دبیر شورای عالی امنیت ملی: عملیات رژیم صهیونیستی کمترین تاثیری بر توان نظامی ایران نداشته است پزشکیان: مسائل استان سیستان و بلوچستان با نگاه ویژه در دولت در حال پیگیری است پاسخ رهبر انقلاب درباره خرید و فروش تولیدات شرکت‌های صهیونیستی وزارت امور خارجه چین به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد اژه‌ای: عوامل حادثه تروریستی تفتان را به اشد وجه مجازات خواهیم کرد پیام تسلیت دریادار سیاری به مناسبت شهادت افسران پدافند هوایی ارتش وزیر کشور: در تلاشیم پدیده‌های اجتماعی به مسائل امنیتی تبدیل نشوند نخستین جلسه هیئت عالی مولدسازی دارایی‌ها در دولت چهاردهم برگزار شد (۷ آبان ۱۴۰۳) اعلام عمومی حقوق دریافتی تمام مسئولان دولتی از ۱۰ آبان ۱۴۰۳ محکومیت حمله اسرائیل به ایران از سوی آفریقای جنوبی سخنگوی وزارت امور خارجه: در پاسخ به رژیم صهیونیستی قاطع هستیم نشست خبری مشترک سخنگوی دولت و سخنگوی ستاد بودجه کشور برگزار شد (۷ آبان ۱۴۰۳) بغداد در پی نقض حریم هوایی عراق توسط اسرائیل به شورای امنیت شکایت کرد تأکید سردار رادان به تأثیر طرد اتباع غیرمجاز بر کاهش ارتکاب جرم سرلشکر باقری: پدافند غیرعامل موجب افزایش بازدارندگی می‌شود پس از ادعای کی‌یف، شورای امنیت ادعای حضور سربازان کره‌شمالی در روسیه را بررسی می‌کند سلامی در پیامی به فرمانده کل ارتش: پیامد‌های تلخی در انتظار صهیونیست‌هاست دولت ژاپن در بلاتکلیفی؛ هیچ حزبی در انتخابات به اکثریت نرسید فرمانده کل ارتش: سروقامت ایستاده‌ایم سلامی در پیامی به فرمانده کل انتظامی: رژیم صهیونیستی راه به جایی نخواهد برد فشار‌های جهانی بر رژیم صهیونیستی شهادت دو خبرنگار دیگر به دست صهیونیستها| افزایش شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۸۲ تن قدردانی استاندار خراسان رضوی از رشادت غیورمردان پدافند ارتش  حزب الله مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را درهم کوبید (۶ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

موضع گیری تند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه رژیم اسرائیل

  • کد خبر: ۲۹۶۴۱۵
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷
موضع گیری تند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه رژیم اسرائیل
جوزپ بورل گفت: ارتش لبنان باید تقویت و پس از برقراری آتش بس، در جنوب کشور مستقر شود. تقویت صلح‌بانان سازمان ملل متحد (یونیفیل)، انتخاب رئیس جمهوری، برقراری آتش بس و تهیه یک طرح حمایت اقتصادی برای لبنان از محور‌های اصلی اقداماتی است که باید انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان کنفرانس بین‌المللی حمایت از لبنان که امروز (پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳) در پایتخت فرانسه برگزار شد، تصریح کرد که شرط برقراری آتش‌بس در این کشور، مقابله با بی‌کیفرمانی و رعایت قوانین بین‌المللی از سوی (رژیم) اسرائیل است.

جوسپ بورل طی سخنانی در نشست با خبرنگاران در پاریس گفت: مردم لبنان به دلیل حملات اسرائیل رنج زیادی می‌کشند. این (حملات) باعث ایجاد حجم غیرقابل تحمل تلفات غیرنظامی و ویرانی کامل کشور شده است.

وی افزود: به نظر من هیچ تناسبی بین حملات (رژیم اسرائیل) و تلفات وجود ندارد. ۲ هزار و ۴۰۰ غیرنظامی تاکنون کشته و ۱.۲ میلیون نفر از جمله ۴۰۰ هزار کودک آواره شده‌اند. لبنان تحت فشار شدیدی قرار دارد و این وضع باید تمام شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد که شرکت کنندگان در کنفرانس امروز، بر لزوم برقراری آتش‌بس در لبنان تاکید شد. وی تصریح کرد: اگر آتش بس وجود نداشته باشد، هیچ چیز دیگری کارساز نخواهد بود. اما برای ایجاد آتش بس، باید با بی‌کیفرمانی مقابله و همه بازیگران در منطقه را ترغیب کنیم که به قوانین بین المللی احترام بگذارند.

بورل اضافه کرد که احزاب سیاسی لبنان نیز باید مسئولیت خود را ایفا و رئیس جمهور این کشور را انتخاب کنند. وی گفت که در غیر اینصورت، پیشرفتی در زمینه برقراری آتش‌بس حاصل نمی‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین خواستار تقویت ماموریت صلح‌بانان سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفیل) شد و حملات علیه آنها را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه «ما می‌دانیم چه کسی به یونیفیل حمله می‌کند» گفت: من تصاویری را تماشا کرده‌ام که در آن نشان می‌دهد ارتش (رژیم) اسرائیل در حال حمله به یونیفیل هستند. این کاملا غیر قابل قبول است و همه در کنفرانس امروز، موافق حمایت از یونیفل و رد حملات بودند.

بورل اضافه کرد که ارتش لبنان نیز باید تقویت و پس از برقراری آتش بس، در جنوب کشور مستقر شود. وی بر همین اساس، تجهیز و حمایت بیشتر از ارتش لبنان را مورد تاکید قرار داد.

وی در پایان، تقویت ارتش و صلح‌بانان سازمان ملل متحد (یونیفیل)، انتخاب رئیس جمهوری، برقراری آتش بس و تهیه یک طرح حمایت اقتصادی برای لبنان را از محور‌های اصلی نشست امروز عنوان کرد.

کنفرانس حمایت از لبنان امروز (پنجشنبه) با هدف تامین کمک‌های مالی و برقراری آتش‌بس در این کشور، در پاریس برگزار شد. وزیر امور خارجه فرانسه در پایان اجلاس اعلام کرد که مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه برای لبنان جمع آوری شده است.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد آغاز کرده است. این حملات که با محکومیت جهانی مواجه شده، هزاران کشته و مجروح برجای گذاشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->