مرکز درمان هموفیلی و تالاسمی مشهد ۲ هزار و ۱۱۰ بیمار را زیر پوشش دارد ایران کشوری فوق سالمند می‌شود معاون سازمان بهزیستی کشور: بیش از ۷۰ هزار کودک دارای اختلال بینایی هستند سالمندان چه مقدار ویتامین دی باید مصرف کنند؟ ۵ سارق مأمورنما در سبزوار دستگیر شدند (۲۳ مهر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۲۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۳ مهر ۱۴۰۳) معدن کوه رحمت تخت جمشید قطعاً تعطیل خواهد شد ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند درباره ممنوعیت بزرگ‌نمایی پیشامدها در حضور کودکان | همراه اضطراب‌های کودکانه باشیم ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار کوثر و سه‌راه دارایی در مشهد (۲۳ مهر ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از روند مراجعه چندباره تأیید دارو در مدیریت درمان تأمین اجتماعی | دارو‌های خاص در حصار تأیید الکترونیکی سرپرست سازمان بهزیستی کشور: ۳۰ درصد جمعیت کشور در سال ۱۴۳۰ سالمندان خواهند بود چهارچوب جامع برای نظارت بر کودکستان‌ها طراحی می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۲۳ مهر ۱۴۰۳) | تداوم روند کاهش دما تا پنجشنبه «هوای پاک» مشهد روی میز بازرس کل | استنشاق «هوای پاک» با استنطاق متخلفان تمام خدمات بهداشتی کنترل بیماری سل به صورت رایگان ارائه می‌شود مخزن ۸۵ درصد سالک‌ها در ایران موش‌های صحرایی هستند مدارس نوبت عصر دوشنبه (۲۳ مهر ۱۴۰۳) هفت شهر استان خوزستان، به علت آلودگی هوا مجازی شد یک هواپیمای سبک در محله‌ای مسکونی در آمریکا سقوط کرد آنچه باید در باره مسمومیت با گاز  منوکسیدکربن بدانید | عبور ایمن از فصل مرگ‌بار جوان مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۳ مهر ۱۴۰۳) رسیدگی دیوان محاسبات کشور به تخلف مراکز آموزش عالی در زمینه احداث‌نکردن خوابگاه‌ متأهلین دستگیری سه قاچاقچی سوخت در بجنورد
سرخط خبرها

چهارچوب جامع برای نظارت بر کودکستان‌ها طراحی می‌شود

  • کد خبر: ۲۹۴۳۴۹
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
چهارچوب جامع برای نظارت بر کودکستان‌ها طراحی می‌شود
سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: چهارچوب جامعی برای نظارت بر فرصت‌های آموزشی، یادگیری و محتوایی در کودکستان‌ها طراحی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضوان حکیم‌زاده در خصوص شیوه‌های یادگیری کودکان اظهار کرد: محتوای دوره پیش‌دبستانی، لزوماً کتاب و آموزش نیست، منظور از محتوا در این عرصه، مجموع فرصت‌های تربیتی و یادگیری است. موضوعی که در سند تحول بنیادین با عنوان تنوع بخشیدن به منابع و محیط‌های یادگیری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این حوزه نیازمند نگاه کلان است، برنامه‌ها باید همه ابعاد شناختی، عاطفی، اجتماعی، حرکتی و مهارتی را در بر بگیرد و کودکان در همه زمینه‌ها رشد متوازن داشته باشند. علاوه بر این موارد، تربیت دینی بر اساس مبانی دینی و آموزه‌های قرآن کریم که در برخی از نظام‌های آموزشی تحت عنوان رشد معنوی به آن اشاره می‌شود نیز باید در کانون توجه باشد.

حکیم‌زاده با اشاره به لزوم نظارت هدفمند و گسترده بر عملکرد کودکستان‌ها، تصریح کرد: به طور قطع نیاز است بر مبنای اساسنامه و طبق تکلیفی که بر عهده سازمان گذاشته شده، چارچوب جامعی برای نظارت بر فرصت‌های آموزشی و یادگیری و محتوایی که در کودکستان‌ها ارائه می‌شود، طراحی شود؛ البته در زمان حاضر نیز بر اساس تأکیدات اساسنامه، این موارد توسط سازمان نظارت می‌شود.

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه توجه به فناوری و اقتضائات روز لازمه طراحی برنامه‌های آموزشی و تربیتی در حوزه اوان کودکی است، عنوان کرد: در شرایط امروز اکتفا کردن کودکستان‌ها به فعالیت‌هایی با مداد و کاغذ یک اشتباه است.

وی ادامه داد: ورود فناوری‌های جدید با سرعت بسیار زیاد و ورود به عصر متاورس، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، حتماً حکمرانی در عرصه اوان کودکی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و نیاز است فعالیت‌های تربیتی و آموزشی بر اساس اقتضائات این عصر به روزرسانی شود. علاوه بر این، باید از تجربیات گذشته و همچنین توان علمی که در کشور وجود دارد نیز بهره برد تا در نهایت آنچه اساسنامه بر عهده سازمان گذاشته، محقق شود.

حکیم‌زاده بیان کرد: در شرایط کنونی، حوزه تعلیم و تربیت در اوان کودکی نیازمند توجه ویژه به پروژه‌های تربیتی و یادگیری فعالیت‌محور است. برای نیل به این هدف باید خود والدین و مربیان نیز با آموزش‌های لازم توانمندتر شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در گذشته تلاش‌‎های ارزشمندی برای نظارت بر عملکرد کودکستان‌ها انجام شده است. فقدان یک چهارچوب مشخص زمینه‌ساز برخورد سلیقه‌ای بوده که در چنین شرایطی ممکن است سلیقه غالب شود و در نهایت یک فرایند کلی و یکپارچه طراحی و اجرا نشود. از طرف دیگر، سازوکار نظارت میدانی و بالینی نیز باید به طور دقیق طراحی شود.

وی اضافه کرد: به‌کارگیری تجربیات افراد مجرب که تجربه سال‌ها فعالیت میدانی در این عرصه را دارند، یکی دیگر از برنامه‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت در دوره جدید بوده و این مهم به طور قطع در بهبود فضا و محیط حاکم بر کودکستان‌‎ها حتی در کلاس‌های پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی و غیردولتی بسیار اثرگذار است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->