اوج مصرف برق به ۶۷ هزار مگاوات رسید (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) نحوه دریافت خسارات ناشی از قطعی برق + لینک سامانه پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز شنبه ‍۱۷ خرداد ۱۴۰۴ ارزیابی خسارات ۳ هزار کانتینر در انفجار بندر شهید رجایی پیش بینی بورس برای فردا (شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) آخرین وضعیت بازار سکه و طلا | رشد اونس جهانی و اثر آن بر بازار داخل پرداخت کالابرگ به خردادماه ۱۴۰۴ می‌رسد؟ ویدئو| رئیس برنامه و بودجه: مطالبات گندم‌کاران تا ۱۰ روز دیگر پرداخت می‌شود ارزش بازار سرمایه در پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ از ۱۳.۶ هزار همت عبور کرد انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث همچنان معطل سازمان امور مالیاتی شرط سنی برای دریافت پروانه کسب حذف شد رشد دو برابری اعتبارات استانی و ملی بودجه خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ سکه ۲ میلیون تومان گران شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) واکنش سازمان بورس به معاملات مشکوک و دارندگان اطلاعات نهانی سهام خودروسازان امتیاز ویژه واردات کشنده برای رانندگان کامیون+ جزئیات بخشنامه نکات بهداشتی ذبح دام در عیدقربان | گوشت تازه نباید بلافاصله پس از ذبح دام مصرف شود ویدئو| خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان کشوری عملکرد مدیران صندوق‌های اهرمی زیر ذره بین سازمان بورس تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

پشت صحنه درخواست افزایش ۸۰ درصدی قیمت خودرو

  • کد خبر: ۳۰۰۴۶۹
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
پشت صحنه درخواست افزایش ۸۰ درصدی قیمت خودرو
درخواست نماینده خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت ۷۰ تا ۸۰ درصدی خودرو‌های داخلی در حالی با انتقادات زیادی همراه شده که برخی، خودروسازان بزرگ کشور را به زیاده خواهی متهم کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، این در حالی است که فارغ از اعداد و ارقام، به نظر می‌رسد خطای نخست سیاست گذار مبنی بر دستوری کردن قیمت خودرو و خطای بعدی یعنی عدم اصلاح مستمر قیمت، سبب بروز چالش قیمت بین تولیدکننده و مصرف کننده خودرو در ایران شده است.

به عبارت بهتر، قیمت گذاری دستوری-در درجه نخست- و عدم اصلاح مستمر قیمت –در درجه بعدی- سبب شده نیاز خودروسازان به اصلاح قیمت، سرکوب و ارقام موردنیاز برای واقعی شدن قیمت خودرو‌ها انباشت شود. 

از همین رو، خودروسازان ناگهان صحبت از افزایش قیمت ۸۰ درصدی به میان می‌آورند و طبیعی است که سیلی از انتقادات به سمت شرکت‌های خودروساز روانه شود.

دبیر انجمن خودروسازان با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، خواستار افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی شده است. این نامه البته به اواخر ماه گذشته مربوط می‌شود، اما اخیرا رونمایی شده و بازتاب زیادی بین افکار عمومی داشته است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میانگین نرخ نهاده‌های تولید در نیمه ابتدای امسال نسبت به بازه مشابه سال گذشته با رشد ۳۸ درصدی و نسبت به نیمه اول سال ۱۴۰۱ با رشد ۸۶ درصدی روبرو بوده است. 

حال آنکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون تنها دو بار اصلاح قیمت صورت گرفته است.

تا وقتی سیاست سرکوب قیمت خودرو ادامه دار باشد، همواره چالش قیمت بین تولیدکننده و مصرف کننده ادامه دار خواهد بود، به نحوی که تولیدکننده مجبور است ارقام بالایی را برای اصلاح قیمت طلب کند و مصرف کننده نیز آن را زیاده خواهی می‌داند.

منبع: دنیای اقتصاد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->