سرخط خبرها
آغازی دوباره پس از وقفه‌ای ۶ ماهه

پروژه ساخت پردیس تئاتر مشهد به صورت سه شیفته دوباره از سر گرفته شد / افتتاح فاز اول در تیرماه ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۳۱۲۳۷
  • ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
پروژه ساخت پردیس تئاتر مشهد به صورت سه شیفته دوباره از سر گرفته شد / افتتاح فاز اول در تیرماه ۱۴۰۰
عملیات اجرایی پروژه پردیس تئاتر شهر هفتم آذر سال گذشته با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی، محمدرضا کلائی شهردار مشهد و علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی آغاز شد.
شکیبا افخمی راد - اسفند سال ۱۳۹۷ بود که محمدرضا کلایی شهردار مشهد در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان مشهدی سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر از ساخت پردیس بزرگ تئاتر در بوستان وفا خبر داد. خبری که بازتاب زیادی میان اهالی فرهنگ و هنر داشت و نوید یک اتفاق خوب را می‌داد برای تئاتر مشهد که همیشه با مشکلات کمبود امکانات زیربنایی و ساختاری روبه‌روست. سرانجام عملیات اجرایی پروژه پردیس تئاتر شهر هفتم آذر سال گذشته با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی، محمدرضا کلائی شهردار مشهد و علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی آغاز شد. پروژه‌ای که ۱۲هزار مترمربع زیربنا و ۱۰هزار مترمربع فضا برای توقفگاه خودرو دارد و سالن اصلی این مجموعه نیز از ۵۰۰۰ مترمربع زیربنا و ۷۰۰صندلی برخوردار است. در مراسم افتتاحیه این پروژه نیز وعده داده شد که فاز اول پردیس تئاتر شهر بعد از ۱۷ ماه به بهره‌برداری می‌رسد. در ۹ اردیبهشت امسال نیز احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد با حضور در روزنامه شهرآرا خبر از افتتاح این پروژه تا سال ۱۴۰۰ داد. اما چند روز بعد حمیدرضا موحدی‌زاده، نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با ایسنا اعلام کرد عملیات عمرانی این پروژه در پی اختلافی که بین شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی پیش آمده بود، برای مدتی تعطیل شده‌است. او همچنین تأکید کرده بود مدیریت شهری در تلاش است این مسئله هرچه سریع‌تر حل شود و پردیس تئاتر مشهد در مکان مقرر احداث شود. براساس اخبار منتشر شده این اختلافات گویا بر سرکاربری پردیس تئاتر شهر بوده است، آستان قدس‌رضوی تأکید داشته کاربری این مکان باید آموزشی باشد و شهرداری بر فرهنگی بودن آن پافشاری داشته‌است. سرانجام ۲۰ اردیبهشت‌ماه احسان اصولی بعد از حواشی به وجود آمده برای این پروژه از توافق شهرداری و آستان قدس رضوی خبر و وعده داد عملیات اجرایی و فعالیت عمرانی پردیس تئاتر شهر از سرگرفته شود. این وعده روز گذشته محقق و فعالیت عملیات اجرایی پروژه پردیس تئاتر شهر از سرگرفته شد. درحاشیه این آغاز به کار مجدد احسان اصولی به همراه خلیل‌ا... کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد توضیحاتی درباره روند عملیات این پروژه و نحوه زمان‌بندی آن ارائه کردند.

پروژه ساخت پردیس تئاتر شهر به صورت ۳ شیفت اجرا شود
احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی در حاشیه بازدید و آغاز مجدد فعالیت عملیات اجرایی پروژه پردیس تئاتر شهر گفت: یکی از پروژه‌های مهمی که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد طراحی و اجرای آن آغاز شده، احداث پردیس تئاتر مشهد است. این پروژه براساس نیاز فضای فرهنگی، هنری و ظرفیت بسیار خوب تئاتر مشهد که بدون زیرساخت‌های لازم در این زمینه است، در دستور کار قرار گرفت و اجرای آن سال گذشته آغاز شد.
او درباره دلایل توقف چند ماهه ساخت پردیس تئاتر مشهد نیز توضیح داد: پس از آغاز عملیات اجرایی احداث پردیس تئاتر پروژه با مشکلاتی از جمله اختلاف بر سر تملک زمین با آستان قدس رضوی روبه‌رو شد که رفع آن چند ماهی زمان برد، اما خوشبختانه اکنون این مشکل برطرف شده و فعالیت مجدد پروژه آغاز شده‌است.
اصولی با بیان اینکه به طور مستمر پیگیر بهره‌برداری از فاز اول پروژه پردیس تئاتر مشهد در زمان مقرر هستیم، گفت: به همین منظور جلسه‌ای در محل اجرای پروژه با حضور معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری، شهردار منطقه ۹، مدیران سازمان عمران، پیمانکاران و مشاور اجرای پردیس تئاترشهر برگزار شد و جدول زمانبندی جدیدی با توجه به تأخیر پیش آمده بررسی و به تصویب رسید.
به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی طبق جدول زمانبندی جدید فاز اول پردیس تئاتر شهر مشهد شامل بلک‌باکس‌ها تا ۳۱ تیر ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری خواهد شد.
او همچنین خاطرنشان کرد: اکنون عملیات گودبرداری پروژه در حال انجام است و تا ۲۰ تیرماه به پایان خواهد رسید و پس از آن این پروژه وارد فاز اجرایی خواهد شد.
اصولی با تأکید بر پیگیری جدی شورای شهر و همچنین شهرداری مشهد برای اجرای این پروژه گفت: به این جمع‌بندی رسیدیم که پروژه به صورت سه شیفت اجرا شود تا بخش زیادی از تأخیر به وجود آمده در احداث پردیس تئاتر مشهد جبران شود. در این‌بین اجرای سه‌شیفته پروژه شاید ساکنان محل را دچار زحمت کند که پیشاپیش بابت این موضوع از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همچنین ابراز امیدواری کرد با تلاش معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، بهره‌برداری از پروژه پردیس تئاتر شهر، به عنوان پروژه زیرساختی فرهنگی بی‌نظیر در کشور را در شهر مشهد شاهد باشیم.

اختصاص ۶۵ میلیارد تومان اعتبار
خلیل‌ا... کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در حاشیه بازدید و آغاز فعالیت مجدد عملیات اجرایی پروژه پردیس تئاتر شهر ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل تأخیر به وجود آمده در اجرای این پروژه اظهار کرد: بخش زیادی از تأخیر به وجود آمده، خارج از اختیار شهرداری مشهد بوده است.
او با اشاره به اینکه با رفع مشکلات اولیه، فعالیت مجدد پروژه در ۱۳ هزارمتر زیر بنا آغاز شده است، گفت: اکنون نقشه‌های پروژه در اختیار ما قرار گرفته و موضوعات و توافقات مرتبط نیز با آستان قدس رضوی انجام شده‌است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک درباره روند ساخت پردیس تئاتر شهر نیز توضیح داد: این پروژه در آذر سال گذشته آغاز شده و ما در همان زمان به مردم وعده دادیم که زمانبندی فاز اول پروژه که شامل ساخت بلک‌باکس با زیربنای ۶۰۰۰ مترمربع بوده را تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری کنیم.
کاظمی با اشاره به اینکه از آن زمان حدود هفت الی هشت ماه گذشته است و مشکلات موجود، پروژه را با تأخیر هفت ماهه روبه‌رو کرده‌است، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که با سه‌شیفته شدن اجرای پروژه، تأخیر پیش آمده را جبران و فاز اول پردیس تئاتر شهر را ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ و حداکثر با دوماه تأخیر از زمانبندی اولیه به بهره‌برداری برسانیم.
به گفته او برای اجرای پردیس تئاتر شهر مشهد در فاز اول حدود ۶۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان آن در بودجه امسال دیده شده و مابقی نیز در اصلاح بودجه یا در بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->