نماینده ایران در سازمان ملل: اسرائیل خطرناک‌ترین تهدید علیه صلح در منطقه است ناتو سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در اوکراین مستقر می‌کند پیام رهبر معظم انقلاب به خانواده شهید سلامی ابلاغ شد وزیر دفاع: پاسخی قاطع به آمریکا و رژیم صهیونی دادیم و حالا نوبت دیگران است اظهارات نتانیاهو درباره حمله اسرائیل به سوریه سرلشکر حاتمی در دیدار با فرمانده کل سپاه: ارتش و سپاه دوشادوش هم برای امنیت و اقتدار ایران تلاش می‌کنند سرباز اسرائیلی و یک معلم به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شدند تکذیب ادعای اختلاط بنزین با آب در قزوین طی سفر رئیس جمهور وزیر اطلاعات: رژیم صهیونیستی باید با راهبرد تهاجم در درون خودش روبه‌رو شود نیروهای زمینی اسرائیل در ۱۰ کیلومتری دمشق (۲۶ تیر ۱۴۰۴) دستگیری ۲ نفر در گرجستان به‌اتهام فروش اورانیوم کمیسیون حقوقی مجلس از پارلمان‌های ۴۴ کشور خواست برای تحریم اسرائیل قانون‌گذاری کنند ارزیابی جدید رسانه‌های آمریکایی از نتایج حملات تجاوزکارانه به تاسیسات هسته‌ای ایران تسلیت سخنگوی وزارت امور خارجه درپی حادثه آتش‌سوزی در شهر الکوت عراق ویدیو | واکنش طنزپردازان آمریکایی به آبروریزی که ترامپ در جشن قهرمانی چلسی به بار آورد تأکید سرلشکر پاکپور بر آمادگی رزمندگان سپاه برای تکرار ضربه به دشمن در دیدار فرمانده کل ارتش حمایت مجلس از وزارت ورزش برای درخواست تعلیق اسرائیل از رئیس فیفا دیلی‌صباح از تمایل ترکیه برای تقویت قابلیت‌های دفاعی سوریه خبر داد بن گویر: افتخار می‌کنم که اسیران فلسطینی را از غذا محروم کردم رایزنی تلفنی وزیر خارجه مصر با عراقچی، ویتکاف و گروسی آیت‌الله علم‌الهدی: برنامه‌ریزی هدفمند، راهکار سامان‌دهی مدیریت کشور است گزارش سازمان ملل از وضعیت فاجعه‌بار کودکان در غزه روایت منابع محلی از هرج‌ومرج در سویداء | هزاران نفر آواره شده و اجساد در خیابان‌ها افتاده‌اند ویدئو | اعتراف خشم‌آلود شبکه اینترنشنال به موفقیت حملات موشکی ایران؛ اقدام تهران «کثیف» بود! کارخانه تیتانیوم کهنوج با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور افتتاح شد (۲۶ تیر ۱۴۰۴) محسنی اژه‌ای: مطالبات رهبری در استیفای حق ملت ایران در جنگ ۱۲ روزه را مجدانه پیگیری می‌کنیم سخنگوی وزارت خارجه: نظم جهانی با سکوت و معیار‌های دوگانه در برابر ظلم و بی‌عدالتی فروریخت
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: منابع ساخت آزادراه حرم تا حرم به درستی مدیریت نشده است

  • کد خبر: ۳۰۶۳۱۷
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
استاندار خراسان رضوی: منابع ساخت آزادراه حرم تا حرم به درستی مدیریت نشده است
استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت منابع در کشور از مسائل جدی است و باید گفت که در ساخت آزادراه حرم تا حرم، اولویت‌ها نادیده گرفته شده و منابع به درستی مدیریت نشد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین مظفری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در مشهد افزود: اجرای این طرح از سمت مشهد، تاکنون تنها به زیرسازی پنج کیلومتر مسیر و ساخت برخی از ابنیه آن محدود شده است و حال آنکه در سوی دیگر حدود ۳۰۰ کیلومتر از این آزادراه از قم تا گرمسار ساخته شده است.

وی گفت: این در حالی است که با توجه به مطالعات و ترافیک بالای ورودی‌های مشهد، درست‌تر آن بود که کار ساخت این آزادراه از سمت کلانشهر مشهد آغاز می‌شد، اکنون ترافیک آزادراه حرم تا حرم در مسیر گرمسار را با اطراف مشهد مقایسه کنید و ببینید که اولویت‌ها در خصوص محل آغاز ساخت آزادراه چه میزان رعایت شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی ساخت هر کیلومتر آزادراه، اظهار داشت: این نوع هزینه‌کرد منابع در حقیقت ظلم به مردم و منابع کشور است، ما در مدیریت منابع مسائل جدی داریم و این سوال به صورت جدی مطرح است که در خصوص ساخت آزادراه چه کسی بر این تصمیم گیری‌ها تاثیر گذاشته است؟

مظفری با اشاره به بارش برف و کولاک چند روز اخیر و ترافیک سنگین در مسیر تنها آزادراه استان، اظهار داشت: اگر آزادراه حرم تا حرم از سمت مشهد ساخته شده بود اکنون آزادراه مشهد - باغچه به ترافیک جنوب استان اختصاص می‌یافت و مسیر حرم تا حرم ترافیک مشهد - تهران را پوشش می‌داد و مشکلات حمل و نقلی کنونی در خروجی مشهد وجود نداشت.

وی خراسان رضوی را دارای ویژگی‌های خاص و استثنایی در حوزه حمل و نقل فرامرزی دانست و گفت: این استان نقطه پیوند گذرگاه‌های شرق به غرب و شمال و جنوب از طریق پایانه‌های مرزی دوغارون و سرخس است، اما متاسفانه در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل بسیار بسیار فقیر است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: از ۲۰ سال پیش تاکنون تنها آزادراه استان همان قطعه ۳۸ کیلومتری مشهد - باغچه بوده است، حال آنکه علاوه بر تردد‌های تجاری و ترانزیتی انبوه در استان، مشهد سالانه میزبان ۳۰ میلیون زائر است که بیش از ۸۰ درصد آنها جاده را برای سفر انتخاب می‌کنند و نیاز مشهد و خراسان رضوی به جاده مناسب با این حجم از تردد منطقه‌ای نیست بلکه نیازی است که باید در سطح ملی دیده شود و برای آن برنامه ریزی و اعتبار منظور شود.

مظفری بیان کرد: رفع برخی مسائل فقط با اختصاص اعتبار و پول حل نمی‌شود بلکه به مدیریت هم نیاز است، در حال حاضر ساخت مجتمع‌های بین راهی در استان نیز با وجود سرمایه گذاری بخش خصوصی به شکل استاندارد، مطلوب و شایسته صورت نمی‌گیرد که باید این شرایط اصلاح شده و وضعیت این مجتمع‌ها در استان ارتقا یابد.

وی همچنین به قرار گرفتن خراسان رضوی در گوشه و حاشیه کشور اشاره کرد و گفت: همین موقعیت جغرافیایی موجب شده خراسان رضوی از خط انتقال سوخت و گاز برخوردار نباشد و همه فرآورده‌های نفتی استان به صورت روزانه و با حدود ۲۵۰ کامیون به نیروگاه‌ها و مراکز عرضه منتقل شود.

۵۱۲ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی باید ارتقا یابد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: ۵۱۲ کیلومتر از راه‌های استان در قالب راه فرعی و مسیر‌های تجاری و صنعتی نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند.

جعفر شهامت افزود: حجم زیادی از راه‌های فرعی استان، که در عمل کارکرد راه اصلی را پیدا کرده‌اند، راهداری را برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و زائران حرم منور رضوی دچار چالش کرده است.

وی گفت: در مجموعه ۵۱۲ کیلومتر از مسیر‌های تجاری، صنعتی و راه‌های فرعی استان نیاز به ارتقا دارد و باید توجه داشت در کنار این رقم هم اکنون بیش از هزار کیلومتر راه در قالب ساخت باند دوم و یا ارتقای راه به آزادراه و بزرگراه در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: رشد ترافیک استان پارسال ۱۱ درصد و امسال تا پایان آبان ماه پنج درصد بوده است که موضوع بسیار مهمی برای این استان مسافرپذیر است.

شهامت به هدفگذاری برای روکش آسفالت سه هزار کیلومتر از راه‌های استان اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود نیمی از این اهداف محقق شده است و از طرفی هشت هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکاریم.

وی گفت: خراسان رضوی ۶۲ مجتمع بین راهی فعال دارد و علاوه بر این سکو‌های استراحت و نماز و دیگر توقفگاه‌ها نیز توسط اداره کل راهداری برای استراحت رانندگان و تامین ایمنی سفر ساخته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی شده تا ۶ ماه آینده ۱۸ مقطع پرتصادف در طول جاده‌های استان ایمن سازی شود.

شهامت گفت: خراسان رضوی در حوزه جابه جایی مسافر رتبه نخست کشور، در حمل و نقل کالای داخلی رتبه پنجم و در ترانزیت خروجی رتبه اول کشور را دارد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۷۷ کیلومتر راه روستایی در خراسان رضوی ساخته شده است، گفت: در حوزه ساخت راه روستایی رتبه یک کشور و در ۱۲ ماه متوالی مرکز مدیریت راه‌های استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین در این آیین تفاهم نامه ارتقای ایمنی و بهبود ورودی بزرگراه مشهد - چناران بین استاندار خراسان رضوی و سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به امضا رسید.

در این مراسم که به مناسبت ۲۶ آذر، روز ملی حمل و نقل برگزارشد، از شماری از رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل و راهداران نمونه و منتخب استان تجلیل و قدردانی شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->