«خط مقاومت» به آنتن شبکه سه بازگشت + زمان پخش بازیگران «جزر و مد» خواستار پاسخ‌گویی پلتفرم استارنت شدند اولین همکاری رضا عطاران و نوید محمدزاده در اثری جدی هزینه تولید فصل اول «جوکر» فاش شد! منیر قیدی، کارگردان سینما: نگاه انسانی به سینما داشته باشیم «در آغوش ایران» فرصتی برای اکران تولیدات سینمایی | نشست صمیمانه فیلم‌سازان جوان مشهدی با منیر قیدی، کارگردان سینما + فیلم بهرام افشاری با نقشی متفاوت به جشنواره فجر می‌رود آمریکا ویزای برنده نوبل ادبیات را لغو کرد کارگردان «الگوریتم»: هدفمان ساخت قصه‌ای صادقانه بود بازگشت قدرتمندانه داستان اسباب‌بازی‌ها | پیکسار هنوز استاد احساس است توقف اجرای نمایش‌های کمدی و غیرکمدی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) (۱۲ و ۱۳ آبان ۱۴۰۴) پرستاره‌ترین فیلم کمدی سینما اکران شد | نگاهی به فیلم «آقای زالو» با بازی مهران مدیری انتشار کتاب «من خبرنگارم» به قلم ارسلان رسولی مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مجریانی که بازیگر شدند بحران نبود استقلال | نگاهی به سریال «محکوم»، ساخته سیامک مردانه تولید اثر؛ از دردسر‌های اداری تا هزینه‌های سرسام‌آور | نگاهی به مشکلات تولید و اجرای تئاتر در مشهد جان ویلیامز موسیقی فیلم جدید استیون اسپیلبرگ را می‌سازد بازگشت «محمدرضا گلزار» به شبکه نمایش خانگی بلیت ۲ میلیون تومانی برای نمایش بهنوش طباطبایی و هوتن شکیبا!
سرخط خبرها

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: نشان مشهدالرضا(ع) به شهر مشهد اعتبار بین‌المللی می‌دهد

  • کد خبر: ۳۰۸۰۷۹
  • ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی: نشان مشهدالرضا(ع) به شهر مشهد اعتبار بین‌المللی می‌دهد
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: نشان مشهدالرضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند اعتبار بیشتری به این شهر به عنوان کلان‌شهر مذهبی بدهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید عسگری با تأکید بر برندشدن و اعتباربخشی به یک شهر به عنوان یکی از ضروریات توسعه فرهنگی و اجتماعی گفت: این مهم می‌تواند آن شهر را در فضای ملی و بین‌المللی برجسته سازد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: این اعتباربخشی نه‌تنها به ارتقای جایگاه شهر در سطح کلان کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد حس تعلق و توجه بیشتر در میان مردم و نخبگان آن شهر می‌شود.

عسگری در ادامه با اشاره به اینکه برند مشهد از دو منظر قابل بررسی است، افزود: منظر اول، توجه درون‌شهری است. زمانی که نشان یا برند شهری مانند مشهد مطرح می‌شود، خواص و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهر بیشتر به فکر فرو می‌روند و درباره مشهد تأمل می‌کنند. این فرایند باعث می‌شود هنرمندان، اندیشمندان و دانشگاهیان به تولیدات فکری و فرهنگی مرتبط با مشهد توجه بیشتری نشان دهند.

وی افزود: همچنین قشر نوجوان و جوان نیز با این مفاهیم درگیر شده و ذهنشان بیشتر معطوف به مسائل و هویت شهری مشهد می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در ادامه ابراز کرد: منظر دوم، نگاه بیرونی است. نشان مشهدالرضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند اعتبار بیشتری به این کلان‌شهر بدهد؛ شهری که باوجود ویژگی‌های بی‌نظیرش از جمله جایگاه معنوی بارگاه حضرت رضا (ع)، ظرفیت‌های حماسی مانند آرامگاه فردوسی و حکمت شاهنامه و همچنین حضور میلیونی زائران، از ارزش‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. این ویژگی‌ها باید در فضای عمومی ملی و بین‌المللی به شکل گسترده‌تری دیده و شناخته شود.

عسگری از نقش جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در گسترش این برند شهری سخن گفت و افزود: این اقدامات می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای برای شناخت مشهد فراهم آورد و راه را برای توسعه بیشتر این شهر باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->