گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس وارد تهران شد + فیلم نتیجه بازی پرتغال و فرانسه+ ویدیو خلاصه بازی و ضربات پنالتی| برد سخت امباپه نتیجه بازی اسپانیا و آلمان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان حذف شد پخش زنده بازی پرتغال و فرانسه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین گل محمدی با مرادمند تمام کرد ویدئو | سالن بهشتی مشهد میزبان جامعه ورزش خراسان‌رضوی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پبشنهاد نجومی رضاوند به استقلال| جدایی کلید خورد در انتظار معرفی مدیرعامل استقلال | اعضای هیئت‌مدیره مشخص شدند عملکرد ضعیف استقلال در نقل و انتقالات وزیر ورزش: انتظار جامعه ورزش از رئیس‌جمهور زیاد نیست + فیلم بیرانوند به دنبال بازگشت به پرسپولیس! آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ملاقات دوستانه شهرخودرو با پرسپولیس در پایتخت

  • کد خبر: ۳۰۲۱۸
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
ملاقات دوستانه شهرخودرو با پرسپولیس در پایتخت
پرسپولیس مهم‌ترین حریف تدارکاتی احتمالی شهرخودرو در اردو‌ی تهران
سینا شکور/ شهرآرانیوز - کرونا و فوتبال موضوعی است که گویا تا ماه‌های آینده هم درباره آن حرف و سخن‌های فراوانی مطرح خواهد بود؛ مسئله‌ای که حالا فوتبال ایران را نیز به‌شدت تحت‌تأثیر خود قرار داده و باعث شده است تا برخی تیم‌های لیگ‌برتری با توجه به شیوع آن درپی تعطیلی لیگ باشند. دراین‌بین حالا وضعیت قرمز کرونایی برخی شهر‌ها مثل مشهد هم برای برگزارکنندگان لیگ، قوزبالاقوز شده و همین موضوع باعث شده است تا شهرخودرویی‌ها به‌دلیل عدم سفر بسیاری از تیم‌ها برای انجام بازی‌های تدارکاتی قصد سفر به تهران را داشته باشند تا اگر مالک این باشگاه برای انجام بازی‌های لیگ برتر رأی مثبت داد، کادرفنی آمادگی تیمش را حفظ کند.

از انجام تمرینات تا پروتکل‌های بهداشتی
بعد از تمرینات مجازی شهرخودرو، شاگردان سرآسیایی برای برگزاری تمرینات خود وارد مشهد شدند و در همان ابتدای شروع‌به‌کار نیز تست کرونا دادند. هرچند تست کرونای این تیم بدون ابتلای فردی به‌صورت کلی منفی اعلام شد، اما باز هم موارد مشکوک بالینی تمرینات این تیم را تحت‌تأثیر قرار داد. همین موضوع هم باعث شد تا تمرینات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سرسختی پیگیری شود. در حال حاضرپیش از شروع تمرینات بازیکنان به‌صورت انفرادی توسط پزشک تیم تب‌سنجی می‌شوند و حرارت بدن آن‌ها در یک لیست ثبت می‌شود. مرحله بعدی ضدعفونی بازیکنان است که توسط تدارکات انجام می‌شود و پس از آن بازیکنان به‌صورت گروه‌های چند‌نفره مشغول به گرم‌کردن می‌شوند. پس از هر مرحله از تمرین، بازیکنان در کنار نوشیدن آب، از اسپری‌های شخصی خود برای ضدعفونی دست‌هایشان استفاده می‌کنند و بااین‌حال بسیاری از نفرات با ماسک و حتی دستکش به تمرین می‌پردازند و در پایان تمرین، مجددا خود را ضدعفونی می‌کنند.

زمین بی‌کیفیت و مشکل بازی تدارکاتی
تمرینات شهرخودرو با همه شرایطی که ذکر شد، در زمین منزل‌آباد مشهد در نزدیکی سه‌راه فردوسی برگزار می‌شود؛ کمپ تمرینی که به‌صورت اجاره‌ای تقریبا ۲ سال می‌شود که به‌شکل اختصاصی در اختیار این تیم است، اما بااین‌همه کیفیت چندان‌بالایی ندارد و دلیل آن هم استراحت‌نکردن زمین به‌علت تمرینات هرروزه تیم شهرخودرو است. مجتبی سرآسیایی، سرمربی این تیم، دراین‌باره می‌گوید: شرایط سختی از نظر امکانات داریم. باز هم خدا را شکر می‌کنیم همین زمین منزل‌آباد هست، وگرنه معلوم نبود باید چه‌کار می‌کردیم. از جا‌های زیادی برای تأمین زمین تمرین به ما قول دادند؛ اما متأسفانه هیچ‌کدام عملی نشده است. بااین‌همه با دستور فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، ما در طول هفته نهایتا ۲ جلسه تمرینی را هم در ورزشگاه ثامن‌الائمه برگزار می‌کنیم، اما بازهم کارمان سخت است. سرآسیایی این مشکل را در حالی مطرح می‌کند که وضعیت قرمز شهر مشهد از نظر شیوع ویروس کرونا، گویا تمام برنامه‌های آن‌ها را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. «ما برای افزایش آمادگی بازیکنان به‌دنبال برگزاری بازی‌های تدارکاتی در مشهد بودیم. به‌هرحال تازمانی‌که باشگاه تصمیم قطعی برای حضور یا عدم حضور در مسابقات را بگیرد، ما مجبور هستیم تمرینات را ادامه بدهیم و برای همین هم نیاز به برگزاری بازی‌های تدارکاتی داریم، اما به‌دلیل وضعیت قرمز شهر مشهد تیمی حاضر نیست به اینجا سفر کند. خودم با برخی مربیان تیم‌ها که صحبت می‌کردم تا بتوانم برای حضور در مشهد راضی‌شان کنم، به من گفتند جرئت نمی‌کنیم در این شرایط سفر داشته باشیم و همین موضوع باعث سردرگمی ما هم شده است.»

اردوی تهران برای فرار از شرایط مشهد
شهرخودرویی‌ها حالا برای اینکه وضعیت تمرینات خود را به ثبات نسبی برسانند و از وضعیت کرونایی این شهر خلاص شوند، به‌دنبال راهکار دیگری هستند و قرار است به تهران سفر کنند. سرمربی شهرخودرو دراین‌باره می‌گوید: با وضعیت موجود تصمیم گرفتیم تا سفری به تهران داشته باشیم و تمرینات خود را در آنجا پیگیری کنیم. فکر می‌کنم اردوی ما ۲ هفته در تهران ادامه داشته باشد و خب حداقلش این است که بازیکنان را هم بیشتر زیرنظر می‌گیریم و همه با هم خواهیم بود و این موضوع کمک زیادی به ما می‌کند. شهرخودرویی‌ها قرار است از ۲۵خرداد در تهران اردوی خود را برگزار کنند. این اردو قرار است تا پیش از بازی اول آن‌ها با ذوب‌آهن ادامه پیدا کند و بر اساس اخباری که وجود دارد، تیم‌هایی همچون پرسپولیس، پیکان و هوادار (تیم لیگ‌یکی که رضا عنایتی هدایت آن را برعهده دارد) ازجمله تیم‌هایی هستند که شهرخودرو با آن‌ها برای بازی دوستانه در تهران رایزنی کرده است.

مصاف با یحیی و انتظار برای تصمیم نهایی
اگر برنامه‌ریزی شهرخودرویی‌ها طبق روال خود ادامه پیدا کند، آن‌ها در همین هفته اولین بازی دوستانه خود را با پرسپولیس انجام خواهند داد؛ تیمی که اتفاقا آخرین بازی شهرخودرویی‌ها در لیگ برتر و پیش از تعطیلات کرونایی هم با آ‌ن‌ها بود و حالا با توجه به اتفاقات مربوط به پاس‌نشدن چک‌های انتقال سرمربی سابقشان یعنی یحیی گل‌محمدی، ممکن است دربرگیرنده بازی جذابی باشد. همه این‌ها به کنار، اردوی شهرخودرویی‌ها در تهران چند ویژگی دیگر هم دارد. اول اینکه در این مدت سازمان لیگ فوتبال برای برگزاری بازی‌های این تیم در مشهد تصمیم نهایی را خواهد گرفت تا مشخص شود مشهدی‌ها می‌توانند میزبان بازی‌های بدون تماشاگر خود باشند یا خیر؟ هرچند مدیرعامل تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی اعلام کرده است در هر شرایطی آمادگی برگزاری بازی‌های این تیم در ورزشگاه امام‌رضا (ع) وجود دارد! نکته دیگر، اما به تصمیم مالک این باشگاه برای حضور در مسابقات برمی‌گردد. حمیداوی که حالا چک‌های بخش دیگری از قرارداد‌های بازیکنان تیمش را نیز داده است تا از فشار مخالفتش با تعطیلی لیگ و ضرر مالی‌اش کم کند، حالا گویا قرار است با زنوزی مالک باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی و همچنین مالک باشگاه سپیدرود جلسه سه‌جانبه‌ای را در هفته جاری برگزار کند تا تصمیم نهایی را بگیرند؛ تصمیمی که به نظر خیلی از کارشناسان و اهالی فوتبال درنهایت به ادامه برگزاری بازی‌ها ختم خواهد شد تا شهرخودرویی‌ها برای دومین سال شانس آسیایی‌شدنشان را محک بزنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->