به گزارش شهرآرانیوز؛ نوید محمدزاده به عنوان بازیگری که هنوز بازی او در فیلمهای اجتماعی از جمله «ابد و یک روز» و «مغزهای کوچک زنگزده» در اذهان باقی مانده است و هر وقت نامی از این فیلمها به میان میآید، چهره تلخ و فشرده او مقابل دیدگان مخاطبان نقش میبندد، با نخستین حضورش در یک فیلم کمدی، خود را روی لبه تیغ بازیگری قرار داده است؛ نوید محمدزاده که بسیاری از کارگردانان و تهیهکنندگان به اعتبار نام او مخاطب جذب میکنند و گیشه میخرند، در فیلم «زودپز» رامبد جوان نیز ترکیب نامش با محسن تنابنده، نام این فیلم را سر زبانها انداخته و مخاطبان را دستهدسته راهی سالنهای سینما میکند.
محمدزاده با اینکه تجربه بازی در چند تئاتر کمدی را دارد، اما به نظر میرسد در ایفای نقش «شاهین» در یک اثر کمدی چندان موفق نبوده است. این مسئله زمانی بیشتر به چشم میآید که بازی او در کنار بازی محسن تنابنده در مقام قیاس قرار میگیرد.
محسن تنابنده به عنوان بازیگری که سالها در سریال پایتخت نقشآفرینی کرده و در این اثر هم به عنوان سرپرست نویسندگان، در نوشتن فیلمنامه، نقشی کلیدی داشته است، به شکل واضحی روی بازی نوید محمدزاده سایه میاندازد و بیشتر از نوید میتواند تماشاگر را بخنداند و حتی میتوان گفت بار اصلی این فیلم را تنابنده بر دوش میکشد.
نوید اما بهوضوح سعی دارد ویژگیهای بازیگری خود را که در ژانر اجتماعی، سبک و سیاق این هنرمند به شمار میرود، در ایفای نقش کمدیاش به کار گیرد، اما دستکم در اولین حضورش در یک اثر کمدی موفق نیست. برای همین است که مخاطب متوجه میشود شاهین فیلم سینمایی «زودپز» پیرو بازی سیروس حرکت میکند و بااحتیاط پیش میرود.
برای همین میتوان گفت حضور نوید محمدزاده در یک اثر کمدی، راهرفتن روی لبه تیغ است و این پرسشها را برای مخاطبانش شکل میدهد که آیا بازیگر محبوبشان در فیلمهای تلخ اجتماعی که تاکنون توانسته قدرت بازیگری خود را در این ژانر تثبیت کند، میتواند در کمدی هم به جایگاهی که از او انتظار میرود، برسد؟ یا اینکه حضور در آثار کمدی جایگاه نوید محمدزاده را برای مخاطبانش تغییر خواهد داد؟
این سؤالات البته با هدف نوید محمدزاده در زمینه تغییر مسیر بازیگریاش ارتباط مستقیم دارد؛ تجربه و گسترس ابعاد حرفه بازیگری یا گیشه که نان را در ظرف فیلمهای کمدی گذاشته است!