مروری بر برخی از مستند‌هایی که درباره شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته شده‌اند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۳ روایت کردن، مهم‌ترین کار جهان است رمان «سردار ایرانی» در کتاب‌فروشی‌ها غربت موسیقی مقامی در بی‌مهری‌ها پخش فیلم تلفن زمان برای نابینایان و ناشنوایان + زمان پخش نگاهی به فیلم‌های احتمالی چهل‌وسومین جشنواره فجر در بخش اجتماعی فصل اول برنامه هزار و یک شب، ۱۰۰ قسمت است + زمان پخش درباره مجموعه متغیر منصور اثر یعقوب یادعلی | داستان‌هایی درباره تغییر فیلم توقیف‌شده مسیح پسر مریم، سریال می‌شود بهترین فیلم سال ۲۰۲۴ از نگاه انجمن منتقدین فیلم بریتانیا» (UKFCA) فیلم‌های آخر هفته تلویزیون (۱۳ و ۱۴ دی ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان حمید نعمت‌الله: یک سانس در جشنواره به فیلم قاتل و وحشی بدهید مهران مدیری با «گل یا پوچ» جدید برمی‌گردد آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در مشهد برگزار شد+ویدئو پژمان جمشیدی با فیلم سینمایی روز جزیره، در راه فجر چهل و سوم گلبانگ محراب تا بانگ مضراب | یادی از مرحوم جواد بدیع‌زاده، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز خوش‌نام ایرانی پیش‌بینی جدید برای اسکار ۲۰۲۵ سینما ویلاژتوریست دوباره فعال می‌شود (۱۲ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: نشان مشهدالرضا(ع) به شهر مشهد اعتبار بین‌المللی می‌دهد

  • کد خبر: ۳۰۸۰۷۹
  • ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: نشان مشهدالرضا(ع) به شهر مشهد اعتبار بین‌المللی می‌دهد
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: نشان مشهدالرضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند اعتبار بیشتری به این شهر به عنوان کلان‌شهر مذهبی بدهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید عسگری با تأکید بر برندشدن و اعتباربخشی به یک شهر به عنوان یکی از ضروریات توسعه فرهنگی و اجتماعی گفت: این مهم می‌تواند آن شهر را در فضای ملی و بین‌المللی برجسته سازد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: این اعتباربخشی نه‌تنها به ارتقای جایگاه شهر در سطح کلان کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد حس تعلق و توجه بیشتر در میان مردم و نخبگان آن شهر می‌شود.

عسگری در ادامه با اشاره به اینکه برند مشهد از دو منظر قابل بررسی است، افزود: منظر اول، توجه درون‌شهری است. زمانی که نشان یا برند شهری مانند مشهد مطرح می‌شود، خواص و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر بیشتر به فکر فرو می‌روند و درباره مشهد تأمل می‌کنند. این فرایند باعث می‌شود هنرمندان، اندیشمندان و دانشگاهیان به تولیدات فکری و فرهنگی مرتبط با مشهد توجه بیشتری نشان دهند.

وی افزود: همچنین قشر نوجوان و جوان نیز با این مفاهیم درگیر شده و ذهنشان بیشتر معطوف به مسائل و هویت شهری مشهد می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در ادامه ابراز کرد: منظر دوم، نگاه بیرونی است. نشان مشهدالرضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند اعتبار بیشتری به این کلان‌شهر بدهد؛ شهری که باوجود ویژگی‌های بی‌نظیرش از جمله جایگاه معنوی بارگاه حضرت رضا (ع)، ظرفیت‌های حماسی مانند آرامگاه فردوسی و حکمت شاهنامه و همچنین حضور میلیونی زائران، از ارزش‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. این ویژگی‌ها باید در فضای عمومی ملی و بین‌المللی به شکل گسترده‌تری دیده و شناخته شود.

عسگری از نقش جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در گسترش این برند شهری سخن گفت و افزود: این اقدامات می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای برای شناخت مشهد فراهم آورد و راه را برای توسعه بیشتر این شهر باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->