«موقعیت مهدی» در جشنواره فیلم کانازاوا ژاپن انتصاب رئیس انجمن تئاتر سازمان بسیج هنرمندان پردیس سینمایی ملل مشهد با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور افتتاح می‌شود+ جزئیات عبدالجبار کاکایی راوی «مجنون آن لیلی» شد گروه موسیقی «ستاره قطبی» ویژه بانوان روی صحنه می‌رود + جزئیات فصل جدید «خاطره بازی با آقا جواد» با جواد خیابانی + زمان پخش انصراف «ریدلی اسکات» از ساخت فیلم جدیدش اثر مشترک همایون شجریان و سامی یوسف منتشر شد + صوت رقابت ۱۹ فیلم سینمایی در جشنواره فیلم «کوثر» دانلود آهنگ جدید همایون شجریان و سامی یوسف به نام «هستی» + متن این روز‌ها بر «گلی ترقی» چه می‌گذرد؟ | سرنوشت تلخ رمان‌نویس ایرانی تمرین دموکراسی در آبودان توضیح علیرضا قربانی در خصوص حواشی برگزاری کنسرت در تخت جمشید صحنه‌هایی از یک جدایی | «در انتهای شب»، سریال خوش ساخت آیدا پناهنده تولید آثار هنری دفاع مقدسی نیازمند نظارت است مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌های ایران تمدید شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) از گهواره تا گور، با فیلسوفان | بررسی تفصیلی کتاب «سقراط اکسپرس» نوشته اریک وینر آیا پخش تبلیغ وسط سریال، قانونی است؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آثار بنکسی به حراج گذاشته می‌شود

  • کد خبر: ۳۱۴۱۳
  • ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
آثار بنکسی به حراج گذاشته می‌شود
سه اثر اورجینال «بنکسی» گرافیتی‌کار نام‌دار انگلیسی هفته آینده در یک حراجی در نیوزلند به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از نیوزهاب، روز ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر ۹۹) سه اثر حراجی گلف (Golf Sale)، وستون سوپر مار (Weston Super Mare) و قوطی سوپ (Soup Can) از بنکسی در مرکز بین‌المللی هنر اوکلند به فروش گذاشته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود هر کدام از این آثار بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار چکش بخورد.

به گفته ریچارد تامسون رئیس مرکز بین‌المللی هنر اوکلند، یک مجموعه‌دار نیوزلندی این سه اثر را در سال ۲۰۰۵ از مدیربرنامه‌های بنکسی خریده است.

تامسون می‌گوید: یکی از نسخه‌های قوطی سوپ حدود ۶۰ هزار دلار به فروش رفته است که نشان می‌دهد تقاضایی واقعی برای هنر بنکسی وجود دارد. وی احتمالا یکی از پرطرفدارترین هنرمندان خیابانی در جهان است.

آثار به فروش گذاشته شده بنکسی در یک نگاه 

حراجی گلف (۲۰۰۳) یکی از اولین آثار بنکسی است که وی در آن تصویر ایستادگی یک مرد در برابر تانک‌های میدان تیان‌آن‌من که به عنوان یکی از نمادهای تاریخی اعتراض سیاسی شناخته می‌شود، را به فراخور نقد از فرهنگ مصرف‌گرایی تغییر داده است.

بنکسی در وستون سوپر مار یک شهروند سالخورده را تصویر می‌کند که روی نیمکتی کز کرده و به هیچ وجه متوجه خطر ارّه دیسکی که به او نزدیک می‌شود، نیست. این ارّه نمادی از مرگ است که بر حیات فانی تک‌تک انسان‌ها سایه انداخته بدون این که متوجه آن باشند. 

این هنرمند انگلیسی در قوطی سوپ نیز با ارائه پاستیشی از قوطی‌های سوپ کمپبل اندی وارهول، نماد فراوانی پس از وقوع جنگ جهانی در آمریکا را به نشانی از کاهش هزینه‌ها در قرن بیست و یکم تبدیل می‌کند.

بنکسی یکی از مشهورترین هنرمندان خیابانی در جهان است که آثارش معمولا به موضوعاتی چون مباحث سیاسی، نقد جنگ، کاپیتالیسم، تزویر و طمع می‌پردازند. صفحه این هنرمند انگلیسی با ۶.۵ میلیون دنبال‌کننده، یکی از محبوب‌ترین صفحات اینستاگرام است.

ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->