نماینده مجلس: ایران، برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیزی دارد عراقچی از توقف روند مذاکرات ایران و آمریکا به دلیل شرایط منطقه خبر داد رئیس جمهور برای احصای احکام غیرعملیاتی برنامه هفتم، یک ماه فرصت داد پژمانفر: سن ازدواج در کشور روندی افزایشی دارد معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با پزشکیان دیدار کرد دومین جلسه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور برگزار شد دیدار رؤسای مجالس ایران و آذربایجان در ژنو رئیس قوه قضائیه: فردی از یک دستگاه اداری، ۴۰۰ مرتبه شکایت کرده است | سفر قالیباف به لبنان، برای همه پیام داشت تاکید ایران و عمان بر ضرورت اقدام عاجل جامعه بین‌الملل برای توقف جنایات اسرائیل دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به نیروهای حافظ صلح را مصداق جنایت جنگی خواند واکنش تند وزیر خارجه اسپانیا به حملات اسرائیل علیه نیروهای حافظ صلح دو تیم تروریستی وابسته به گروهک جیش‌الظلم در سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیر شدند وزیر دفاع: رژیم صهیونیستی ضربات جبران‌ناپذیری دریافت کرده است فرمانده کل اسبق سپاه پاسداران: روزهای سختی در انتظار رژیم صهیونیستی است اعتراض سازمان ملل به ادامه کشتارهای اسرائیل در غزه با حمایت تسلیحاتی غرب بازدید سرزده استاندار خراسان رضوی از «دوشنبه‌های ملاقات مردمی» فرماندار مشهد رایزنی رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن با عراقچی در مسقط تصویب قطع‌نامه‌ای برای آتش بس جنگ غزه، هدف هیئت پارلمانی ایران در ژنو وضعیت مبهم استرداد خاوری به ایران در سایه عدم همکاری پلیس بین‌الملل کانادا توضیحات وحید یامین پور درباره آخرین خبرها از معرفی جانشین شهید سید حسن نصرالله + فیلم پویش «ایران همدل» چگونه کار می‌کند؟ مقاومت عراق با پهپاد، اهدافی را در دره اردن و حیفا هدف قرار داد + فیلم دبیرکل سابق ناتو: فلسطینی‌ها باید کشور مستقل داشته باشند
سرخط خبرها

تاکید ایران و عمان بر ضرورت اقدام عاجل جامعه بین‌الملل برای توقف جنایات اسرائیل

  • کد خبر: ۲۹۴۴۰۱
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
تاکید ایران و عمان بر ضرورت اقدام عاجل جامعه بین‌الملل برای توقف جنایات اسرائیل
وزیران خارجه ایران و عمان با بررسی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوز‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی و تجاوز نظامی اسرائیل تاکید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک راجع به تحولات منطقه روز دوشنبه با «سید بدر البوسعیدی» وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و گفتگو کرد.

عراقچی که سفر منطقه‌ای خود را از لبنان و سوریه آغاز کرد، هفته گذشته به عربستان و قطر رفت. وزیر خارجه ایران طی ۲ روز گذشته نیز با مقام‌های ارشد عراق و عمان درباره مسائل منطقه و لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان رایزنی کرد.

طرفین در این دیدار با ابراز خرسندی از استحکام و پایداری روابط دیرینه و دوستانه ۲ ملت، بر عزم ۲ کشور برای تقویت و توسعه مناسبات در همه حوزه‌ها تاکید کردند.

طرفین با بررسی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوز‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی و تجاوز نظامی اسرائیل تاکید کردند.

۲ وزیر همچنین بر تشدید تماس‌ها با دیگر طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت حفاظت از ثبات و امنیت منطقه و جلوگیری از گسترش ناامنی و جنگ توافق کردند.

«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز درباره رایزنی عراقچی و البوسعیدی نوشت طرفین «بحث و گفت‌گوی بسیار مفیدی در مورد موضوعات مورد علاقه یا نگرانی مشترک داشتند».

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین خبر داد: طرفین در مورد وضعیت هشدارآمیز منطقه تبادل‌نظر کردند و خواستار توقف فوری نسل‌کشی و تجاوزات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان شدند. آنها همچنین ضرورت تلاش بیشتر برای بسیج کمک‌های بشردوستانه بین المللی به آوارگان را مورد تاکید قرار دادند.

طبق گزارش‌های منتشرشده، عراقچی قرار است به مصر نیز سفر کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->