ویدئو | انهدام تانک اسرائیلی با موشک حزب‌الله در مرز لبنان رزمایش نیروهای واکنش‌سریع ارتش‌های ایران و عمان برگزار شد قالیباف با رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان دیدار کرد دیدار و رایزنی‌های مهم عراقچی با نخست وزیر قطر رهبر معظم انقلاب به سفیر ایران در لبنان هدیه دادند تجهیز پلیس‌های تخصصی به اسلحه «شوکر برقی» اجرای طرح آزمایشی درخصوص پرداخت تسهیلات و افزایش میزان اشتغال در خراسان رضوی امام جمعه مشهد از مجروحان حوادث اخیر لبنان عیادت کرد «وعده صادق ۲» موازنه منطقه را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داد قالیباف با رئیس‌جمهور تاجیکستان در دوشنبه دیدار کرد هم‌زمان با رزمایش‌های مشترک ایران و عمان، امیر حیدری به مسقط رفت نماینده روسیه در سازمان ملل: اسرائیل علاقه‌ای به حل مسالمت‌آمیز مشکلات ندارد چین نگرانی خود را درباره اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی علیه ایران ابراز کرد آمریکا: سنوار زنده و تصمیم‌گیرنده اصلی در حماس است وزیر امور خارجه: ایران برای هر سناریویی آماده است و مقاومت را رها نخواهد کرد آمادگی شورای عالی استان‌ها برای کمک به دولت چهاردهم نماینده مجلس: رئیس جمهور به دنبال مذاکرات گازی در ترکمنستان باشد میدان غزه و آزمون اتحاد مسلمانان ادعای جدید ترامپ: با روسیه و چین به خلع سلاح هسته‌ای نزدیک بودیم وزارت خارجه آمریکا گفت‌وگوی محرمانه میان تهران و واشنگتن را با موضوع آتش بس رد کرد قالیباف در دوشنبه با رئیس مجلس ملی تاجیکستان دیدار کرد بازگرداندن ۲۷۰ هزار تبعه افغانستانی به کشورشان، از طریق مرز دوغارون گزارش عراقچی از دیدار با بن سلمان و مقامات عربستان سعودی+عکس
سرخط خبرها

وزیر امور خارجه: ایران برای هر سناریویی آماده است و مقاومت را رها نخواهد کرد

  • کد خبر: ۲۹۳۶۶۴
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
وزیر امور خارجه: ایران برای هر سناریویی آماده است و مقاومت را رها نخواهد کرد
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با الجزیره با تأکید بر اینکه نکته که ایران برای هر سناریویی آماده است، تصریح کرد: ما هرگز از حمایت مقاومت دست برنخواهیم داشت و من در بیروت اعلام کردم که ایران مقاومت را رها نخواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عباس عراقچی در گفتگو با الجزیره با بیان اینکه ما برای هر سناریویی آماده هستیم، افزود: بااین‌حال، جنگ یا تشدید تنش را نمی‌خواهیم.

عراقچی در این گفتگو تصریح کرد: اسرائیلی‌ها می‌توانند اراده ما را بیازمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین هشدار داد: در صورتی که به ما حمله شود این حمله را به دقت بررسی خواهیم کرد و پاسخ متناسب خواهیم داد. اسرائیل به دنبال یک جنگ گسترده است و می‌خواهد کشور‌ها را به این جنگ بکشاند.

وی تصریح کرد: ایران تنها کشوری نیست که جنگ گسترده را نمی‌خواهد، بلکه همه ماهیت فاجعه بار این جنگ را می‌دانند.

عراقچی همچنین با بیان اینکه مقاومت قادر است به اسرائیل پاسخ دهد، گفت: نتانیاهو به هدفش در جنگ غزه که نابودی حماس بود نرسید و در لبنان هم با همین وضعیت روبه‌رو خواهد شد.

وزیر خارجه در خصوص حمایت از محور مقاومت گفت: حمایت‌های محدود به مسائل سیاسی و دیپلماتیک نخواهد بود و هر چه را که لازم باشد برای آنها فراهم خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ما هرگز از حمایت از مقاومت دست برنخواهیم داشت و من در بیروت اعلام کردم که ایران مقاومت را رها نخواهد کرد.

عراقچی همچنین در خصوص رایزنی‌های خود در لبنان گفت: دیدار‌های من در بیروت سازنده و جدی بود و هیچ تنشی در میان نبود. از تصمیمات دولت لبنان و مقاومت این کشور حمایت خواهیم کرد.

وزیر خارجه همچنین گفت که در سفرهایش مذاکراتی را درباره چگونگی آتش بس و توقف کشتار مردم و برجای گذاشتن ویرانی انجام داده است.

وی گفت: نقش عربستان در منطقه حائز اهمیت است و قطر نیز کشوری تاثیر گذار است که با آنها برای توقف جنگ در حال رایزنی هستیم.

عراقچی گفت که کانال‌های دیپلماتیک با آمریکا از طریق کشور‌های دیگر باز بوده و به طور غیرمستقیم تبادل نظر می‌کنیم. بر ضرورت یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران موجود اتفاق نظر وجود دارد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->