معاملات غیر ریالی در بازار مسکن جریمه در پی دارد ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ افت دلار بازار آزاد به ۵۷ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲ مرداد ۱۴۰۳) صفر تا صد دهک‌بندی | دهک بندی خانوار‌ها براساس داده‌های ثبتی آن‌ها تا شهریور به روزرسانی می‌شود تعرفه جدید واردات موبایل اعلام شد | واردات آیفون ۱۴ ممنوع است گیلاس ۲۰ هزار تومان گرانتر شد | قیمت امروز میوه در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار
سرخط خبرها

بیمه بیکاری به چند نفر تعلق گرفت؟

  • کد خبر: ۲۹۶۸۶
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
بیمه بیکاری به چند نفر تعلق گرفت؟
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: تعداد افرادی که تا به امروز در سامانه درخواست بیمه بیکاری وارد و ثبت‌نام کرده‌اند، ۸۴۰ هزار و ۹۴۴ نفر است که از این تعداد ۷۰۳ هزار و ۴۳۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد افرادی که تا به امروز در سامانه درخواست بیمه بیکاری وارد و ثبت‌نام کرده‌اند ۸۴۰ هزار و ۹۴۴ نفر است که از این تعداد ۷۰۳ هزار و ۴۳۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند.

 

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: عمده ریزش نیروی کار در کشور مربوط به اسفند ماه سال گذشته است که ۳۷۲ هزار و ۸۹۱ نفر کار خود را از دست دادند. این تعداد بر اساس آمار و ارقام بانک اطلاعاتی سازمان تامین اجتماعی مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند. فایل تکمیلی این عزیزان برای ویرایش نهایی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه پرداخت بیمه بیکاری از دیروز آغاز شده است، افزود: لیست این تعداد برای پرداخت بیمه بیکاری در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده شد که سازمان پس از پالایش نهایی اعلام کرد ۲۴۱ هزار نفر مشمول هستند، چون ۱۳۰ هزار نفر کسانی بودند که کارفرما برای آنان لیست بیمه اسفند ماه سال ۹۸ را رد کرده بود.

 

بابایی اظهار داشت: وقتی حق بیمه از سوی کارفرما برای فردی واریز می‌شود به منزله اشتغال است بنابراین این عزیزان از لیست سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری حذف شدند.

 

وی ادامه داد: برای ۲۴۱ هزار نفر پیامک ارسال شده که وارد سامانه شده و شماره حساب بانکی خود را درج کنند. برای این افراد ۱۲ ساعت وقت تعیین شد که این کار را انجام دهند. مهلتی که در نظر گرفته شده بود ۱۱۰ هزار نفر به سامانه مراجعه و شماره حساب بانکی خود را ثبت کردند. شماره حساب‌ها به سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت بیمه بیکاری ارسال شد البته این دلیلی نشد عزیزان دیگری که ثبت شماره حساب نکرده‌اند از لیست خارج شوند. این پیش‌فرض در نظر گرفته شدکه فردی شاید مطلع نبوده یا در شش بانک عامل سازمان تامین اجتماعی شماره حساب نداشته و مستلزم افتتاح حساب است از این‌رو ورود شماره حساب از سوی مشمولان به سامانه قطع نشده است.

 

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت بیمه بیکاری متفاوت از شرایط قبل است، گفت: در ادوار سابق سازمان تامین اجتماعی بر اساس بند (ب) ماده ۷ قانون بیمه بیکاری مبلغ مقرری را محاسبه و پرداختی‌ها انجام می‌شد، اما الان پرداختی‌ها از ناحیه خزانه‌داری کل است یعنی سازمان تامین اجتماعی شماره حساب افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمع‌آوری و به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌کند تا این سازمان شماره‌ها را در اختیار خزانه‌داری کل برای پرداخت قرار دهد.

 

سه‌شنبه هفته قبل اعلام شد که این شماره حساب‌ها قابل واریز نیست و باید شماره شبای بانکی افراد باشد. شماره شبای بانکی ۱۱۰ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری اخذ و در اختیار خزانه‌داری کل قرار گرفته است، اما نه از میزان مبلغ پرداختی و نه از میزان محاسبه بیمه بیکاری ما هیچ اطلاعی نداریم، چون همه این کار‌ها را خود خزانه‌داری کل انجام داده است.
منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->