به گزارش شهرآرانیوز، مجید عسگری با تأکید بر برندشدن و اعتباربخشی به یک شهر به عنوان یکی از ضروریات توسعه فرهنگی و اجتماعی گفت: این مهم میتواند آن شهر را در فضای ملی و بینالمللی برجسته سازد.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: این اعتباربخشی نهتنها به ارتقای جایگاه شهر در سطح کلان کمک میکند، بلکه باعث ایجاد حس تعلق و توجه بیشتر در میان مردم و نخبگان آن شهر میشود.
عسگری در ادامه با اشاره به اینکه برند مشهد از دو منظر قابل بررسی است، افزود: منظر اول، توجه درونشهری است. زمانی که نشان یا برند شهری مانند مشهد مطرح میشود، خواص و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر بیشتر به فکر فرو میروند و درباره مشهد تأمل میکنند. این فرایند باعث میشود هنرمندان، اندیشمندان و دانشگاهیان به تولیدات فکری و فرهنگی مرتبط با مشهد توجه بیشتری نشان دهند.
وی افزود: همچنین قشر نوجوان و جوان نیز با این مفاهیم درگیر شده و ذهنشان بیشتر معطوف به مسائل و هویت شهری مشهد میشود.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در ادامه ابراز کرد: منظر دوم، نگاه بیرونی است. نشان مشهدالرضا(ع) در سطح ملی و بینالمللی میتواند اعتبار بیشتری به این کلانشهر بدهد؛ شهری که باوجود ویژگیهای بینظیرش از جمله جایگاه معنوی بارگاه حضرت رضا (ع)، ظرفیتهای حماسی مانند آرامگاه فردوسی و حکمت شاهنامه و همچنین حضور میلیونی زائران، از ارزشهای منحصربهفردی برخوردار است. این ویژگیها باید در فضای عمومی ملی و بینالمللی به شکل گستردهتری دیده و شناخته شود.
عسگری از نقش جشنوارهها و برنامههای فرهنگی در گسترش این برند شهری سخن گفت و افزود: این اقدامات میتواند فرصتهای تازهای برای شناخت مشهد فراهم آورد و راه را برای توسعه بیشتر این شهر باز کند.