شهردار مشهد: باید ذهنیت جامعه نسبت به فرزندآوری تغییر کند | کاهش ۵ درصدی طلاق و آغاز پویش«قدم نو رسیده» در مشهد معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به تاجیکستان رفت سلیمی: پدران در سیاست‌های جمعیتی فراموش نشوند | نشان ملی مهر مادری باید در سطح دولت تصویب شود سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوس‌رانی در روز زیارتی مخصوص امام‌رضا(ع)، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: زمان بحران، وقت تصمیم نیست؛ باید سریع‌تر برای جمعیت چاره‌اندیشی کرد ثبت ششمین روز پیاپی آلودگی هوا در کلانشهر مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدار سالار عقیلی با معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس | ابراز تمایل خادم هنرمند بارگاه منور رضوی برای اجرای برنامه‌های فاخر در شهر امام مهربانی‌ها اجرای زنده «بچه مرشد ۲» در مشهد | پویشی برای پاسداشت زبان فارسی + فیلم برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت شهدای خدمت در مشهد تشکیل قرارگاه راهبری و تحول در مدیریت منابع مالی شهرداری مشهد درباره فروش قدیمی‌ترین میدان شهر مشهد | روزی که میدان ارگ را فروختند کشف یک میلیارد ریال داروی قاچاق از عطاری‌های خواف خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) بازاری در ساحل شلوغ دریا ناصحی: مشکلات ترافیک مشهد با تکمیل پروژه‌های معابر حل می‌شود شهردار مشهد مقدس: می‌توانیم صادرکننده خدمات مهندسی در حوزه مترو باشیم + فیلم عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مسائل شهر چه کوچک و چه بزرگ برای ما فرق نمی‌کند | افتتاح رسمی فاز یک خط۳ مترو با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری از دوربرگردان تقاطع سه‌سطحی شهید فهمیده مشهد | معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: گره‌های ترافیکی با افتتاح دوربرگردان شهید فهمیده کاهش می‌یابد هوای مشهد همچنان آلوده است (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) نخستین جلسه ستاد برگزاری دیدار ایران و کره شمالی در مشهد برگزار شد درباره یکی از کوچک‌ترین روستا‌های اطراف مشهد قدیم | عطر فراموشی در کوچه‌های «قریه عطار» قلندرشریف: ۹۰ درصد زائران و شهروندان از خدمات شهرداری مشهد رضایت داشته‌اند
سرخط خبرها

بررسی دغدغه ساکنان بولوار سیدرضی مشهد درباره کوچه‌های بن‌بست

  • کد خبر: ۳۱۴۲۰۴
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
بررسی دغدغه ساکنان بولوار سیدرضی مشهد درباره کوچه‌های بن‌بست
شهردار منطقه ۱۱ مشهد: بن بست‌بودن کوچه‌های «سیدرضی» بر اساس طرح تفصیلی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بولوار سیدرضی مشهد، از میدان شهید فلاح تا چهارراه آموزگار، به ظاهر خیابان پرتردد و پرجنب وجوشی است، اما در دل این منطقه، مشکلی اساسی خودنمایی می‌کند، کوچه‌های بن بست و صنوفی که با ایجاد سد معبر، عبور و مرور شهروندان را دشوار کرده‌اند. در این محدوده، تنها دو کوچه سیدرضی ۴۶ و ۴۵ به روی وسایل نقلیه باز است، در حالی که سایر کوچه‌ها بن بست هستند و همین امر به گفته ساکنان منطقه، سبب ترافیک و آشفتگی تردد شده است. با این وضعیت بازدید میدانی داریم تا دغدغه شهروندان را بررسی کنیم.

حذف دسترسی برای امدادی‌ها

احمدی، یکی از مغازه داران خیابان سیدرضی، می‌گوید: از زمانی که این کوچه‌ها بسته شدند، هر روز شاهد ترافیک سنگینی هستیم. مشتریان من نمی‌توانند به راحتی پارک کنند یا از اینجا عبور کنند. برخی روز‌ها خودرو‌ها کاملا در ترافیک گیر می‌کنند. باز کردن چند کوچه می‌تواند وضعیت را بهتر کند، اما انگار این مسئله در برنامه مسئولان نیست.

خانمی از اهالی بولوار سیدرضی، با نگرانی شرایط محله را توضیح می‌دهد. او می‌گوید: اگر حادثه‌ای رخ دهد و نیاز به آمبولانس یا آتش نشانی باشد، این کوچه‌های بسته می‌توانند فاجعه به بار بیاورند، چون دسترسی سریعی برای خودرو‌های امدادی نیست. ما از شهرداری می‌خواهیم به این مشکل رسیدگی کند. بسته ماندن این کوچه‌ها نه تنها آزاردهنده بلکه خطرناک است.

محمودی، یک راننده تاکسی که هر روز از این مسیر عبور می‌کند، به نکته دیگری اشاره می‌کند: بن بست بودن کوچه ها، برای اصناف نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده است. بارگیری و تخلیه کالا درست وسط خیابان انجام می‌شود. اینجا حتی اگر کوچه‌ها باز باشد، باز هم مسئله سد معبر و ترافیک پا برجاست. چرا هیچ نظارتی وجود ندارد؟

ورودی و خروجی بر اساس طرح تفصیلی

برای روشن شدن موضوع، خبرنگار ما موضوع را از مهدی عرفانیان، شهردار منطقه ۱۱ مشهد جویا می‌شود. شهردارمنطقه ۱۱ در پاسخ به این نگرانی‌ها اظهار می‌کند: تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها در شهر مشهد بر اساس ضوابط طرح تفصیلی شکل می‌گیرد. این طرح‌ها از سوی مشاوران تخصصی تهیه شده و به تأیید رسیده‌اند. عرفانیان در ادامه بیان می‌کند: بنابراین هر معبری که بسته شده، طبق پیش بینی طرح تفصیلی است، معابری که باز هستند نیز به همین ترتیب در طرح پیش بینی شده‌اند.

شهردار منطقه ۱۱‌ می‌افزاید: در محدوده بولوار سیدرضی نیز این اصول رعایت شده است و بر اساس اطلاعات موجود، تنها دو معبر باز است و باقی کوچه‌ها بن بست هستند. بنابراین، وضعیت فعلی مطابق طرح تفصیلی است.

درخواست بازگشایی را اعلام کنند

او در ادامه افزود: اگر شهروندان درخواست بازگشایی معبری را دارند، باید این درخواست را به شهرداری ارائه کنند. سپس شهرداری موضوع را بررسی و به کمیسیون ماده ۵ ارجاع دهد. در این مرحله، نظر مشاور طرح تفصیلی و مشاور ترافیکی اخذ می‌شود و اگر کمیسیون ماده ۵ با بازگشایی معبر موافقت کند، مسیر باز خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین تأکید می‌کند: ۹۵ درصد موضوعات مربوط به انسداد معابر که در منطقه ۱۱ اجرا شده بر اساس طرح تفصیلی است و این موارد نیز به درستی اجرایی شده است. در مسدودی‌ها تنها پنج مورد استثنا وجود دارد. اگر لازم باشد تغییراتی در طرح اعمال شود، باید مراحل قانونی طی شود و نمی‌توان خارج از چارچوب طرح تفصیلی اقدامی کرد.

پاسخ مشابه سازمان ترافیک

موضوع را با مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری در میان می‌گذاریم. رضا نوروزی در این باره می‌گوید: بر اساس طرح تفصیلی مصوب و استعلام انجام شده از دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی شهری شهرداری مشهد در محدوده اعلام شده فقط سیدرضی ۴۶ دسترسی به بولوار سیدرضی دارد و سایر معابر بدون دسترسی به بولوار سیدرضی و بن بست هستند. از آنجا که ملاک عمل این سازمان طرح‌های بالادستی و طرح تفصیلی می‌باشد، امکان بازگشایی سایر معابر محدوده امکان پذیر نیست.

با وجود پاسخ‌های رسمی شهرداری و فرآیند قانونی پیچیده‌ای که برای تغییر وضعیت معابر وجود دارد، ساکنان و کسبه بولوار سیدرضی همچنان با مشکلات روزمره‌ای روبه رو هستند که زندگی و کار آن‌ها را مختل کرده است. حل این معضل نیازمند همکاری نزدیک‌تر بین شهروندان و مسئولان و البته نظارت دقیق‌تر بر اجرای قوانین مربوط به سد معبر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->