قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

قیمت دلار در آستانه ۲۱ هزار تومان! نوسانات ارزی امروز، همت بانک مرکزی را می‌طلبد

  • کد خبر: ۳۱۴۹۷
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
قیمت دلار در آستانه ۲۱ هزار تومان! نوسانات ارزی امروز، همت بانک مرکزی را می‌طلبد
قیمت طلا و سکه این روز‌ها پابه‌پای بهای طلای جهانی افزایش یافته است، به‌طوری‌که در روز گذشته قیمت سکه تمام بهار آزادی با پشت سر گذاشتن کانال ۷ میلیونی به ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۸۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان در مشهد رسید.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه اگر انس طلای جهانی نیز با افزایش قیمت همراه شود، قیمت طلا نیز به موازات آن افزایش می‌یابد، گفت: این روز‌ها در بازار طلا و سکه مشهد خرید و فروشی نیست، اما لحظه‌به‌لحظه قیمت آن در حال افزایش است و این واقعا اسف‌بار است، زیرا توان و قدرت خرید مردم برای طلا و سکه کم شده است.


باقر معبودی‌نژاد با بیان اینکه نوسانات شدید بازار بورس و قیمت‌های نفت از عواملی است که بر قیمت طلا و سکه تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که بازار بورس دچار نوسانات شدید می‌شود و قیمت نفت بر اثر عوامل متعدد دائم درحال تغییر است، تقاضای طلا برای ذخیره‌سازی افزایش می‌یابد و این افزایش تقاضا به افزایش قیمت طلا منجر می‌شود.


وی با بیان اینکه قیمت دلار در حال افزایش است و از طرفی ارزش پول ما هم درحال پایین آمدن است، افزود: افزایش قیمت دلار این روز‌ها باورنکردنی است و درحالی به کانال ۲۰ هزار تومان رسیده که پذیرفتنی نیست. قیمت دلار بازار طلا و سکه را هم تحت تأثیر قرار داده و همین باعث شده است تا قیمت طلا نیز به موازات قیمت دلار افزایش یابد. قیمت دلار باعث شده است قیمت طلا افزایش یابد و حدود ۲۰ دلار هم طلا اونس جهانی افزایش پیدا کرد و از ۱۷۲۴ به عدد ۱۷۴۴ رسید.


بیشتر بخوانید:قیمت دلار به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید! / رکوردشکنی دلار و سکه در بازار امروز ۳ تیر



رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد درباره پیش‌بینی بازار طلا و سکه در مشهد و تداوم افزایش قیمت‌ها گفت: عامل افزایش قیمت طلا و سکه هم اونس جهانی و هم افزایش قیمت ارز است، به‌عبارتی بحث عرضه و تقاضاست. اکنون در زمان تحریم قرار داریم و این درحالی است که ما نمی‌توانیم نفت بفروشیم و به آن صورت هم صادارتی به‌دلیل کرونا انجام نمی‌شود. از یک طرف برای واردات، ارز و دلار لازم داریم و از طرفی دیگر مردم برای مسافرات خارجی به خرید دلار نیاز دارند و شاید هم عده‌ای برای سرمایه‌گذاری دلار خرید می‌کنند. اکنون تقاضا در بازار وجود دارد، اما عرضه نیست. وقتی تقاضا بیشتر باشد و عرضه کمتر، قدر مسلم افزایش قیمت خواهیم داشت.


وی تنها راه برون‌رفت از این افزایش ناگهانی قیمت دلار و طلا را منوط به تزریق ارز از سوی بانک مرکزی به بازار اعلام کرد و گفت: در گذشته نه‌چندان دور، صرافی‌های بانک مرکزی دلار می‌فروختند و بلافاصله که قیمت دلار درحال گران‌شدن بود، برای فروش دلار اقدام می‌کردند و به‌عبارتی قیمت‌ها شکسته می‌شد، اما اکنون می‌بینیم که خود دلار صرافی‌های بانک مرکزی نیز قیمتش خیلی بالاست. تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد، افزایش قیمت ارز و... دور از انتظار نیست.


به گفته وی، بازگشت ارز صادراتی می‌تواند با تقویت سمت عرضه، یکی از محرک‌های اصلی رشد دلار در روز‌های گذشته را حذف کند.


وی ادامه داد: این روز‌ها در بازار هیچ خبری نیست، قیمت‌ها گران است و بازار راکد. طلافروشان مشهدی مقاومت می‌کنند، چون این بازار برای آن‌ها فاجعه است. این واقعیت است که طلافروشان ما در آستانه ورشکستگی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->