عربستان سعودی: زائران حج فقط با کارت هوشمند می‌توانند وارد مکه شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۶ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم بارش باران تا پایان هفته آیا تمدیدنکردن گواهینامه، مانع پرداخت خسارت بیمه می‌شود؟ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ اعترافات مردی که همکارش را به کمک همسرش به قتل رساند سخنگوی شورای نگهبان: نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشتیم  آیا خوردن ماهی و سایر غذا‌هایی دریایی در دوران بارداری بی‌خطر است؟ پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران از سوی وزیر کار دامی به نام لایک کردن و لایک گرفتن خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنویسید تا به دست بیاورید اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی ۴ بیمار شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی معلم، روشنی‌بخش راه امید نخستین تماشاگران دنیای مادری | مشکلات و کمبودها، خاطرات شیرین کاری را برای ماما‌ها کم‌رنگ نمی‌کند
سرخط خبرها
گله‌مندی اتحادیه نوشت‌افزار، کتاب و صحاف مشهد:

آموزش و پرورش بنگاه اقتصادی نباشد؛ ماهیت خود را حفظ کند

  • کد خبر: ۳۰۴۱۹
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
آموزش و پرورش بنگاه اقتصادی نباشد؛ ماهیت خود را حفظ کند
در پی فروش مستقیم کتاب‌های درسی از طریق سامانه آموزش و پرورش، اتحادیه نوشت‌افزار این حرکت را باعث ضعیف‌تر شدن این صنف دانست.

طنین همتی/شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب مشهد دراین‌باره گفت: در سال‌های گذشته کتاب برخی دوره‌ها را از طریق کتاب‌فروشی‌ها توزیع می‌کردیم، ولی امسال توزیع کتاب همه 12 پایه از طریق سامانه فروش کتاب انجام می‌شود و سپس به‌وسیله مدارس به دست دانش‌آموزان می‌رسد که این حرکت باعث ضربه‌ خوردن این صنف در کنار سایر کم‌لطفی‌ها به این بخش شده است.

 

جواد سیدعباسیان گفت: فروش کتاب درسی از سوی متولیان این امر خلاف اصل44  (خصوصی‌سازی) قانون اساسی است. آموزش و پرورش ماهیت اصلی خود را فراموش کرده و بنگاه اقتصادی برای خودش ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: سال گذشته فروش کتاب اول متوسطه از ما گرفته شد، امسال هم کل فروش کتاب را به بهانه‌های مختلف از این صنف گرفتند که نتیجه آن نابودشدن یک صنف است.

 

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب و صحاف  مشهد با بیان اینکه متأسفانه این تصمیم به معضل بزرگی برای این صنف تبدیل شده است، تصریح کرد: در سال گذشته آموزش و پرورش نتوانست در توزیع کتاب درسی موفق باشد و نتیجه آن بازار سیاه پنج، شش برابری در فروش کتاب شد و تا آذرماه خیلی از بچه‌ها کتاب نداشتند و این نظم و ترتیبی که 45 سال یک کتاب‌فروشی در فروش کتاب در شروع سال تحصیلی داشت، با یک تصمیم اشتباه به آشفتگی در این بازار منجر شد. امسال هم که کل فروش کتاب را از ما گرفتند که اگر این روال ادامه‌دار باشد، صنف کتاب‌فروش ما در آینده‌ای نه‌چندان دور منحل خواهد شد.

 

وی درباره سایر مشکلات این صنف گفت: ورود مدارس غیرانتفاعی، کودکستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها به فروش لوازم‌تحریر و وسایل مورد نیاز از دیگر معضلات ماست. به‌طوری که کودکستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها 10 سال است با مبالغی چندین برابر و به اجبار این اقلام را در اختیار خانواده‌ها می‌گذارند و متأسفانه در این حوزه هیچ صنفی جای واقعی خودش نیست.

 

وی افزود: از یک طرف مدارس خودشان کتاب منگنه می‌کنند و با عناوین مختلف لوازم‌تحریر می‌فروشند و برخلاف ماهیت کارشان که آموزش و پرورش است، با این کارها باعث له شدن صنف مظلوم و ریزش شدید ما می‌شوند که با محدودیتی که در فروش دارند، نمی‌توانند جواب‌گوی هزینه‌های روزمره خودشان باشند.

 

سیدعباسیان در ادامه اذعان کرد: عوامل مختلفی مثل کرونا  شرایط را برای صنف ما خیلی بدتر کرد. کتاب‌های صوتی به وجود آمده و نمایشگاه‌های سرفصلی هم‌زمان با پیک کاری ما از دیگر مشکلات ما در این صنف است.

 

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: جای تأسف است که ما در سرتاسر مشهد بیش از 15 هزار بنگاه املاک داریم، اما کتاب‌فروشی که آینده فرزندان ما را رغم می‌زند، 870 صنف دارد که همان هم در حال ریزش است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->