خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران| مبلغ اضافه کاری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد (۷ آبان ۱۴۰۳) آشنایی با مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در مدارس تعیین تکلیف پرداخت اضافه‌کار پرستاران به زودی (۷ آبان ۱۴۰۳) شرط کاهش شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد | شرط و شروط برای پذیرفتن شهریه نجومی! آنتی‌بیوتیک‌هایی که باعث مسمومیت در برابر نور می‌شوند افزایش چند برابری هزینه ثبت نام در آزمون دکترا | سازمان سنجش: می‌توانید ثبت نام نکنید! در جنایتی هولناک، پسر جوان مادرش را به قتل رساند اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مفرده مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام دو هزار و ۲۸۵ نفر به عمره مفرده از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد «۱۳ آبان» فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟ همه چیز در مورد ژن درمانی سرطان و جایگزینی ژن سالم به جای ژن جهش یافته جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد طی ۷ ماه امسال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود برداشت زعفران در تایباد تلفات داد (۷ آبان ۱۴۰۳) شبکه فرسوده توزیع آب به طول ۲۵ کیلومتر در روستا‌های مشهد اصلاح شد احکام مستمری خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس در خراسان رضوی صادر شد سکته مغزی، دومین علت مرگ در ایرانی‌ها ثبت یک‌ونیم میلیون مراجعه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به مراکز درمانی بارش باران در محور مشهد- کلات | کاهش دید افقی رانندگان در محور مشهد- چناران (۷ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کلاهبرداری از مشهدی‌ها به بهانه وام | جنجال وام بدون ضامن در شهر

  • کد خبر: ۲۹۵۸۶۶
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
کلاهبرداری از مشهدی‌ها به بهانه وام | جنجال وام بدون ضامن در شهر
زنی جوان که به بهانه وام، چند میلیارد تومان از مشهدی‌ها کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یک ماه از روزی که چک نقد شده بود، می‌گذشت. زن با مراجعه به دفتری که تاریخ چک‌ها را در آن نوشته بود، متوجه شد فردا موعد چک دوم است و باوجود همه وعده‌ها، هنوز هیچ پولی به حسابش واریز نشده است. او بلافاصله دست به گوشی شد و شماره‌ای را گرفت که شاید صدبار در دو ماه قبل آن را گرفته بود.

بعد از چند بوق، صدای زنی در گوشی پیچید که او را به فامیل صدا کرد و خیلی گرم و صمیمی حالش را پرسید. اما زن که ناراحتی در صدایش کاملا مشخص بود، بعد از چند احوال‌پرسی، خیلی سرد گفت: «فردا موعد چک دوم است و هنوز پولی به حسابم واریز نشده است و من فقط دو ماه دیگر مهلت دارم.» 

زن پشت خط با خون‌سردی برای هزارمین‌بار به او اطمینان داد که در کمترین زمان ممکن پول به حسابش واریز می‌شود، اما الان رئیس شرکت مسافرت خارج از کشور است و تا نیاید نمی‌تواند کاری بکند؛ بعد هم با دادن وعده و وعید‌های جدید که در ازای این تأخیر چنین و چنان می‌کند، مکالمه را تمام کرد.

فردای آن روز هم یک‌میلیون‌و ۸۰۰ هزار تومان از حساب زن بابت چک دوم کسر شد. اندوخته حسابش کمتر می‌شد، اما باید رهن خانه‌اش را ۶۰ میلیون تومان افزایش می‌داد. وامی هم که درخواست کرده و همه چک‌هایش را نیز داده بود، هنوز به حسابش واریز نشده بود. اما یک تماس از سوی پلیس همه تصورات او را به‌هم ریخت و فهمید در همه این مدت در حال مکالمه با یک کلاهبردار بوده است.

ماجرای این پرونده با شکایت‌های چند شهروند آغاز شد. این افراد در شکایتشان اعلام کرده بودند که زنی به بهانه انواع وام، فریبشان داده و مبالغی از آنها کلاهبرداری کرده است. سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، با‌توجه به افزایش تعداد شاکیان، گروهی از افسران کلانتری احمدآباد مشهد را مأمور رسیدگی به پرونده کرد.

ثبت اظهارات مال‌باختگان

مأموران برای رسیدگی به پرونده، ابتدا سراغ مال‌باخته‌ها را گرفتند. با دعوت از این افراد به کلانتری و ثبت اظهاراتشان مشخص شد که بیشتر این افراد مشکلات مالی شدیدی داشته‌اند. تعدادی برای پول رهن خانه مانده بوده‌اند و برای دریافت وام بانکی موانع زیادی پیش رویشان بوده است. آنها دنبال یافتن راهی‌دیگر بوده‌اند تا بتوانند این مبلغ را فراهم کنند که با آگهی پرداخت وام فوری در یکی از سایت‌های واسطه‌گر روبه‌رو شده‌اند و در این تنگنای مالی بلافاصله با شماره اعلام‌شده در آگهی تماس گرفته‌اند تا از شرایط دریافت وام مطلع شوند.

دعوت به شرکت زیرزمینی

زنی جوان جواب این افراد را داده و مدعی شده است کارمند یک شرکت سرمایه‌گذاری است و شرکت آنها می‌تواند با ارتباطاتی که دارد، به دور از بروکراسی اداری و گیر‌های معمول بانک‌ها برای متقاضیان وام تهیه کند.

این زن آدرس شرکت را به افراد می‌دهد. متقاضیان وام نیز با هدایت زن به آدرس شرکت مراجعه می‌کنند و به زیرزمین یک ساختمان، جایی شبیه اداره، می‌رسند. زن با این ادعا که مدیرعامل شرکت در سفر است توضیحاتی در‌این‌باره می‌دهد و در ادامه متقاضیان فرم‌هایی را پر می‌کنند. در ادامه زن جوان از هر‌کدام چندین فقره چک به تعداد قسط‌های وام دریافت می‌کند و یک برگه چک که سه‌برابر مبلغ کل وام بوده است نیز به‌عنوان ضمانت می‌گیرد. زن پس از دریافت این مدارک مدعی می‌شود که تا چند روز آینده مبلغ وام به حسابشان پرداخت می‌شود.

کشف یک کلاهبرداری

با گذشت زمانی که زن وعده داده است، هیچ‌مبلغی به حساب متقاضیان واریز نمی‌شود و تماس‌های آنها با زن آغاز می‌شود و این فرد هر‌روز یک وعده جدید می‌دهد تا‌جایی‌که اولین موعد اقساط فرا می‌رسد و مبالغ از حساب این افراد کسر می‌شود. در ادامه وقتی آنها با زن تماس می‌گیرند، او دیگر پاسخ تلفنشان را نمی‌دهد و تعدادی از این افراد برای شکایت اقدام می‌کنند. 

بررسی مأموران دایره تجسس کلانتری احمدآباد نشان داد که چک‌های این افراد در بازار خرج شده است. مأموران تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند و با سرنخ‌های به‌دست‌آمده با‌توجه‌به مشخصاتی که شاکیان اعلام کرده بودند، توانستند هویت زن جوان را شناسایی کنند. تحقیقات اطلاعاتی و میدانی منجر به شناسایی مخفیگاه متهم شد و تیم رسیدگی‌کننده پرونده با هماهنگی قضایی این فرد را در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر کرد.

اعتراف به کلاهبرداری ۳ میلیارد‌تومانی

متهم که زنی سی‌و‌پنج‌ساله است از همان لحظه ابتدایی دستگیری مدعی شد که اشتباهی دستگیر شده و هیچ کاری نکرده است، اما وقتی در مقر انتظامی با چند شاکی روبه‌رو شد، فهمید که پلیس دستش را خوانده است. او در ادامه به ۱۰ فقره کلاهبرداری به بهانه پرداخت وام بدون ضامن و همچنین خرید و فروش سکه و طلا در سایت‌های واسطه‌گر با شگرد‌های متقلبانه اعتراف کرد. بررسی‌ها نشان داد که این فرد با سوء‌استفاده از مشکلات مالی شهروندان تا‌کنون ۳ میلیارد تومان از این افراد کلاهبرداری کرده است.

بررسی همه پرونده‌هایی که پیش این زن تشکیل شده بود، منجر به شناسایی همه مال‌باختگان شد که یکی از آنها زنی جوان بود که به کلانتری احمدآباد دعوت شد. این زن در تحقیقات پرونده اعلام کرد که برای دریافت ۶۰ میلیون وام برای رهن منزلش، شش فقره چک هجده‌میلیون‌ریالی و یک چک ضمانت دویست‌میلیون‌تومانی به نام کلاهبردار ثبت کرده است. در پیگیری این پرونده، متهم پس از سیر مراحل قانونی با صدور حکمی روانه زندان شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->