کدام شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز از نظر نرخ جمعیت قرار دارند؟ کلاهبرداری به بهانه فروش خودرو و دریافت بیعانه فوت ۲ دانش‌آموز به دلیل تصادف کامیون با تاکسی در کرج + عکس و فیلم اعلام زمان ثبت‌نام آزمون ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۴ کشف مواد مخدر از رادیاتور خودرو در گمرک بندرعباس (۲۴ مهر ۱۴۰۳) اجرای مانور امنیتی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد (۲۴ مهر ۱۴۰۳) لزوم توجه به ارتقای سطح سواد ایمنی مواد غذایی و تغذیه جامعه دستگیری مرد خارجی که در نقش مامور از مردم اخاذی می‌کرد + عکس بیمه زنان روستایی و عشایری تا چه میزان توسط مسئولان جدی گرفته شده است؟ اعتبار خرید تا ۵ میلیون تومان به بازنشستگان کشوری تعلق گرفت (۲۴ مهر ۱۴۰۳) تا پایان برنامه هفتم توسعه، تعداد هنرستان‌ها در خراسان رضوی باید ۵۵ درصد افزایش یابد ثبت‌نام بیش از ۵۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ خراسان رضوی نیازمند هزار و ۵۰۰ معلم تربیت بدنی اعتراضات به نتایج آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی بررسی می‌شود ۸۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی و ۱۵ درصد در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند بسیاری از باغ‌وحش‌های کشور فاقد استاندارد‌های لازم هستند | پایان رتبه‌بندی باغ‌وحش‌ها در سال ۱۴۰۳ از ۸۰درصد نابینایی ها می­ توان پیشگیری یا آن­ ها را درمان کرد | مراقبت از نور دیده حدود ۹۰ درصد کمردرد‌ها منشأ مکانیکال دارند و با تقویت عضلات بهبود می‌یابند  ترک سیگار حتی در ۷۵ سالگی می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد شهریه مدارس هیئت‌امنایی چگونه تعیین می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۲۴ مهر ۱۴۰۳) | دمای مشهد به ۳۰ درجه می‌رسد فرونشست زمین، یک چالش و بحران جهانی ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، سه‌راه دارایی و میدان شهدا در مشهد (۲۴ مهر ۱۴۰۳) با کودکی که دست بزن دارد چطور برخورد کنیم؟
سرخط خبرها

ترک سیگار حتی در ۷۵ سالگی می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد

  • کد خبر: ۲۹۴۵۸۳
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
ترک سیگار حتی در ۷۵ سالگی می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد
بررسی بیش از ۱۳ هزار مرد میانسال نشان داد کسانی که روزانه ۳۰ نخ یا بیشتر سیگار می‌کشیدند، در ۲۵ سال آینده با ۲۱ درصد خطر بیشتر مرگ روبه‌رو بودند. با‌این‌حال، این خطرات قطعی نیستند و با ترک سیگار کاهش می‌یابند.

به گزارش شهرآرانیوز، مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که ترک سیگار حتی در سنین بالا در افزایش امید به زندگی اثرگذار است.

به گزارش زومیت؛ مطالعه‌ای جدید تأکید می‌کند که ترک سیگار بهترین اقدامی است که افراد می‌توانند برای افزایش طول عمر خود انجام دهند. یافته‌های این پژوهش می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای کسانی باشد که سال‌ها سیگار کشیده‌اند و با خطراتی مانند ابتلا به سرطان یا بیماری قلبی مواجه هستند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که ترک سیگار در هر سنی با فواید کوتاه‌مدت برای سلامتی همراه است. اکنون پژوهشگران دانشگاه میشیگان دریافته‌اند که این مزایا فقط محدود به جوانان و میانسالان نیست. تخمین‌های آنها نشان می‌دهد افراد ۳۵ تا ۷۵ ساله که سیگار را ترک می‌کنند، می‌توانند به طور قابل‌توجهی طول عمر خود را افزایش دهند.

پژوهشگران از داده‌های سلامت ملی ایالات متحده برای برآورد تعداد سال‌های از دست‌رفته دراثر سیگار کشیدن و سال‌های به دست‌آمده به‌لطف ترک سیگار استفاده کردند. در این مطالعه، چهار سن برای ترک سیگار درنظر گرفته شد: ۳۵، ۴۵، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ سال. امید به زندگی افرادی که سیگار را در این سنین ترک کردند، با افرادی که در همین سنین به سیگار کشیدن ادامه دادند و همچنین با کسانی که هیچ‌گاه سیگار نکشیدند، مقایسه شد.

نتایج نشان داد افرادی که در ۳۵ سالگی همچنان سیگار می‌کشیدند و به این عادت ادامه می‌دادند، به‌طور متوسط حدود ۹ سال از عمر خود را از دست می‌دادند (۲۳ درصد از کل امید به زندگیشان). اما کسانی که در ۳۵ سالگی سیگار را ترک کردند، تنها یک سال کمتر از کسانی که هرگز سیگار نکشیدند، زندگی می‌کردند؛ به عبارت دیگر، این افراد توانستند ۸ سال از عمر مورد انتظار خود را بازیابند.

نتایج پژوهش جدید با مطالعات مشابهی در کانادا و نروژ تطابق دارد که نشان می‌دهند ترک سیگار برای یک دهه، به‌طور بالقوه می‌تواند از یک دهه از دست دادن عمر جلوگیری کند.

پژوهش همچنین نشان داد حتی در سنین بالاتر، مانند ۷۵ سالگی، ترک سیگار می‌تواند مزایایی برای امید به زندگی داشته باشد. به عنوان مثال، کسانی که در ۷۵ سالگی سیگار می‌کشیدند و این عادت را ادامه دادند، به‌طور متوسط ۴٫۴ سال از عمر خود را از دست دادند (حدود ۵۰ درصد از امید به زندگی در این سن). براساس منحنی‌های احتمال، شانس به دست‌آوردن حداقل یک سال امید به زندگی در میان کسانی که در سنین ۶۵ و ۷۵ سالگی سیگار را ترک کردند، به ترتیب ۲۳ و ۱۴ درصد بود.

پژوهشگران تأکید می‌کنند بیشترین مزایا زمانی حاصل می‌شود که افراد سیگار را زودتر ترک کنند، اما این بدان معنا نیست که ترک سیگار در سنین بالاتر بی‌فایده است. آنها نتیجه می‌گیرند: «این یافته‌ها می‌تواند برای پزشکانی که به دنبال شواهد برای تشویق بیماران سیگاری خود به ترک سیگار هستند، ارزشمند باشد.

منبع: عصر ایران 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->