شهادت ۲ عضو ارتش لبنان بر اثر انفجار پهپاد اسرائیلی (۶ شهریور ۱۴۰۴) اعتراض اعضای کنگره آمریکا به اسرائیل: فورا حملات به سوریه را متوقف کنید سرلشکر موسوی: ما که باقی ماندیم باید قدردان شهدا باشیم گوترش: درباره توافق هسته‌ای ایران مذاکره کنید قالیباف: رژیم صهیونیستی نازیسم قرن ۲۱ است | مردم ایران در دهان نتانیاهو زدند رئیس شورای عالی سیاسی یمن: حملات اسرائیل به صنعا شکست خورد پزشکیان: ثبات قدم ملت ایران در جنگ ۱۲ روزه به جهان ثابت شد یک مقام ارشد ایرانی: ایران تحت فشار تسلیم نخواهد شد واکنش روسیه به آغاز فرآیند مکانیسم ماشه توسط اروپا پیام رئیس‌مجلس درباره طرح کالابرگ | قالیباف: دولت هرچه زودتر طرح کالابرگ الکترونیک را اجرا کند رویترز: روسیه و چین پیش نویس قطعنامه تمدید برجام را آماده کردند نمایندگی ایران در سازمان ملل: اعضای شورای امنیت در لحظه‌ای سرنوشت‌ساز قرار دارند واکنش آمریکا به آغاز فرآیند مکانیسم ماشه توسط تروئیکای اروپا زمان تشکیل جلسه شورای امنیت درباره ایران مشخص شد | دستور جلسه؛ آغاز فرایند فعال سازی مکانیسم ماشه (۶ شهریور ۱۴۰۴) آیا ترور رهبران انصارالله یمن صحت دارد؟ (۶ شهریور ۱۴۰۴) دریافت نامه تروئیکای اروپایی توسط رئیس شورای امنیت تایید شد بیانیه وزارت امور خارجه ایران در واکنش به آغاز فرآیند اسنپ‌بک توسط سه کشور اروپایی دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان فردا به تهران می‌آید (۷ شهریور ۱۴۰۴) فرانسه: اسنپ‌بک به‌معنای پایان دیپلماسی با ایران نیست آکسیوس مدعی فعال‌سازی «اسنپ‌بک» علیه ایران شد | اروپا شرط گذاشت (۶ شهریور ۱۴۰۴) تماس تلفنی وزرای خارجۀ ۳ کشور اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با عراقچی (۶ شهریور ۱۴۰۴) حملات اسرائیل علیه پایتخت یمن (۶ شهریور ۱۴۰۴) الحوثی: اسرائیل از کشتار جمعی کودکان لذت می‌برد | شهادت ۲۹۶۰ نفر از ابتدای شروع کمک‌های انسانی در غزه روسای کره شمالی، روسیه و ایران در رژه چین حضور پیدا می‌کنند سخنگوی سپاه: بیش از ۶۰ درصد افکار عمومی منطقه، ایران را پیروز جنگ می‌دانند ابراز علاقه پزشکیان به همکاری سازنده با چین رئیس‌جمهور، تکلیف ما و کلام معیار رهبر معظم انقلاب
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: منابع ساخت آزادراه حرم تا حرم به درستی مدیریت نشده است

  • کد خبر: ۳۰۶۳۱۷
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
استاندار خراسان رضوی: منابع ساخت آزادراه حرم تا حرم به درستی مدیریت نشده است
استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت منابع در کشور از مسائل جدی است و باید گفت که در ساخت آزادراه حرم تا حرم، اولویت‌ها نادیده گرفته شده و منابع به درستی مدیریت نشد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین مظفری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در مشهد افزود: اجرای این طرح از سمت مشهد، تاکنون تنها به زیرسازی پنج کیلومتر مسیر و ساخت برخی از ابنیه آن محدود شده است و حال آنکه در سوی دیگر حدود ۳۰۰ کیلومتر از این آزادراه از قم تا گرمسار ساخته شده است.

وی گفت: این در حالی است که با توجه به مطالعات و ترافیک بالای ورودی‌های مشهد، درست‌تر آن بود که کار ساخت این آزادراه از سمت کلانشهر مشهد آغاز می‌شد، اکنون ترافیک آزادراه حرم تا حرم در مسیر گرمسار را با اطراف مشهد مقایسه کنید و ببینید که اولویت‌ها در خصوص محل آغاز ساخت آزادراه چه میزان رعایت شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی ساخت هر کیلومتر آزادراه، اظهار داشت: این نوع هزینه‌کرد منابع در حقیقت ظلم به مردم و منابع کشور است، ما در مدیریت منابع مسائل جدی داریم و این سوال به صورت جدی مطرح است که در خصوص ساخت آزادراه چه کسی بر این تصمیم گیری‌ها تاثیر گذاشته است؟

مظفری با اشاره به بارش برف و کولاک چند روز اخیر و ترافیک سنگین در مسیر تنها آزادراه استان، اظهار داشت: اگر آزادراه حرم تا حرم از سمت مشهد ساخته شده بود اکنون آزادراه مشهد - باغچه به ترافیک جنوب استان اختصاص می‌یافت و مسیر حرم تا حرم ترافیک مشهد - تهران را پوشش می‌داد و مشکلات حمل و نقلی کنونی در خروجی مشهد وجود نداشت.

وی خراسان رضوی را دارای ویژگی‌های خاص و استثنایی در حوزه حمل و نقل فرامرزی دانست و گفت: این استان نقطه پیوند گذرگاه‌های شرق به غرب و شمال و جنوب از طریق پایانه‌های مرزی دوغارون و سرخس است، اما متاسفانه در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل بسیار بسیار فقیر است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: از ۲۰ سال پیش تاکنون تنها آزادراه استان همان قطعه ۳۸ کیلومتری مشهد - باغچه بوده است، حال آنکه علاوه بر تردد‌های تجاری و ترانزیتی انبوه در استان، مشهد سالانه میزبان ۳۰ میلیون زائر است که بیش از ۸۰ درصد آنها جاده را برای سفر انتخاب می‌کنند و نیاز مشهد و خراسان رضوی به جاده مناسب با این حجم از تردد منطقه‌ای نیست بلکه نیازی است که باید در سطح ملی دیده شود و برای آن برنامه ریزی و اعتبار منظور شود.

مظفری بیان کرد: رفع برخی مسائل فقط با اختصاص اعتبار و پول حل نمی‌شود بلکه به مدیریت هم نیاز است، در حال حاضر ساخت مجتمع‌های بین راهی در استان نیز با وجود سرمایه گذاری بخش خصوصی به شکل استاندارد، مطلوب و شایسته صورت نمی‌گیرد که باید این شرایط اصلاح شده و وضعیت این مجتمع‌ها در استان ارتقا یابد.

وی همچنین به قرار گرفتن خراسان رضوی در گوشه و حاشیه کشور اشاره کرد و گفت: همین موقعیت جغرافیایی موجب شده خراسان رضوی از خط انتقال سوخت و گاز برخوردار نباشد و همه فرآورده‌های نفتی استان به صورت روزانه و با حدود ۲۵۰ کامیون به نیروگاه‌ها و مراکز عرضه منتقل شود.

۵۱۲ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی باید ارتقا یابد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: ۵۱۲ کیلومتر از راه‌های استان در قالب راه فرعی و مسیر‌های تجاری و صنعتی نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند.

جعفر شهامت افزود: حجم زیادی از راه‌های فرعی استان، که در عمل کارکرد راه اصلی را پیدا کرده‌اند، راهداری را برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و زائران حرم منور رضوی دچار چالش کرده است.

وی گفت: در مجموعه ۵۱۲ کیلومتر از مسیر‌های تجاری، صنعتی و راه‌های فرعی استان نیاز به ارتقا دارد و باید توجه داشت در کنار این رقم هم اکنون بیش از هزار کیلومتر راه در قالب ساخت باند دوم و یا ارتقای راه به آزادراه و بزرگراه در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: رشد ترافیک استان پارسال ۱۱ درصد و امسال تا پایان آبان ماه پنج درصد بوده است که موضوع بسیار مهمی برای این استان مسافرپذیر است.

شهامت به هدفگذاری برای روکش آسفالت سه هزار کیلومتر از راه‌های استان اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود نیمی از این اهداف محقق شده است و از طرفی هشت هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکاریم.

وی گفت: خراسان رضوی ۶۲ مجتمع بین راهی فعال دارد و علاوه بر این سکو‌های استراحت و نماز و دیگر توقفگاه‌ها نیز توسط اداره کل راهداری برای استراحت رانندگان و تامین ایمنی سفر ساخته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی شده تا ۶ ماه آینده ۱۸ مقطع پرتصادف در طول جاده‌های استان ایمن سازی شود.

شهامت گفت: خراسان رضوی در حوزه جابه جایی مسافر رتبه نخست کشور، در حمل و نقل کالای داخلی رتبه پنجم و در ترانزیت خروجی رتبه اول کشور را دارد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۷۷ کیلومتر راه روستایی در خراسان رضوی ساخته شده است، گفت: در حوزه ساخت راه روستایی رتبه یک کشور و در ۱۲ ماه متوالی مرکز مدیریت راه‌های استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین در این آیین تفاهم نامه ارتقای ایمنی و بهبود ورودی بزرگراه مشهد - چناران بین استاندار خراسان رضوی و سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به امضا رسید.

در این مراسم که به مناسبت ۲۶ آذر، روز ملی حمل و نقل برگزارشد، از شماری از رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل و راهداران نمونه و منتخب استان تجلیل و قدردانی شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->