محکومیت حمله اسرائیل به ایران به از سوی آفریقای جنوبی سخنگوی وزارت امور خارجه: در پاسخ به رژیم صهیونیستی قاطع هستیم نشست خبری مشترک سخنگوی دولت و سخنگوی ستاد بودجه کشور برگزار شد (۷ آبان ۱۴۰۳) بغداد در پی نقض حریم هوایی عراق توسط اسرائیل به شورای امنیت شکایت کرد تأکید سردار رادان به تأثیر طرد اتباع غیرمجاز بر کاهش ارتکاب جرم سرلشکر باقری: پدافند غیرعامل موجب افزایش بازدارندگی می‌شود پس از ادعای کی‌یف، شورای امنیت ادعای حضور سربازان کره‌شمالی در روسیه را بررسی می‌کند سلامی در پیامی به فرمانده کل ارتش: پیامد‌های تلخی در انتظار صهیونیست‌هاست دولت ژاپن در بلاتکلیفی؛ هیچ حزبی در انتخابات به اکثریت نرسید فرمانده کل ارتش: سروقامت ایستاده‌ایم سلامی در پیامی به فرمانده کل انتظامی: رژیم صهیونیستی راه به جایی نخواهد برد فشار‌های جهانی بر رژیم صهیونیستی شهادت دو خبرنگار دیگر به دست صهیونیستها| افزایش شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۸۲ تن قدردانی استاندار خراسان رضوی از رشادت غیورمردان پدافند ارتش  حزب الله مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را درهم کوبید (۶ آبان ۱۴۰۳) انتقال ۳۶ زندانی ایرانی از کویت به کشورمان هلاکت ۳۰ نظامی صهیونیست در غزه و لبنان تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با همتایان ایرانی و صهیونیست ارائه مستندات جدید از جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری حزب‌الله پهپاد رژیم صهیونیستی را وادار به ترک لبنان کرد آیا پیروزی ترامپ تهدیدکننده دموکراسی در آمریکا است؟ ۴ تروریست جیش الظلم در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند اذعان گالانت به عجز رژیم صهیونیستی: برای آزادی اسرا باید «امتیازات دردناکی» بدهیم
سرخط خبرها

سی‌ان‌ان از عدم اجماع کشور‌های عربی درباره اداره غزه پس از جنگ خبر داد

  • کد خبر: ۲۹۵۸۶۷
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
سی‌ان‌ان از عدم اجماع کشور‌های عربی درباره اداره غزه پس از جنگ خبر داد
رسانه آمریکایی گزارش داد درحالی‌که وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به اراضی اشغالی، درباره جنگ غزه گفتگو و رایزنی خواهد کرد، اما ظاهراً یک مانع بزرگ در این خصوص وجود دارد که کشور‌های عربی درباره چگونگی اداره و حکومت غزه در دوران پس از جنگ اتفاق نظر ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا عازم غرب آسیا می‌شود تا پس از شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس، درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان و آنچه تلاش واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات آتش‌بس عنوان شده است، رایزنی کند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از برخی مقامات گزارش داد طرح جدیدی پیش‌بینی می‌شود که به موجب آن به جای «آتش‌بس فوری»، «توقف موقت جنگ جهت تسهیل آزادی اسرا» پیشنهاد خواهد شد؛ برنامه‌ای که باز هم نیازمند دور جدیدی از مذاکرات خواهد بود.

با این حال، «جان کربی» مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه تصریح کرد که مذاکرات برای آتش‌بس «در آستانه شروع دوباره نیست».

وی افزود: «من نمی‌توانم امروز اینجا بنشینم و به شما بگویم که مذاکرات در دوحه یا قاهره یا هر جای دیگری در حال از سرگیری است.»

جنگ غزه در بحبوحه تداوم کشتار‌های اشغالگران صهیونیست و ادامه محاصره مناطق شمال نوار غزه، در حالی وارد سیصد و هشتاد و دومین روز خود شده است که نیرو‌های رژیم اشغالگر کشتار خونینی را شامگاه شنبه در منطقه «بیت لاهیا» در شمال این باریکه مرتکب شده و در نتیجه بمباران، چندین منزل متعلق به فلسطینیان تخریب و حدود ۷۳ تن شهید شدند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۴۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صد‌ها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، هزاران فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر بلینکن به سرزمین‌های اشغالی گزارش داد: «گفتگو‌ها در هفته‌های اخیر وارد فاز جدیدی شده و جزئیات خاصی از آنها مورد بحث و رایزنی قرار می‌گیرند. در همین حال، مانع اصلی این است که کشور‌های عربی درباره حکومت و اداره غزه پس از جنگ به توافق نرسیده‌اند.»

این رسانه آمریکایی در ادامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که مهم‌ترین قسمت سفر بلینکن به تل‌آویو، «ایجاد پیشرفتی در وضعیت انسانی غزه» می‌باشد.

این یازدهمین سفر دیپلمات ارشد آمریکایی به منطقه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفت اکتبر ۲۰۲۳ است و در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی کارزار نظامی خود علیه غزه و لبنان را در هفته‌های اخیر تشدید کرده است.

این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرد: «به‌رغم اختلافات دیرینه، نسبت به پایان جنگ غزه امیدوار هستم به‌خصوص به خاطر اینکه نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) علاقه‌ای به عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی دارد.»

سی‌ان‌ان در پایان این گزارش نوشت: مقامات آمریکایی به‌خوبی می‌دانند که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین، با توافق عادی‌سازی موافقت نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->