مصرف ۶۲۵ میلیون مترمکعب گاز در یک روز تشکیل ۱۴۸ پرونده تعزیری در آستانه شب یلدا در خراسان رضوی (۳۰ آذر ۱۴۰۳) استقبال ١٠٠ درصدی از پرواز دمام-مشهد | گسترش تعاملات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری مذهبی بین دو کشور ایران و عربستان چه تعداد از سهامداران مشمول دریافت سود سهام عدالت شدند؟ ورود سازمان حمایت به کمبود قطعات خودرو‌های چینی دریای خزر طوفانی و صید ماهی ممنوع شد (۲۹ آذر ۱۴۰۳) آیا احتمال ریزش قیمت دلار وجود دارد؟ (۲۹ آذر ۱۴۰۳) دومین واریزی دولت در روز‌های پایانی پاییز | یارانه آذر ماه ۱۴۰۳ واریز شد افزایش ۶ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های خارجی (۲۹ آذر ۱۴۰۳) تخت‌گاز قیمت در بازار خودرو‌های داخلی (۲۹ آذر ۱۴۰۳) | پراید ۱۰ میلیون تومان گران شد بخشنامه ساعت کاری ادارات تا پایان بهمن ۱۴۰۳ اعلام شد آنچه باید درخصوص بحران ناترازی انرژی این روزها بدانیم | چرا برق و گاز قطع می‌شود؟ طلا در مشهد کاهشی شد (۲۹ آذر ۱۴۰۳) دلیل تفاوت مبلغ سود دارندگان سهام عدالت تنظیم قرارداد‌های مسکن ملی در دفاتر مشاوران املاک ممنوع است احتمال توقف قطعی‌های برق طی ۱۰ روز تا دو هفته آینده کاهش نرخ دلار، طلا و سکه در آخرین روز هفته (۲۹ آذر ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد در کانال ۷۷ هزار تومان و تتر در کانال ۷۹ هزار تومان شب‌کاری بعضی از کارگران به علت قطعی برق افزایش ۵۰ درصدی تحویل سوخت مایع به نیروگاه‌ها نحوه دریافت خسارت به لوازم خانگی ناشی از قطعی برق چگونه است؟ | قطعی‌های برق در مشهد هنوز ادامه دارد لزوم اعمال مزد پایه سنوات و مزایای حق تاهل در لیست بیمه از ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۳ قیمت میوه یلدایی در میادین تره بار مشهد اعلام شد (۲۹ آذر ۱۴۰۳) | خرده فروشان مجاز به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت‌ها هستند افزایش ۲۰ تا ۴۵ درصدی قیمت لاستیک به بهانه افزایش نرخ ارز + سند جدول افزایش حقوق ۱۴۰۴ منتشر شد | حقوق سال آینده کارمندان دولت چقدر افزایش می‌یابد؟ علت کم واریز شدن سود سهام عدالت چیست؟ گلایه مردم از عدم همخوانی اطلاعیه‌های خاموشی با قطعی‌های برق قطع برق ۱۲ هزار ویلا در گیلان ویدئو| مسیر قطار راه آهن مشهد-سرخس بازگشایی شد (۲۸ آذر ۱۴۰۳) صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مردم خراسان رضوی در مصرف گاز | حتی یک مورد قطعی گاز نداشتیم
سرخط خبرها

ورود سازمان حمایت به کمبود قطعات خودرو‌های چینی

  • کد خبر: ۳۰۶۳۴۷
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
ورود سازمان حمایت به کمبود قطعات خودرو‌های چینی
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در واکنش به کمبود قطعات خودرو‌های چینی گفت: پاسخ شرکت‌ها به مطالبه سازمان قانع کننده نبود و این موضوع را با وزارت صمت حل و فصل کنیم.

 به گزارش شهرآرانیوز، سید احمد حسینی، کمبود قطعات خودرو‌های چینی در بازار را تائید کرد و گفت: از وقتی که خودرو‌های چینی مونتاژی به بازار خودروی ایران وارد شدند همیشه تامین قطعات و لوازم یدکی آنها مشکل بوده است، اما این مشکل گاه شدت می‌گیرد مانند الان و گاه کمتر می‌شود و دلیل کمبود این است که خودروسازان مونتاژکار خود را در تامین قطعات متعهد نمی‌دانند در حالی که این تکلیف بر عهده آنها هست، اما در واقع قانون حمایت از مصرف‌کنندگان به درستی اجرا نمی‌شود و نهاد‌های ذیربط هم نظارت کافی ندارند.

وی افزود: قطعات خودرو‌ها از جمله خودرو‌های مونتاژی به سه دسته پرمصرف، کم‌مصرف و با مصرف متوسط تقسیم می‌شوند و تولیدکنندگان داخلی به تولید قطعات پرمصرف مانند لنت و لوازم جلوبندی ورود کرده‌اند، چون برای آنها صرفه اقتصادی دارد و حتی بخش خصوصی هم این اقلام را وارد می‌کند و بخشی از تقاضای موجود در بازار قطعات خودرو‌های چینی هم از این دو مسیر تامین می‌شود وگرنه چالش تامین قطعات این خودرو‌ها شدتی بیش از اینها داشت و این دو گروه در واقع ضعف عملکرد شرکت‌های خودروساز چینی را در تامین قطعات جبران می‌کنند.

حسینی ادامه داد:، اما برای تولیدکنندگان و واردکنندگان تولید و واردات قطعاتی کم‌مصرف صرفه اقتصادی ندارد در نتیجه دارندگان خودرو‌های چینی در تامین همین قطعات کم‌مصرف دچار مشکل هستند.

در همین رابطه حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره کم و کیف بررسی این موضوع توسط سازمان حمایت اظهار کرد: سازمان به اندازه خود به این موضوع وارد شده ظاهرا شرکت‌های مونتاژکار سهمیه ارزی دارند که چند کد تعرفه دارد.

وی افزود: سازمان موضوع تامین قطعات را از این شرکت‌ها مطالبه کرده و آنها نیز مکاتباتی با ما داشته‌اند با این حال پاسخ‌ها قانع‌کننده نبوده بنابراین در تلاش هستیم این موضوع را با وزارت صمت حل و فصل کنیم و حتما اوضاع بهتر خواهد شد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->