی فراغی نیز سخنرانی خواهد کرد.

در این سفر رئیس جمهور علاوه بر دیدار و گفتگو با سردار قربانقلی بردی‌محمداف رئیس جمهور ترکمنستان با برخی دیگر از مقامات این کشور نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

همچنین رئیس جمهور در این سفر با مقامات و سران دیگر کشور‌ها هم دیدار‌هایی خواهد داشت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->