عنایتی: مشهد نیاز به تیم لیگ برتری دارد| معرفی بیشتر شهر با برگزاری رویداد نشان مشهدالرضا(ع) نگاهی به تاریخ مزرعه‌ای قدیمی در محدوده میدان شریعتی مشهد | تقی آباد، خفته در غبار فراموشی تأکید فرماندار مشهد بر وفاق میان شهرداری و فرمانداری به‌نفع مردم شهردار مشهد مقدس: تا دهه فجر امسال، پروژه‌های زیادی در سطح شهر مشهد افتتاح خواهد شد + فیلم صدور مجوز ۶۰۰ میلیارد تومانی اوراق در حوزه ماشین‌آلات خدمات شهری و پسماند شهرداری مشهد افزایش ۲برابری ظرفیت توقفگاهی ناوگان باری در مشهد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد، با دنده سنگین! رونمایی از ۱۰۲ دستگاه خودرو‌ جدید در حوزه پسماند شهرداری مشهد + فیلم مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری: مشهد پرچمداری حوزه پسماند در کشور را برعهده دارد هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت (۱۸ دی ۱۴۰۳) ناصحی: شاخص‌های ارزیابی منتخبان رویداد نشان مشهد الرضا (ع) در سال‌های آتی، افزوده خواهد شد برگزاری مانور آمادگی در برابر نقض حریم ریلی قطار شهری مشهد(۱۷ دی ۱۴۰۳) + فیلم مشوق‌های مادی و معنوی برای منتخبان نشان مشهدالرضا (ع) پیش بینی شده است بهره‌برداری از بزرگترین جزیره ایستگاهی مترو کشور در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم نشان مشهدالرضا ترویج‌دهنده معارف اهل‌بیت(ع) است رئیس اداره تبلیغات فرهنگی حرم مطهر رضوی: رویداد نشان مشهدالرضا(ع) شروعی به‌جا و اثرگذار در هویت مشهد است ۲۵۰۰ اصله درخت آماده روت‌بال در سطح مشهد است رئیس شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: ضرورت ایفای نقش بانوان در سطوح مختلف مدیریتی گذری بر سرگذشت زورخانه‌های قدیمی مشهد | خاموشی صدای ضرب‌ها و زنگ‌ها درختان مشهد زیر چتر حفاظت مدیریت شهری
سرخط خبرها

ورود پله‌برقی‌های ملی برای خط‌ ۳ مترو مشهد

  • کد خبر: ۳۰۹۱۷۶
  • ۱۷ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
ورود پله‌برقی‌های ملی برای خط‌ ۳ مترو مشهد
پس از استفاده موفق از ریل‌های ایرانی، دومین محصول تولید داخل هم به قطارشهری مشهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آبان‌ماه دو سال قبل بود که تفاهم‌نامه تولید ریل ملی برای مترو مشهد میان شهرداری مشهد و شرکت ذوب‌آهن اصفهان به امضا رسید. تا پیش از آن، ریل خطوط مترو از کشور‌های اسپانیا، آلمان و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی خریداری می‌شد.

از پنج سال قبل شرکت ذوب‌آهن اصفهان حدود مطالعات و تحقیقات برای تولید ریل مترو در داخل کشور را آغاز کرد و در نهایت سال‌۱۴۰۰ موفق به تولید ریل ملی قطار‌شهری شد و مدیریت شهری مشهد با سه هدف مقابله با تحریم‌ها، صرفه‌جویی در هزینه‌های اتمام قطار‌شهری و همچنین حمایت از تولیدات ملی، تفاهم‌نامه‌ای برای خرید این ریل‌ها امضا کرد. 

دی‌ماه همان سال نیز ریل‌گذاری قطار ملی آغاز شد و آن‌گونه که متخصصان قطار‌شهری مشهد اعلام کرده‌اند کیفیت بسیار خوب ریل‌های ملی باعث شده است دغدغه‌ای از بابت کیفیت اجرای ریل‌ها با محصولات داخلی وجود نداشته باشد.

دومین محصول ملی در قطار‌شهری مشهد

اکنون خبر رسیده که قرار است پله‌برقی‌های تولید داخل نیز به‌عنوان دومین محصول ملی، در خط‌۳ قطار‌شهری مشهد مورد استفاده قرار گیرند و مدیرعامل شرکت قطار‌شهری مشهد با توضیح در‌این‌باره به شهرآرا می‌گوید: اولین محموله پله‌برقی‌های ملی که دارای کیفیت ممتازی است، وارد مشهد شده است و تا پایان هفته نصب پله‌برقی‌های ملی برای خط‌۳ مترو مشهد آغاز می‌شود.

کیانوش کیامرز ادامه می‌دهد: برای بهره‌برداری از سه ایستگاه فاز اول خط۳ حداقل به پنجاه دستگاه پله‌برقی نیاز است. محموله اول شامل هشت پله‌برقی است و محموله‌های بعدی نیز با فواصل مشخص و به‌زودی وارد مشهد می‌شود.

وی با بیان اینکه تا ۲۰‌بهمن عملیات بارگیری و تخلیه پله‌برقی‌ها به‎طور کامل انجام خواهد شد، می‌افزاید: این محصول دارای بالاترین استاندارد ملی و جهانی است و امیدواریم با اتکا به تولید ملی باعث رشد و شکوفایی تولیدات داخلی و بالا بردن توان شرکت‌های ایرانی در صنعت مترو و جلوگیری از خروج ارز از کشور شویم.

تأمین پله‌برقی خط‌۷ مترو تهران با همین محصول

مدیرعامل شرکت قطار‌شهری مشهد با بیان اینکه شرکت تولیدکننده پله‌برقی در محدوده پرند تهران قرار دارد، می‌گوید: در مقایسه با نمونه‌های خارجی، این محصول هیچ کمبودی ندارد و هیچ تفاوتی از نظر کیفیت با محصولات مشابه خارجی احساس نمی‌شود.

وی اضافه می‌کند: با خرید محصول تولیدی داخل، علاوه بر اطمینان خاطر از کیفیت تولید، دغدغه‌ای برای واردات قطعات یدکی، گارانتی و سرویس‌های دوره‌ای نیز نداریم. تا پیش از این مشکلاتی برای واردات قطعات محصول تولیدی خارجی داشتیم.

کیامرز می‌گوید: خوشبختانه شرکت تولیدکننده داخلی، سابقه صادرات موفق نیز داشته؛ ضمن اینکه بخشی از پله‌برقی خط‌۷ مترو تهران را نیز همین شرکت تأمین کرده است.

فاز اول خط سه قطارشهری تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود

همچنین شهردار مشهدمقدس نیز در گفتگویی با اشاره به بهره برداری از فاز نخست خط سه قطارشهری تا پایان امسال، خاطرنشان کرد: ساخت سه ایستگاه میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه مسافربری امام رضا (ع) به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد؛ یکی از ملزومات مورد نیاز ایستگاه‌ها، پله‌برقی است که خرید آنها انجام شد.

محمدرضا قلندرشریف ادامه داد: برای بهره‌برداری از سه ایستگاه فاز اول خط ۳، حداقل به ۵۰ دستگاه پله‌برقی نیاز است که با تلاش‌های انجام شده، اکنون پارت اول پله‌برقی‌ها وارد و تا پایان هفته، نصب آنها آغاز خواهد شد.

وی افزود: پله‌برقی‌های خریداری شده برای فاز اول خط ۳ تولید ملی بوده و دارای استاندارد‌های جهانی هستند.

شهردار مشهدمقدس گفت: اکنون در خط ۲ تنها یک ایستگاه در انتهای مسیر تحت عنوان ایستگاه «سلامت» باقی‌مانده که تمام تلاش ما این است تا پایان امسال ایستگاه مذکور را وارد چرخه مسافرگیری کنیم.

او در پایان اظهار داشت: در خصوص تأمین مالی پروژه‌های خطوط مترو نیز خوشبختانه با فروش اوراق مشارکت بخشی از پول مورد نیاز تأمین شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->