پیام همسر شهید رئیسی به خانوادۀ شهید السنوار لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر (۲۹ مهر ۱۴۰۳) دریادار ایرانی: خوشبختانه امروز در منطقه همه با هم متحد هستیم هلاکت فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش صهیونیستی در جبالیا| اخباری از مرگ چند افسر اسرائیلی دیگر «محمدرضا موالی‌زاده» استاندار جدید خوزستان کیست؟ فلسطین خواستار برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب شد اعتراض شدید ایران به موضع‌گیری نسنجیده اتحادیه اروپا «سید‌سعید شاهرخی» استاندار جدید لرستان کیست؟ تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» منتشر شد + فیلم «اکبر بهنام‌جو» استاندار جدید قم کیست؟ «محمدصادق معتمدیان» استاندار جدید تهران کیست؟ «محمدصادق معتمدیان» استاندار تهران شد لاریجانی: ایران دنبال جنگ نیست سه نیروی ارتش لبنان در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند (۲۹ مهر ۱۴۰۳) سید حسن خمینی: کسی حق گزافه‌گویی درباره تمامیت ارضی ایران را ندارد پایان رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ واکنش سفارت ایران به شهادت یک شهروند ایرانی در لبنان‌ بقائی: جامعه بین‌الملل نسبت به ترور بانوی ایرانی سکوت نکند آیت‌الله علم‌الهدی: مسئولیت‌داشتن افراد، قدرت مطالبه‌گری و پاسخگویی ایجاد می‌کند سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان خواهد برد یک منبع مطلع: حداقل ۳ فروند جنگنده پیشرفته در یکی از پایگاه‌های مورد حمله عملیات وعده صادق۲ منهدم شده است اجرای تمرینات عکس‌برداری هوایی و اطفای حریق در رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ عظیمی راد: رئیس‌جمهور لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور را جدی بگیرد انتخاب مسلم ساقی به عنوان سرپرست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی
سرخط خبرها

استقبال وزیر خارجه فرانسه از ایده دعوت اوکراین به ناتو

  • کد خبر: ۲۹۵۴۳۷
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
استقبال وزیر خارجه فرانسه از ایده دعوت اوکراین به ناتو
وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه از برنامه رئیس‌جمهور اوکراین تحت عنوان «طرح پیروزی» حمایت می‌کند، تاکید کرد که کی‌یف از حمایت پاریس درخصوص عضویت ناتو برخوردار است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ژان نوئل-بارو» وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه در اولین سفر خود به کی‌یف، پایتخت اوکراین از زمان آغاز ریاستش در ماه سپتامبر با «آندری سیبیها» همتای اوکراینی خود دیدار و طی یک کنفرانس خبری مشترک ادعا کرد: «پیروزی روسیه، نظم بین‌المللی را به سمت هرج‌ومرج سوق می‌دهد و به همین خاطر اقدامات ما باید به پیشروی طرح پیروزی رئیس‌جمهور زلنسکی منجر شود.»

طبق گزارش روزنامه گاردین، وزیر خارجه فرانسه در ادامه اعلام کرد این کشور اولین جنگنده‌های میراژ ۲۰۰۰ را طی سه ماه نخست سال ۲۰۲۵ به اوکراین تحویل خواهد داد.

«ژان نوئل-بارو» با اشاره به درخواست اوکراین برای عضویت کامل در ناتو بیان کرد: «درخصوص دعوت از اوکراین برای عضویت در ناتو، ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و با شرکایمان در حال گفت‌وگو و رایزنی هستیم.»

«طرح پیروزی» که از سوی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به پارلمان این کشور ارائه شده، ۵ بند دارد و شامل دعوت برای پیوستن به ناتو، دورنمای دفاعی، بازدارندگی در مقابل روسیه، رشد و همکاری اقتصادی و معماری امنیتی پس از جنگ است.

بیش از ۲ سال و نیم از جنگ اوکراین می‌گذرد و هنوز هیچ چشم‌اندازی برای صلح در این کشور وجود ندارد. این درحالیست که برخی کشورهای غربی به‌ویژه ایالات متحده آمریکا به جای تمرکز بر راه‌حل‌های دیپلماتیک جهت حل‌وفصل این درگیری، بر روی ارسال کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف پافشاری می‌کنند و از طرفی روسیه هم بارها خاطرنشان کرده است که تداوم چنین روندی صرفا این جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

استقبال وزیر خارجه فرانسه از ایده دعوت اوکراین به ناتو

وزیر خارجه فرانسه در ادامه با اشاره به ادعای رئیس‌جمهور اوکراین که کره‌شمالی را به اعزام نیروهایی در کنار روسیه برای جنگ علیه اوکراین متهم کرده، گفت: «این مسئله جدی و تحریک‌آمیز است و درگیری را وارد مرحله‌ای تازه‌ خواهد کرد.»

البته ادعای رئیس‌جمهور زلنسکی در حالی مطرح شده که «مارک روته» دبیرکل ناتو صراحتا اعلام کرده است که هیچ مدرک و شواهدی از حضور پیونگ‌یانگ در جنگ روسیه-اوکراین وجود ندارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->