وضعیت مبهم مسکن در نیمه پائیز افزایش تقاضا در بازار طلا وجود ندارد | حباب سکه ۱۱ میلیون شد (۲۷ مهر ۱۴۰۳) آیا پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری امروز جمعه (۲۷ مهر ۱۴۰۳) انجام می‌شود؟ سپرده‌های بانکی چه افرادی مسدود می‌شود؟ اونس طلا همچنان در حال رکوردزنی | طلای جهانی مرز ۲۷۰۰ دلار را هم شکست (۲۷ مهر ۱۴۰۳) رکود در بازار خرید و فروش خودرو + جدول آخرین قیمت خودرو در بازار (۲۷ مهر ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار ادارات همدان از فردا (شنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۲۷ مهر ۱۴۰۳) اعلام شد | ماهیچه گوسفندی در مرز میلیونی شدن رشد ۲۰ هزار میلیارد تومانی واریزی گمرک به خزانه دولت درد و دغدغه مردم، اولویت اصلی در تنظیم بودجه ۱۴۰۴ بانک‌ها به‌دلیل محدودبودن منابع، ناچار به مسدودکردن سپرده‌ها هستند نقل و انتقالات اسناد غیر رسمی در کشور ساماندهی می‌شوند محصولات آرایشی غیرمجاز اعلام شدند (مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع موبایل (۲۶ مهر ۱۴۰۳) | آیفون ۱۱: ۳۵ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان گسترش روابط تجاری خراسان رضوی و افغانستان با ۱۱ هیئت تجاری صادرات فرش ماشینی به ۱۳۰ میلیون دلار رسیده است ثبت‌نام تاکسی‌های جک J۴ در کشور آغاز شد + جزئیات پلمب یک کافی‌شاپ و یک کافه‌کتاب در مشهد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۶ مهر ۱۴۰۳) | ریزش قیمت خودرو‌ها بین ۱ تا ۷۵ میلیون تومان نرخ طلا در بازار امروز مشهد (۲۶ مهر ۱۴۰۳) | طلا همچنان در مسیر صعودی قیمت دغدغه‌ها و نیاز‌های بخش خصوصی خراسان رضوی در گفتگو با رئیس اتاق بازرگانی استان | سرمایه‌گذاری؛ بزرگ‌ترین چالش، ضروری‌ترین نیاز صادرات فرش در کمترین حد نیم‌قرن اخیر | بحران‌های منطقه‌ای بر وضعیت اسفناک صنعت فرش دامن می‌زند قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ مهر ۱۴۰۳) | بازار خودرو در آرامش قیمت نان آزادپزها تابع عرضه و تقاضاست
سرخط خبرها

افزایش تقاضا در بازار طلا وجود ندارد | حباب سکه ۱۱ میلیون شد (۲۷ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۵۱۴۱
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
افزایش تقاضا در بازار طلا وجود ندارد | حباب سکه ۱۱ میلیون شد (۲۷ مهر ۱۴۰۳)
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اعلام اینکه افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل و همچنین تنش‌های سیاسی - اقتصادی منجر به افزایش قابل توجه قیمت سکه و طلا شده است، گفت: التهاب قیمتی در بازار شکل گرفت اما خوشبختانه این التهاب قیمت، منجر به التهاب تقاضایی و افزایش هیجانات کاذب بازار نشد.

 به گزارش شهرآرانیوز، نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار اظهار کرد: در این هفته در بازارهای جهانی رکوردشکنی بهای جهانی طلا را شاهد بودیم؛ بگونه‌ای که ٢٧٠٠ دلار راهم رد کرد و در آخرین نرخ امروز (جمعه) رقم ٢٧٠٣ دلار را ثبت کرد. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: این درحالی است که در بازار داخل نیز سکه و طلا روند افزایشی قابل توجه قیمت‌ها را داشتیم و در بازار داخل نیز شاهد رکوردشکنی قیمت انواع قطعات سکه و طلا بودیم. 

وی در رابطه با  آخرین قیمت سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: همانطور که اشاره شد، در این هفته شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازار سکه و طلا بودیم؛ بگونه‌ای که هر قطعه سکه تمام طرح جدید با افزایش چشمگیر ٢.٨ میلیون تومان ( دو میلیون و ٨٠٠ هزار تومان) افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز پنجشنبه، به ۵١ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با دو میلیون و ۴٠٠ هزار تومان افزایش به نسبت ابتدای هفته، ۴۵ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد.

این مقام صنفی ادامه داد: نیم سکه با یک میلیون و ٨٠٠ هزار تومان افزایش به ٢٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و ربع سکه با ٨۵٠ هزار تومان افزایش قیمت به ١٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٣۵٠ هزار تومان افزایش نسبت به بهای خود در ابتدای هفته، هشت میلیون و ۴٠٠ هزار تومان معامله شد.

بذرافشان در رابطه با تغییرات در بازار سکه کشور نیز گفت: هر مثقال طلای ١٧ عیار با ۵٨۴ هزار تومان افزایش به ١٨ میلیون و ١٧٩ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با رشد ١٣۵ هزار تومانی چهار میلیون و ١٩۶ هزار تومان به ازای هر گرم معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: حباب سکه این هفته از کانال ٩ میلیون تومان خارج به کانال ١١ میلیون تومان نزدیک شد؛ در حالیکه در ابتدای هفته از قطعه سکه دارای ٩ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان حباب بود، در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) از هر سکه تمام ١٠ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان حباب است.   

این مقام صنفی-صنعتی خاطر نشان کرد: هفته پر التهاب افزایش قیمت را داشتیم اما بازار داخل شرایط التهاب تقاضا نشد. افزایش قیمت‌ها بسیار بود اما افزایش تقاضا نداشتیم.

وی افزود: در حقیقت بخشی از این افزایش قیمت‌ها ناشی از افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازارهای جهانی، بخشی به سبب نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل و بخشی هم ناشی از تنش‌های سیاسی-اقتصادی خاورمیانه است که منجر به افزایش قیمت‌ها شده است. نکته قابل توجه اما این است که التهاب قیمتی شکل گرفته در بازار،خوشبخاته منجر به افزایش تقاضای کاذب و ایجاد التهاب در بازار نشد. 
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->