حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید از جمله اهداف زیست بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴ تور مجازی فاز اول خط سه مترو مشهد | با ابر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد بیشتر آشنا شوید افزایش ۱۲ میلیون مترمکعب ظرفیت تصفیه فاضلاب در مشهد | ۴ همت سرمایه‌گذاری شهرداری برای پروژه‌های تولید پساب
سرخط خبرها

مهم‌ترین پروژه ایمن‌سازی رانندگی در بولوار وکیل‌آباد مشهد در حال اتمام است

  • کد خبر: ۳۱۲۰۷۸
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مهم‌ترین پروژه ایمن‌سازی رانندگی در بولوار وکیل‌آباد مشهد در حال اتمام است
در مهم‌ترین و جامع‌ترین برنامه ایمن‌سازی معابر گذرگاهی در بولوار وکیل‌آباد مشهد، هزینه یک‌ میلیارد‌ و ۴۰۰ میلیون‌ تومانی در این بولوار ۹.۴‌ کیلومتری شهر صرف شده است.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ بولوار وکیل‌آباد به‌روایتی اصلی‌ترین و مهم‌ترین شریان ارتباطی شهر و مهم‌ترین بولوار مشهد به‌شمار می‌رود، هر‌چند در فواصل سال‌های گذشته تاکنون، برنامه‌های متعددی برای ایمن‌سازی این بولوار از سوی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری مشهد اجرا شده است، آن‌گونه که مدیرعامل این سازمان به شهرآرا اعلام کرده، در مهم‌ترین و جامع‌ترین برنامه ایمن‌سازی معابر گذرگاهی در بولوار وکیل‌آباد، هزینه یک‌میلیارد‌و ۴۰۰ میلیون‌تومانی در این بولوار ۹.۴‌کیلومتری شهر صرف شده است و پس از اجرای خط‌کشی این بولوار، ایمن‌سازی به خان انتهایی خواهد رسید.

رضا نوروزی در‌این‌خصوص با بیان اینکه در مسیر رفت‌و‌برگشت این بولوار به طول ۱۸.۸‌کیلومتر اقدامات متعددی انجام شده است، بیان کرد: با هزینه‌کرد کلانی که در‌این‌خصوص صورت گرفته است، نصب مکمل «دو فلش»، تابلو محدودیت ارتفاع ۴.۵‌متر و تابلو محدودیت سرعت بیشتر از هشتاد کیلومتر در ساعت از اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: نصب استوانه ایمنی و مسیرنمای پلاستیکی در برخی نقاط و جمع‌آوری در برخی نقاط دیگر، نصب و جمع‌آوری نرده فنسی در موارد هدف‌گذاری‌شده، نصب مسیرنمای فلزی و نصب جهت‌نما به‌طور کامل انجام شده است.

افزایش تابلو‌های انتظامی، اخباری و اخطاری

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری مشهد برای افزایش ضریب ایمنی بیشتر، ۴۱‌تابلوی انتظامی، اخباری و اخطاری روی پایه‌های ۳ متری و ۳.۵‌متری در این بولوار نصب شده است، ضمن اینکه هشتاد تابلوی حاشیه‌نمای فلزی، ۵۹۲‌تابلوی حاشیه‌نمای پلاستیکی، ۲۴۹‌استوانه ایمنی، ۱۱۲‌بشکه ضربه‌گیر و ۱۵۱‌نرده تیپ‌۳ در فواصل مورد‌نظر نصب شده است.

اما از‌آنجا‌که ممکن است به‌دلیل سال‌ها استفاده، فرسودگی گریبان برخی سازه‌های ایمنی را گرفته باشد، نوروزی در‌این‌مورد نیز بیان کرد: ۱۰۹‌مورد جمع‌آوری کامل تابلو‌های مسیرنمای فلزی، هفت مورد تابلوی جهت‌نمای فلزی و ۳۱‌مورد تابلوی انتظامی، اخباری و اخطاری نیز انجام شد؛ ضمن اینکه ۲۵‌مورد رگلاژ، تنظیم و اصلاح اتصلات صفحه تابلو‌های انتظامی، اخباری و اخطاری نیز به فرجام رسید.

وی افزود: ۴۹۹‌استوانه ایمنی، ۷۱۵‌گلمیخ سرامیکی، ۵۴‌بشکه ضربه‌گیر و ۱۲۳‌بشکه ضربه‌گیر نیز جمع‌آوری و ۱۱۰‌مورد نرده تیپ‌۳ نیز تعمیر یا جمع‌آوری شد.

نصب ۱۷۵۰ متر گاردریل در مسیر رفت و برگشت

سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و نقل مشهد در ادامه با اشاره به نصب ۹۵۰‌متر گاردریل در مسیر رفت، بیان کرد: در مسیر برگشت نیز هشتصد متر گاردریل نصب شده است و علاوه بر اینها ۲ هزارو ۸۵۰ متر هندریل در میسر رفت و ۳ هزارو ۸۵۰ متر نیز در مسیر برگشت نصب شده است.

وی تأکید کرد: قطعا رعایت ایمنی توسط رانندگان و شهروندان، اصل اول ابقای ایمنی در این بولوار و سایر معابر شهر است، اما با مجموع اقدامات انجام‌شده، می‌توان امیدوار بود که از این پس ایمنی بسیار بیشتری در این بولوار حکم‌فرما شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->