تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

رتبه نخست خراسان رضوی در برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی

  • کد خبر: ۳۰۷۶۱
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
رتبه نخست خراسان رضوی در برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی
معاون وزیر کشور گفت: خراسان رضوی با ۶۷ جلسه در برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رتبه نخست را دارد و به همین دلیل تبریک می‌گویم و پس از ارزیابی، اسامی استانداران موفق را اعلام می‌کنیم.

سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، بابک دین‌پرست در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: آخرین وضعیت واحدهای مشکل‌‌دار را گرفتیم. در خراسان رضوی 76واحد مشکل‌دار و 8واحد بحرانی داریم. دستور بفرمایید رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این واحدها مراقبت کند، نبض این واحدها را بگیرد که به واحد‌های مشکل‌دار و سپس به واحدهای عادی تبدیل شوند.
وی ادامه داد: سال گذشته 7تکلیف برای فرمانداران تعیین کردیم که از جمله این تکالیف شناسایی واحدهای تولیدی فعال بود.
دین‌پرست تأکید کرد: بنابراین لیست واحدهای تولیدی دارای مشکل و بحرانی استان باید به فرمانداران ابلاغ شود و آنها وظیفه دارند مشکل این واحدها را حل کنند. زمانی اسامی فرمانداران موفق را اعلامی می‌کنیم که استانداران، نام فرمانداران ناموفق را هم اعلام کنند تا با آن‌ها برخورد و توبیخشان کنیم.
وی با اشاره به مواد 251 و 252 قانون مالیات‌های مستقیم افزود: مدیران کل امور اقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان باید بررسی کنند که چند پرونده در استان مشمول این دو قانون هستند تا افراد درگیر این پرونده‌ها خیال نکنند که پول زور از آنان گرفته می‌شود.

 

143 واحد تولیدی نیمه‌تمام و رهاشده در استان
معاون وزیر کشور گفت: فهرست 143 واحد تولیدی نیمه‌تمام و رهاشده شستا در کل کشور را شناسایی کرده‌ایم که تاکنون 7واحد سهم خراسان رضوی است و باید سریع‌تر آمارش به‌روزرسانی شود.
دین‌پرست درباره تفویض اختیارات، بیان کرد: 1800 عنوان تفویض اختیار به 1272 عنوان رسید که 244 عنوان به‌طور کامل تفویض شده است. در استان خراسان رضوی 104واحد را شبکه بانکی تملک کرده است که باید بررسی شود و واحد تولیدی‌ای که از چرخه تولید خارج شده‌اند، دوباره به چرخه بازگردند.
وی افزود: واقعا رویکرد رئیس قوه قضائیه برای تولید اشتغال ستودنی است و در همین زمینه به همه استان‌ها اعلام کردیم هر واحد تولیدی را که در دستگاه قضا به مشکل خورده است، معرفی و با جدیت پیگیری کنید.


کالاهای واسطه‌ای وارداتی در کشور
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه 4612 قلم موارد اولیه و کالاهای واسطه‌ای وارداتی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد، 4010 قلم مشابه داخلی داشته است و 602 قلم مشابه داخلی ندارد. در استان خراسان رضوی 53 قلم وارداتی بوده است که ۶ قلم مشابه دارد و 46 قلم مشابه داخلی ندارد.


87هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: طرح‌های مهم نیمه‌تمام عمرانی و سرمایه‎گذاری بخش خصوصی کشور را تهیه کردیم. در مجموع 4100 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شناسایی شده است که 2464 پروژه عمرانی و 1636 پروژه سرمایه‌گذاری در کشور است و می‌توانیم تا پایان سال ۹۹ تأمین کنیم.
دین‌پرست افزود: حدود 81هزار پروژه نیمه‌تمام استانی و 6000 پروژه نیمه‌تمام ملی وجود دارد که دولت برای واگذاری آن‌ها تلاش کرد، اما مشکلاتی داشتیم. سازمان برنامه و بودجه سال گذشته اعلام کرد که 800 هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها نیاز داریم که اکنون به هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: کشور تا سال 99، 1733 پروژه شامل 301 پروژه ملی و 1432 پروژه استانی دارد که 301 پروژه 101 هزار میلیارد تومان و 1432 پروژه 11 هزار میلیارد تومان نیاز دارند. برای استان خراسان رضوی نیز 74 پروژه با اعتبار 230 میلیارد تومان تعیین شده است که علت واگذارنشدن آن‌ها نبود انگیزه و اجازه ندادن دستگاه‌های نظارتی است.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: در سال 98 به استان اعلام کردند که می‌توانید 185 پروژه را با 1063 میلیارد تومان واگذار کنید، استان از نظر تعداد پروژه رتبه سوم و از نظر اعتبار رتبه اول را داشت. این پروژه‌ها را بررسی کنید و ببینید چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->