اسلامی: هیچ گزینه جایگزینی برای غنی‌سازی نیست عراقچی عازم مصر شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) وزارت دفاع روسیه درباره حملات پهپادی اوکراین بیانیه صادر کرد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) قالیباف به مقام سیمون بولیوار ادای احترام کرد شلیک مجدد موشک از سمت یمن به فلسطین اشغالی (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) قالیباف با وزیر خارجه ونزوئلا دیدار کرد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) اوکراین مدعی ساقط کردن بیش از ۴۰ فروند هواپیمای نظامی روسی شد فضائلی: انقلاب اسلامی به راحتی شکل نگرفته و دشمن هم نمی‌تواند به راحتی آن را از پا در آورد دیدار الجولانی با امیر کویت رئیس جمهور: مصرف انرژی ما نسبت به همسایگان مناسب نیست قالیباف وارد کاراکاس شد | توسعه روابط پارلمانی در ونزوئلا عراق در همکاری با چین اولین رآکتور هسته‌ای خود را می‌سازد رئیس جمهور لبنان بر نقش آیت‌الله سیستانی در ترسیم نقشه راهی برای آینده‌ای بهتر تاکید کرد بقائی: حفظ و گسترش زبان فارسی در جهان بخشی از برنامه‌های دیپلماسی عمومی وزارت خارجه است | حامی تلاش‌ها در معرفی این زبان غنی و تمدن‌ساز هستیم اورتگاس به زودی از مسئولیت فرستاده آمریکا به خاورمیانه و مسئول پرونده لبنان کنار خواهد رفت دستور پزشکیان برای پرداخت حقوق کارمندان مبتنی‌بر عملکرد دولت، سیدعلی مدنی‌زاده را به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس معرفی کرد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) رژیم کودک‌کُش پدر ۹ کودک شهید فلسطینی در غزه را نیز به شهادت رساند رایزنی‌های سیاسی ایران و کره جنوبی متن تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «روح الله» + فیلم مراسم تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی مشهد برگزار شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) دژبان جدید کل ارتش معرفی شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) انگلیس از یمن خواست اجازه عبور ناو هواپیمابرش از دریای سرخ را بدهد مهلت قانونی معرفی وزیر اقتصاد به مجلس امروز تمام می شود | امضای سرپرست وزارت دیگر قانونی نیست واکنش غریب آبادی به گزارش سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی دیپلمات پیشین آمریکا: عراقچی در مذاکرات بسیار باهوش است | دانش با بمباران از بین نمی‌رود وزیر خارجه آلمان: از اول مشخص بود شکست روسیه ممکن نیست چین از آمریکا خواست اتهام‌زنی را متوقف کند
سرخط خبرها

پزشکیان: ایجاد ساختار و برنامه‌ای برای تحول در نگرش و بینش مدیران مدارس ضروری است

  • کد خبر: ۳۱۴۲۸۶
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
پزشکیان: ایجاد ساختار و برنامه‌ای برای تحول در نگرش و بینش مدیران مدارس ضروری است
رئيس جمهور گفت: مهمترین مسئله برای ما در کیفیت‌بخشی به آموزش، ارائه خدمات آموزشی خوب و مطلوب به دانش‌آموزانی است که تا کنون از چنین خدماتی محروم بوده‌اند یا به آنها کم‌توجهی شده است؛ ما می‌خواهیم تبعیض در آموزش را از بین ببریم و این هدف را نیز محقق خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسعود پزشکیان در جلسه کیفیت‌بخشی و ایجاد عدالت آموزشی که شامگاه شنبه برگزار شد، یکی از مهمترین مولفه‌های ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس را آموزش درست به معلمان مبتنی بر الگو‌های رفتاری عنوان کرد و گفت: اگر معلمان ما درست آموزش ببینند و بتوانند با رفتار و عمل خود و نه صرفا تدریس کتب درسی، صداقت، مسئولیت‌پذیری، کار تیمی، نقاد بودن و انتقاد پذیرفتن را به دانش‌آموزان یاد بدهند، گامی مهم در تحقق این هدف برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور با تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، به نگاه خاص و ویژه امام خمینی (ره) به نهاد مدرسه اشاره کرد و افزود: امام (ره) در وصیت‌نامه خود نسبت به طمع دشمنان به مدارس و دانش‌آموزان صریحا هشدار داده‌اند و اگر ما در طول این سال‌ها به وصیت ایشان عمل می‌کردیم و نظام تعلیم و تربیت در کشور را جدی گرفته بودیم، جوانان و نوجوانان ما به جای پروراندن سودای مهاجرت در فکر و ذهن خود، ایفای نقش برای حل مشکلات کشورشان را به عنوان یک هدف دنبال می‌کردند؛ لذا گام مهم دیگر در ارتقای کیفیت آموزش تعریف فعالیت‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان و دغدغه‌مندی آنها برای حل مشکلات مردم و کشور است.

پزشکیان در ادامه تحول در نظام مدیریت آموزش به عنوان یکی دیگر از ارکان مهم کیفیت‌بخشی آموزشی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در این راستا باید ساختار و برنامه‌ای برای تحول در نگرش و بینش مدیران مدارس در همه استان‌ها و شهرستان‌ها ایجاد و تدوین شود و در این برنامه نیز حتما از طرح و ایده مدیران و معلمان به عنوان صاحبان و مجریان فرآیند تحول استفاده شود. این ساختار و برنامه پس از ایجاد و تدوین، در ایام ماه مبارک رمضان که ماه تحول و خودسازی است و تحول در محیط کار نیز یکی از جلوه‌های آن است، به اجرا در خواهد آمد.

رئیس جمهور همچنین بررسی چگونگی استفاده از ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس در کیفیت‌بخشی آموزش را خواستار شد و اظهار داشت: مهمترین مسئله برای ما در کیفیت‌بخشی به آموزش، ارائه خدمات آموزشی خوب و مطلوب به دانش‌آموزانی است که تا کنون از چنین خدماتی محروم بوده‌اند یا به آنها کم‌توجهی شده است؛ ما می‌خواهیم تبعیض در آموزش را از بین ببریم و این هدف را نیز محقق خواهیم کرد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی از جمله در زمینه تحول در کلاس درس با آموزش معلم، تحول در روش‌های تدریس و چیدمان کلاس، ارتقای کیفیت مدیریت مدرسه و استفاده از نرم‌افزار‌ها و فناوری‌های نوین در آموزش ارائه شد.

همچنین آخرین اقدامات انجام شده در شهرستان قدس به عنوان پایلوت توسعه فضا‌های آموزشی و کیفیت‌بخشی آموزش کشور مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->