بازدید سرزده استاندار خراسان رضوی از جلسه دیدار مردمی فرماندار مشهد رایزنی رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن با عراقچی در مسقط تصویب قطعنامه‌ای برای آتش بس جنگ غزه، هدف هیئت پارلمانی ایران در ژنو وضعیت مبهم استرداد خاوری به ایران در سایه عدم همکاری پلیس بین‌الملل کانادا توضیحات وحید یامین پور درباره آخرین خبرها از معرفی جانشین شهید سید حسن نصرالله + فیلم پویش «ایران همدل» چگونه کار می‌کند؟ مقاومت عراق با پهپاد، اهدافی را در دره اردن و حیفا هدف قرار داد + فیلم دبیرکل سابق ناتو: فلسطینی‌ها باید کشور مستقل داشته باشند آغاز رایزنی عراقچی با همتای عمانی نتانیاهو از بررسی طرح قطع کمک‌ها به شمال غزه خبرداد آغاز رزمایش هسته‌ای بزرگ ناتو در شمال اروپا وزارت امور خارجه ایران: از همه ظرفیت‌ها برای مؤاخذه عاملان شهادت سردار نیلفروشان استفاده می‌کنیم عراقچی پس از بغداد وارد مسقط شد (۲۳ مهر ۱۴۰۳) استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی برای مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَکَ [۱] شمار شهدای لبنان طی یک سال اخیر به ۲۳۰۶ تن رسید (۲۲ مهر ۱۴۰۳) مقام حماس: تیپ گولانی رژیم اسرائیل، همان سربازان ارتش نازی بودند جزئیاتی جدید درباره حمله پهپادی مرگبار حزب‌الله| ۱۱۰ صهیونیست زخمی و ۴ نفر مرگ مغزی شدند اسماعیل کوثری: کسانی که می‌گویند سردار قاآنی در بازجویی هستند، غلط کردند رسانه عبری افشا کرد: بحران کمبود شدید مهمات در ارتش اسرائیل شمار زخمی‌های ارتش رژیم اسرائیل در حمله پهپادی حزب الله به ۶۷ نفر رسید (۲۲ مهر ۱۴۰۳) حمله به یک بازار در سودان دستکم ۲۳‌کشته و ۴۰ زخمی برجای گذاشت (۲۲ مهر ۱۴۰۳) کره شمالی: پرواز پهپادهای کره جنوبی در آسمان پیونگ یانگ اعلام جنگ است
سرخط خبرها

آغاز رزمایش هسته‌ای بزرگ ناتو در شمال اروپا

  • کد خبر: ۲۹۴۳۱۷
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
آغاز رزمایش هسته‌ای بزرگ ناتو در شمال اروپا
رزمایش‌های هسته‌ای بزرگ ناتو با نام «ظهر پایدار» (Steadfast Noon) با شرکت ۲۰۰۰ نظامی از ۱۳ کشور عضو و تا ۶۰ جنگنده از امروز (دوشنبه) در شمال اروپا آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، همانطور که مارک روته، دبیرکل ناتو توضیح داد این رزمایش در انگلیس، دریای شمال و همچنین هلند و بلژیک انجام می‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته دبیرکل ناتو این رزمایش‌ها باید به دشمن نشان دهد که ناتو آماده واکنش و پاسخ به هر تهدیدی است.

ناتو اعلام کرده که این رزمایش‌ها برنامه‌ریزی شده و اعضای این ائتلاف نظامی برای بیش از یک سال است که آماده شده و در آن، هیچ سلاح جنگی استفاده نخواهد شدو

مانورها دو هفته به طول می‌انجامد. ۸ فرودگاه در این رزمایش فعال هستند. جنگنده‌های مختلف که می‌توانند تسلیحات هسته‌ای حمل کنند، بمب افکن‌ها،‌ جنگنده‌های اسکورت و هواپیماهای سوخت رسانی به همراه هواپیماهای شناسایی و هواپیمای جنگ الکترونیک نیز در این رزمایش حضور دارند.

سرویس خبری ناتو نیز یادآور شد که این ائتلاف اقداماتی را با هدف تضمین قابلیت اطمینان و اثربخشی نیروهای بازدارنده هسته‌ای به صورت مداوم انجام داده است.

همچنین در سال جاری میلادی جنگنده‌های جدید هلندی « F۳۵A» برای استفاده در ماموریت‌های بازدارندگی هسته‌ای به کار گرفته شده‌اند.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که سازمان‌های ضد جنگ از رفتار ناتو در چارچوب تنش‌های بین‌المللی انتقاد می‌کنند.

در مفهوم استراتژیک ناتو، رهبران این ائتلاف تایید کردند تا زمانی که سلاح‌های هسته‌ای وجود داشته باشد، ناتو یک اتحاد هسته‌ای باقی خواهد ماند.

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که مسکو در نظر گرفته که از نظر نظامی-فنی، ناتو به سمت افزایش نقش تسلیحات هسته‌ای در استراتژی این ائتلاف حرکت می‌کند.

وی همچنین یادآور شد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل سابق ناتو مدتی پیش در مورد نوسازی سلاح‌های هسته‌ای از جمله بمب‌های هوایی آمریکا مستقر در کشورهای اروپایی صحبت کرده بود.

به گفته این دیپلمات روس، مسکو «کل مجموعه عوامل موثر بر ثبات استراتژیک، امنیت و توان دفاعی روسیه» را در نظر می‌گیرد و برای این منظور روند به روز رسانی اصول سیاست دولتی روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای در حال حاضر در حال انجام است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتر بررسی مساله به روز رسانی اصول سیاست کشور در حوزه بازدارندگی هسته یا را در نشست شورای امنیت روسیه درباره بازدارندگی هسته ای پیشنهاد کرده بود.

پوتین گفته بود، روسیه محق دارد که از تسلیحات هسته‌ای در صورتی که مورد حمله از سوی دشمنان با تسلیحات متعارف قرار بگیرد، استفاده کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->