۹ مصدوم بر اثر تصادف پراید و پژو در جاده میامی-مشهد (۵ تیر ۱۴۰۴) درخواست تشکل‌های میراث فرهنگی ایران از سازمان یونسکو پس از حملات اسرائیل به بناهای تاریخی پروژه تأمین مسکن فرهنگیان همچنان ادامه دارد بیانیه تشکل‌های عالی کارگری و بازنشستگی کشور درباره تقدیر از نیرو‌های مسلح و گرامیداشت مقام شهدا چگونه بدون رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهیم؟ حذف مدارس سنگی، گام اصلی در مسیر تحقق عدالت آموزشی جزئیات محدودیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مراسم تشییع پیکر شهدای حملات رژیم صهیونیستی در مشهد، فردا (۶ تیر ۱۴۰۴) تمدید مهلت سنجش سلامت کلاس اولی‌ها در خراسان جنوبی بازگشت سرویس‌دهی مترو تهران به روال عادی از روز شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) خدمات درمانی رایگان برای مجروحین حملات رژیم صهیونیستی ویتیلیگو فقط یک بیماری پوستی نیست چرا شنا در کاهش استرس موثر است؟ جزئیات جدید درمورد نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها (۵ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۵ تیر ۱۴۰۴) | آغاز روند افزایش تدریجی دما از فردا حجاج ایرانی باقی‌مانده در عربستان، از طریق فرودگاه بین‌المللی مشهد جابه‌جا خواهند شد + فیلم شهادت ۱۲ عضو خانواده دانشمند ایرانی در پی حمله رژیم صهیونیستی + عکس مراسم تدفین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شنبه برگزار می‌شود لزوم جلوگیری از فروش دخانیات در مراکز غیرمجاز | قاچاق سیگار‌های الکترونیک به کشور دستورالعمل جامع بهداشت محیط در ایام سوگواری محرم و صفر ۱۴۰۴ ابلاغ شد تشکیل ۱۴ کمیته تخصصی برای شرایط بحرانی به دستور وزیر آموزش‌وپرورش ذخایر شش‌ماهه دارو و شیرخشک تأمین شده است بیانیه مسئولان آموزش عالی کشور در پاسداشت شهدای حمله رژیم صهیونیستی وزیر آموزش‌وپرورش: نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با جدیت دنبال شود مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش‌ و‌ پرورش ۱۴۰۴ تمدید شد تعداد شهدای دانش‌آموز در پی حملات رژیم صهیونیستی اعلام شد پرواز‌های فرودگاه‌ مشهد از سرگرفته شد | فضای آسمان نیمه شرقی کشور بازگشایی شد (۴ تیر ۱۴۰۴) کولیوند: هنوز تفحص پیکر شهدا ادامه دارد افزایش تقاضا برای عقد در تاریخ‌های رُند انفجار یک منزل مسکونی در بولوار هدایت مشهد با ۷ فوتی و مصدوم | یک کودک و یک زن جان باختند (۴ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

ترکیب نمره علمی و مصاحبه در گزینش معلمان تغییر کرد + جزئیات

  • کد خبر: ۳۰۸۸۱۹
  • ۱۵ دی ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
  • ۱
ترکیب نمره علمی و مصاحبه در گزینش معلمان تغییر کرد + جزئیات
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تندروی‌های بی‌مورد و سهل‌انگاری در فرآیند گزینش معلمان قابل قبول نیست، کاهش سهم مصاحبه و افزایش وزن نمره علمی در آزمون استخدامی جدید مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قاسم احمدی لاشکی در خصوص روند گزینش معلمان اظهار کرد: گزینش برای تمامی دستگاه‌ها ضروری بوده و در آموزش‌وپرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. معلمی صرفاً با داشتن نمره علمی کافی نیست؛ ممکن است فردی انگیزه لازم برای این حرفه را نداشته باشد. معلمی یک عشق است و نیازمند زندگی کردن با دانش‌آموزان. این شغل مانند کنکور سراسری نیست که افراد تنها براساس ترتیب امتیاز انتخاب شوند.

وی در پاسخ به انتقاداتی درباره سخت‌گیری بیش از حد در فرآیند گزینش آموزش‌وپرورش عنوان کرد: ممکن است در برخی موارد گزینش با سخت‌گیری بیش‌ازحد انجام شده باشد که در این صورت می‌توان بازنگری یا با دریافت تعهد، مسائل را حل کرد.

احمدی لاشکی بیان کرد: گزینش جایگاه و اهمیت خاص خود را دارد و ضروری است. در تمامی دنیا نیز برای هر شغلی شرایط و شاخص‌هایی تعریف شده که افراد باید واجد آنها باشند، بنابراین تندروی‌های بی‌مورد یا سهل‌انگاری در این فرآیند قابل قبول نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به آزمون استخدامی اخیر تصریح کرد: در آزمون امسال، ۴۰ درصد نمره علمی و ۶۰ درصد مصاحبه در نظر گرفته شد. این روش مطلوب نیست و لازم است تأکید بیشتری بر نمره علمی صورت گیرد. پیشنهاد ما برای سال آینده این است که ۷۰ درصد از وزن به نمره علمی و ۳۰ درصد به مصاحبه اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش تأثیر مصاحبه و افزایش وزن نمره علمی، می‌توان میزان اعتراضات را به حداقل رساند و روند انتخاب معلمان را عادلانه‌تر کرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۶
0
0
اصلا‌علاقه و تجربه کاری ملاک نیست برا معلمی فقط حوزه علیمه رفته باش حافظ قرآن باش یا سهمیه ایثار گری داشته باشی کافیت میکند !!!!!!!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->