به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی برادرانخلخالی اظهار داشت: نشان مشهد در برندینگ مشهد بسیار مؤثر است و منجر به الگوسازی شهروندان و ایجاد مشارکت بیشتر در امور عامالمنفعه شهروندان میشود. همچنین این نشان میتواند شکاف نسلی را پر کرده و بین نسلهای مختلف ارتباط برقرار کند؛ حتی میتواند فاصله شهرداری را با مردم کاهش دهد.
وی افزود: وقتی در مورد شهر صحبت میکنیم با یک ابرسیستم مواجه هستیم که زیرمجموعههای مختلفی دارد که یکی از آنها تعاملات اجتماعی و الگوسازی اجتماعی است که میتواند رابطه معنادار دوطرفه داشته باشد.
معاون سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مردمی که نامزد دریافت این نشان هستند، به جایگاه شناختهشدهتری در شهر میرسند و شهروند افتخاری هستند. ما در مشهد افراد گمنامی داریم که برای شهر خدمات بسیاری ارائه دادهاند.
برادران خاطرنشان کرد: همگان شهر را به شهروندانش میشناسند. در کنار مفاخر شهری، زیر سایه توجهات امامرضا(ع)، وجود این شهروندان افتخاری میتواند در ارتقای سطح جایگاه شهر مؤثر باشد. اعطای این نشان باید تداوم داشته باشد تا در هویتبخشی به فرد و جامعه مؤثر واقع شود.