معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

جزئیات پرداخت تسهیلات به ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا/ ۲۸ هزار میلیارد تسهیلات سهم اشتغال کرونا زده خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۳۰۶۹۹
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
جزئیات پرداخت تسهیلات به ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا/ ۲۸ هزار میلیارد تسهیلات سهم اشتغال کرونا زده خراسان‌رضوی
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از ابلاغ شیوه نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از کرونا خبر داد. 

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، محمد سنجری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه علاوه بر اهمیت سلامت مردم برای دولت، وظیفه صیانت از بنگاه‌های کار و تولید نیز از اهمیت زیادی برخوردار بود، افزود: خراسان رضوی کمترین آسیب را در واحد‌های تولیدی و صنعتی در دوارن کرونایی داشت و این در حالی بود که تقریبا بیشتر کارگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحد‌های تولیدی کارخانجات مشغول فعالیت بودند تا بتوانند کالاهای مورد نیاز مردم را تامین کنند.

 

وی در ادامه با اشاره بر اینکه حمایت از خانواده‌های نیازمند یکی از مهم‌ترین خدمات دولت در دوران کرونا بود، خاطرنشان کرد: در همین خصوص یک میلیون تومان وام به سرپرستان خانوار که یارانه بگیر بودند پرداخت شد. در استان خراسان رضوی یک میلیون و ۹۰۰ هزارنفر یارانه بگیر هستند که به مشمولان و هر کسی متقاضی این وام بود، تسهیلات یک میلیونی پرداخت شد.

 

وی با بیان اینکه در دوران کرونا، دولت در پنج مرحله به خانوار‌هایی که از شیوع این بیماری دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شدند کمک مالی کرد، ادامه داد: مرحله دیگری از این کمک‌ها شامل پرداخت حق بیمه بیکاری به افرادی بود که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده بودند و در این راستا تا ۲۰ خرداد ماه ۴۹ هزار نفر از خراسان رضوی به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند که از این تعداد طی اسفندماه ۹ هزار نفر در استان حق بیمه بیکاری دریافت کردند.

سنجری ادامه داد: علت واریز نشدن مقرری بیمه بیکاری نیز به دلایل مشکلات در ثبت شماره شبای کارگران بود که این به مرور در حال حل شدن است و امیدواریم بقیه لیست در هفته‌های آتی پرداخت شود.


پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا


وی در ادامه در خصوص سهم اختصاص یافته از تسهیلات کرونا به مشاغل آسیب دیده در خراسان گفت: از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سطح ملی ۲ هزارو ۸۶۸ میلیاردتومان به مشاغل آسیب دیده به این استان اختصاص یافته است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا در استان با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر اختصاص یافته، افزود: حمایت دیگر دولت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا این بود که در این راستا دو هفته قبل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به اشخاص حقیقی و حقوقی و واحد‌های تولیدی و خدماتی آسیب دیده از کرونا پیامک ارسال کرد تا از طریق سامانه کارا روند ثبت نام خود را برای دریافت تسهیلات طی کنند.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون واحد تولیدی، خدماتی و صنعتی آسیب دیده از کرونا در کشور در ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده اند.


سنجری در ادامه گفت: ۶۷ هزار و ۳۹۶ کارگاه با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر در خراسان رضوی از کرونا آسیب دیده اند که در ۱۳ رسته شغلی به جز بخش کشاورزی مشغول به کار بودند. وی اضافه کرد: از ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر شاغل آسیب دیده از کرونا در خراسان رضوی ۱۲۹ هزار و ۳۹۳ نفر مرد و ۵۴ هزار و ۲۶ نفر زن هستند و بیشترین افراد آسیب دیده از کرونا در حوزه حمل و نقل عمومی به تعداد ۵۳ هزار و ۱۳۴ نفر مشغول به کار بوده‌اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: میزان آسیب رسته‌های شغلی آسیب دیده از کرونا در استان خراسان رضوی به این شرح است: حوزه حمل و نقل مسافر ۳۱ درصد، حوزه گردشگری ۱۱ درصد، حوزه رستوران‌ها ۶ درصد، مراکز بهداشتی ۱۹ درصد، صنایع دستی یک درصد، مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی ۱۹ درصد، باشگاه‌های ورزشی یک درصد، مراکز آجیل و خشکبار سه درصد، مراکز تولید کیف و کفش چهار درصد، دفاتر خدمات مسافری یک درصد و حمل و نقل درون شهری چهار درصد.

سنجری افزود: بنا بر تقسیم بندی دیگری در خراسان رضوی ۲۹ درصد از زنان و ۷۱ درصد از مردان شاغل استان از کرونا صدمه دیدند که سهم آنان از تسهیلات ۳۶ درصد بانوان و ۶۴ درصد مردان است همچنین دو هزار و ۱۶۰ واحد حقوقی و ۶۵ هزار و ۲۰۶ فرد حقیقی در استان از کرونا متضرر شدند.


وی ادامه داد: مشهد با برخورداری از ۲۷ هزار و ۶۲۸ واحد و اشتغال ۱۱۷ هزار و ۹۵۷ نفر بیشترین سهم از اشتغال و واحد آسیب دیده از کرونا را در خراسان رضوی داشت و شهرستان‌های سبزوار و نیشابور در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یادآورشد: کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحد‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی متضرر از کرونا در کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان خراسان رضوی ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال معادل ۷.۲ درصد است که از این حیث رتبه سوم را در کشور دارد.


جزئیات تسهیلات به مشاغل آسیب دیده کرونایی

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا صرفاً برای صاحبان کسب و کاری که از طریق سامانه کارا به آدرس www.kara.mcls.gov.ir ثبت نام نموده و فرایند پذیرش و معرفی آن‌ها به موسسه اعتباری طی شده باشد، امکان پذیر بوده و واحد‌های کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و یا خویش فرمایی دارای لیست بیمه باشند، و در سال گذشته فعال بوده و همچنین شاغلین آن‌ها از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده باشند و پس از شیوع ویروس کرونا (۹۸/۱۲/۰۱) نیروی کار خود را نیز تعدیل نکرده و یا نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار اقدام نموده باشند می‌توانند در سامانه ثبت نام نموده و صرفاً برای یک بار و حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۹ مشمول دریافت تسهیلات پیش بینی شده در تصویب نامه شوند.


سنجری در خصوص چگونگی شرایط و ضوابط پرداخت تسهیلات به واحد‌های کسب و کار و گروه‌های هدف در استان گفت: برای واحد‌های کسب و کار یکصد و بیست (۱۲۰) میلیون ریال، برای واحد‌های کسب و کاری که در رسته‌های تعطیل شده بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا قرار دارند، به ازاء هر شاغل یکصد و شصت (۱۶۰) میلیون ریال و برای رانندگان مسافربری (خویش فرمای بیمه پرداز) مبلغ ۶۰ میلیون ریال تسهیلات تعیین شده است. سنجری با تاکید بر اینکه تسهیلات پرداختی با نرخ ۱۲ درصد، دوساله و با تنفس سه ماهه خواهد بود، اضافه کرد: کسی که شاغل است و خود را بیکار اعلام کرده از شمول پرداخت تسهیلات خارج می‌شود.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ۱۴ فعالیتی که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده اند و تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود به شرح زیر بیان کرد:


۱. مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه آن

 

۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین‌راهی و موزه‌ها و موارد مشابه

 

۳. حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری جاده‌ای،

 

۴. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری

 

۵. دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی

 

۶. تولید و توزیع پوشاک

 

۷. تولید و توزیع کیف و کفش

 

۸. مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

 

۹. مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

 

۱۰. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای

 

۱۱. مرکز تولید و توزیع و صنایع دستی


۱۲. مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند


۱۳. آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه


۱۴. واحد‌های پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه ای، سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی


به گفته وی، برای پرداخت تسهیلات ۱۹ بانک و موسسه مالی در استان مشخص شده است که بیشترین سهم اختصاص یافته به بانک ملی و کمترین سهم مربوط به بانک حکمت است. برای دریافت تسهیلات در سامانه قابل انتخاب هستند و متقاضیان می‌توانند بعد از ثبت نام، بانک مد نظر خود را انتخاب کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->