پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید مقام حماس: نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند
سرخط خبرها

سپاه پاسداران مدعی رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی است

  • کد خبر: ۳۱۱۷۲
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
  • ۲
سپاه پاسداران مدعی رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی است
فرمانده کل سپاه به جد این موضوع را پیگیری می‌کند و خواسته هر جا خطایی صورت گرفته است، رسیدگی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، شکرالله بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره فلسفه تشکیل سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح مسئول ایجاد و حفظ امنیت در جامعه هستند و براساس روایات، کسی که امنیت نداشته باشد آسایش هم ندارد.

 

وی گفت: نیرو‌های مسلح باید خودشان در قلعه محکم و امنی که برای مردم ایجاد می‌کنند از جرم و خطا مبرا باشند و به همین علت در اصل ۱۷۲ قانون اساسی به جایگاه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اشاره شده است که باید این سازمان جرایم نیرو‌های مسلح را بررسی کند تا امنیت خدشه دار نشود.

 

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: رسیدگی به جرایم نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و جرایم امنیتی و جرایم مربوط به وظایف کارکنان وزارت اطلاعات بر عهده سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است. 

 

بهرامی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: از روز شنبه بعد از حادثه که رئیس قوه قضائیه به ما مأموریت رسیدگی به این پرونده را داد، بلافاصله ورود کردیم و بازپرس ویژه تعیین و از محل حادثه بازرسی شد.

 

وی افزود: اگرچه چند روزی از وقوع حادثه گذشته بود اما به محض این که به ما مأموریت داده شد در صحنه حاضر شدیم و قطعات هواپیما را حفظ و جمع آوری کردیم و برای آن‌ها شناسنامه تعیین و عکسبرداری شد.

 

وی افزود: از همان روز نخست گروه‌های کارشناسی تشکیل شد و جواب بیشتر این گروه‌ها واصل شده و گزارش دو گروه باقیمانده است که به محض اینکه واصل شود، پرونده وارد مراحل جدیدی می‌شود.

 

بهرامی با اشاره به این که حدود ۸۰ نفر از خانواده اولیاء دم به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه و طرح دعوا کرده‌اند، به رسیدگی بدون اغماض به این پرونده اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران هم از همان ابتدا از ما خواست که رسیدگی قاطع کنیم و مدعی رسیدگی به این پرونده است و فرمانده کل سپاه هم در نامه نگاری با ما در خصوص غرامات و خسارات تاکید کرده است.

 

بهرامی افزود: امروز جلسه‌ای در معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره میزان غرامت‌ها و خسارات‌ برگزار شد و فرمانده کل سپاه هم به جد این موضوع را پیگیری می‌کند و از ما خواسته است هر جا خطایی صورت گرفته است، رسیدگی شود.

 

وی گفت: در این حادثه اگرچه تا حد زیادی از خانواده شهدا دلجویی شده است اما باید این دلجویی‌ها بیشتر شود و ما هم تلاش خواهیم کرد حکمی عادلانه صادر کنیم.

 

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: تاکنون این پرونده ۶ بازداشتی داشته است که ۳ نفر با قید وثیقه آزاد شدند و ۳ نفر در بازداشت هستند و اگر در حین رسیدگی به این پرونده به قصور و تقصیر متهمان دیگری هم برخوردیم، آن‌ها را هم احضار خواهیم کرد.

 

وی تأکید کرد: قطعاً در رسیدگی به این پرونده هیچ ملاحظه‌ای صورت نخواهد گرفت و البته مسئولان هم به دنبال رسیدگی بدون ملاحظه در این پرونده هستند.

 

بهرامی به تاکیدات رهبری درباره این پرونده اشاره کرد و گفت: ایشان از ما خواستند به جرایم یا قصور و تقصیر احتمالی در این پرونده رسیدگی کنیم و در خصوص پیشگیری هم تاکید کردند که به گونه‌ای عمل شود تا دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نباشیم.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تحقیق درباره برخی گمانه زنی‌هایی که اخیراً در مورد این هواپیما مطرح شده، گفت: همه مسائل این پرونده، کارشناسی و بررسی می‌شود.

 

منبع: صدا و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
هواپیماهای مسافربری باید از خطوط هوایی قانونی عبور کنند ، نه اینکه از هر کجای کشور و حتی روی پادگانها به راحتی پرواز کنند که شاید می خواستند آخرین تحرکات داخل کشور را مخفیانه فیلم برداری کنند ، پس دولت باید به فرودگاهها و برج مراقبت ها اعلام کند که قانون را رعایت کنند و هواپیماهای مسافری از خطوط هوایی تردد کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
مدت زیادی است که هواپیماهای مسافربری چه بیگانه و چه داخلی ، در اکثر شهر های ایران وقتی می خواهند از فرودگاه بلند شوند و یا وقتی می خواهند در فرودگاه آن شهر بنشینند ؛ از راههای هوایی مخصوص و قانونی که وجود دارد ، خارج می شوند و در مراکز شهر ها و یا روی ادارجات مهم شهر ها و یا روی پادگانها ، پرواز می کنند و به نظر می رسد که مخفیانه فیلم برداری هوایی می کنند تا به دست اطلاعات کشورهای متخاصم برسانند و آخرین تحرکات داخل شهر ها و پادگانها و مراکز مهم را در هر پرواز جدید و بعدی مشخص می کنند و روی آن برنامه ریزی می کنند و هواپیمای سقوط شده اوکراینی نیز مشکوک به عمل فوق بوده است .
لذا باید مسئولین به فرودگاههای کشور و برجهای مراقبت دستور دهند و ابلاغ کنند که هواپیماهای مسافربری حق خروج از راههای هوایی قانونی را ندارند و اگر مسئله ای اتفاق بیافتد ، مقصر فرودگاهها و برجهای مراقبت دستور دهنده مسیر و مختصات پرواز غیر قانونی است .و باید حفاظت پرواز ، بر عبور هواپیماهای مسافربری از راههای هوایی قانونی نیز مواظبت کند و هر گونه خروج از راههای هوایی را تذکر و اطلاع رسانی کنند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->