تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها
برای نخستین‌بار معاون وزیر کشور ابلاغ کرد:

رزم‌حسینی رئیس ستاد ویژه تدابیر اقتصادی استان شد

  • کد خبر: ۳۰۷۴۰
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
رزم‌حسینی رئیس ستاد ویژه تدابیر اقتصادی استان شد
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، حکم جدید استاندار خراسان رضوی را ابلاغ کرد.
 سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، بابک دین‌پرست با حضور در یکصدونودمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: اعتقاد دارم استاندار خراسان رضوی فردی جهادی است. او موقعیت مناسبش را کنار گذاشت و لباس رزم پوشید و وارد میدان شد.
او با اشاره به طرح موفق مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی در استان افزود: امیدوارم این طرح را بتوانیم در کشور جاری کنیم.
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: مهم‌ترین هدف بنده در این نشست، ابلاغ حکم آقای رزم‌حسینی به‌عنوان «رئیس ستاد ویژه تدابیر اقتصادی استان» است که باتوجه‌به اختیارات تفویض‌شده رئیس‌جمهور و به تأسی از مصوباتی که از دولت داشتیم، ایشان برای نخستین‌بار در کشور به این سمت منصوب می‌شود.
دین‌پرست با بیان اینکه عده‌ای می‌پرسند چرا خراسان رضوی و استاندار آن را انتخاب کردید و برای اولین‌بار به او چنین مجوزی دادید، ادامه داد: یک جنبه این تصمیم‌گیری به استان و وسعت و تعداد نیروی انسانی آن و ظرفیت‌هایی، چون داشتن ۲ مرز مشترک با کشور‌های همسایه برمی‌گردد، اما این‌ها دلیل اصلی انتخاب نبوده است.
او افزود: این انتخاب بر پایه توانمندی‌هایی است که در خراسان رضوی وجود دارد. بنده هم‌زبانی را در بسیاری از استان‌ها دیدم، اما همدلی‌ای در این استان می‌بینم که می‌گویند می‌خواهیم به دولت در دستیابی به اهدافش کمک کنیم و این را در سایر استان‌ها کمتر می‌بینم. به‌دلیل وجود این همدلی و قدرت هماهنگ‌کنندگی‌ای که آقای رزم‌حسینی می‌توانند بین نهاد‌های مختلف ایجاد کنند، وزیر کشور ایشان را برای این سمت انتخاب کردند.
 
 
 
 
 
 
2/5 درصد کاهش نرخ بیکاری در استان
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به زمان باقی‌مانده در دست این دولت اشاره و بیان کرد: 282روز کاری برای ما باقی مانده است که امیدوارم در این مدت وزرا و رؤسای سازمان‌ها در تسریع کارها از یکدیگر سبقت بگیرند تا اختیاراتی که منجر به بروز مشکلات جدی شده را تفویض کنند. ما امروز خزانه‌ای را در استان افتتاح کردیم که امیدواریم همه سرمایه‎گذاری کنند، پول نمی‌خواهد، امضای طلایی خود را بدهند. ما می‌خواهیم نمونه جدیدی از مدیریت را در کشور داشته باشیم.
بابک دین‌پرست به چند نمونه از اقدامات خوب در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری کشور در سال97 رقمی معادل 12/1درصد و در سال گذشته 10/6درصد بوده که همین نرخ در استان در سال‌های 97 و 98 به ترتیب به 10/8 و 8/3درصد رسیده است. یعنی 2/5 درصد در استان کاهش داشته‌ایم که خیلی بااهمیت است. به علاوه خراسان رضوی در سال ۹5 با 13/2درصد رتبه24، در سال96 با 11/2درصد رتبه 17 و در سال97 با 10/8درصد رتبه11 را در نرخ بیکاری داشته است؛ یعنی از چهار سال پیش که در جایگاه رتبه 24 بوده به رتبه7 در سال98 رسیده است. 
او اظهار کرد: نرخ بیماری کشور در سال97، 12/1درصد بوده که یکسال بعد به 10/6 رسیده و در عمل 1/5 درصد کاهش داشته است. 

شیوه‌نامه اجرایی اقامت را طراحی کردیم
معاون وزیر کشور با بیان اینکه مصوبه هیئت دولت این بود که به هر تبعه خارجی که در جمهوری اسلامی ایران ۲۵۰هزار دلار یا معادل آن سرمایه‌گذاری یا سپرده‌گذاری کند، اقامت پنج‌ساله بدهد، افزود: از آنجا که وزارت امور اقتصادی و دارایی باید این فرایند را تأیید می‌کرد، بعد ابلاغ این مصوبه و بررسی موضوع متوجه شدیم هیچ یک از اتباع بیگانه مراجعه‌ای نداشتند.
دین‌پرست افزود: بنابراین الزاماتی باید برای این مهم اجرایی می‌شد، به همین دلیل شیوه‌نامه‌ای برای اجرای این مصوبه تدوین و همه ضرورت‌ها و الزاماتی که در این فرایند وجود داشت، احصا شد و با دستور وزیر کشور تکمیل و به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شد.
وی گفت: اکنون اصلاحاتی در مصوبه هیئت دولت دراین‌باره انجام گرفته است و نظرهای چند دستگاه اجرایی درباره اصلاحات مصوب دولت برای اقامت اتباع بیگانه گرفته شده و باقی نیز در حال انجام است.
دین‌پرست با بیان اینکه به‌دنبال افزودن مشوق‌های بیشتر در زمینه شیوه‌نامه اجرایی اقامت اتباع بیگانه هستیم، تأکید کرد: هیچ محدودیتی برای اتباع بیگانه‌ای که شرایط شیوه‌نامه اقامت را پذیرفته و متقاضی این بخش باشند وجود ندارد و دستورالعمل آن در سایت‌های مربوط بارگذاری و به وزرا و استانداران ابلاغ شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->