ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای فروش نوزاد روی دیوار اینستاگرام + فیلم و عکس

  • کد خبر: ۳۱۶۳۰
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
ماجرای فروش نوزاد روی دیوار اینستاگرام + فیلم و عکس
درباره پیج‌های خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام که گویا در آن نوزادان و کودکان خردسال خرید و فروش می‌شوند.
به گزارش شهرآرانیوز، چند روزی است اسکرین‌شات‌هایی از یک صفحه اینستاگرامی منتشر می‌شود که گویا در آن نوزادان و کودکان خردسال خرید و فروش می‌شوند. اسکرین‌شات‌ها مربوط به استوری‌های این صفحه و کامنت‌هایی است که زیر پست‌های آن رد و بدل شده‌اند.
 
کامنت‌هایی شبیه به همه کامنت‌های تبلیغی که هر روزه زیر پست‌های اینستاگرام یا در صفحه‌های کسب‌و‌کار می‌بینیم، منتها با این فرق که کالای مورد نظر نوزادان هستند، نوزادانی چند‌روزه و چند‌ماهه که گاهی شخص سفارش‌دهنده، مشخصات نوزاد دلخواهش را هم گفته است: «دختر سفید با چشم‌های درشت و رنگی سراغ داشتین اطلاع بدین لطفا!» این عکس‌ها در اینستاگرام و توئیتر منتشر شده و واکنش‌های زیادی به دنبال داشته‌اند و بسیاری از آن‌ها پلیس فتا را که قرار است حواسش به همه چیز باشد، محکوم کرده‌اند.
 
این صفحه که با نام «نوزاد و بچه واگذاری» در اینستاگرام فعالیت می‌کرد، حالا همه پست‌هایش را پاک کرده و هیچ دنبال‌کننده و دنبال‌شونده‌ای ندارد، شبیه صفحه متروکه که مدت‌هاست از بین رفته است و هیچ رفت و آمدی ندارد و به جای آن صاحب پیج، صفحه دیگری ساخته و آگهی‌های فروش را به پیج جدید منتقل کرده است.
 
با این حال هنوز صفحه‌های دیگری هستند که با نام‌های مستعار فعالیت می‌کنند. یکی از این صفحه‌ها را به‌راحتی می‌توان از کامنت‌های همین اسکرین‌شات‌ها پیدا کرد، صفحه‌ای با نام «قند و نبات» که اتفاقا ۳ استوری آخرش آگهی فروش ۳ نوزادی است که هنوز متولد نشده‌اند و اگر این صفحه هم توسط پلیس فتا بسته شود، باز هم صفحه‌های دیگر با اسم‌های مستعار دیگری به این کسب‌و‌کار خواهند پرداخت و به قول یکی از کاربران توئیتر: «تجارت خرید و فروش نوزاد بیشتر از ٣٠ ساله که در ایران انجام می‌شه، قبلا به خانوم‌ها سفارش می‌دادن و بعد از زایمان تحویل می‌داد. کل هزینه دوران زایمان تا زمان تحویل بچه به عهده سفارش‌دهنده بود که الان به‌دلیل شبکه‌هاى اجتماعى، بازى و قیمت‌ها عوض شده.» با چرخی در اینترنت می‌توان به صحت چنین ادعایی رسید که اتفاقا خیلی زود به چند خبر در این مورد می‌رسیم.
 
یکی خبر خرید و فروش نوزاد در اطراف بیمارستان‌های تهران است و دیگری انهدام یک باند خرید و فروش نوزاد در گلستان. این دو خبر تنها مربوط به بازه زمانی یک ماه گذشته است و احتمالا اخبار و گزارش‌های بیشتری از این خرید و فروش‌ها در شهر‌های مختلف وجود داشته و اگر خبری هم کار نشده است، شاید به این دلیل باشد که خبرنگار یا کاربر فعالی از آن باخبر نشده و تجارتشان به صورت زیرزمینی باقی مانده است.
 
 
تعداد بازدید : 616
 
 
دستگیری عامل فروش نوزادان در فضای مجازی

سردار حسین رحیمی در رابطه با شناسایی باند فروش نوزادان در فضای مجازی اظهار کرد: با توجه به اینکه وظیفه پلیس کنترل فضای مجازی است و پلیس فتا هم اقدامات خوبی را دراین زمینه انجام داده ما توانستیم به سرعت سرنخ‌هایی از این گروه پیدا کنیم.

وی افزود: پلیس فتای ما در گشت زنی‌هایی که در فضای مجازی داشته است به صفحاتی برمی خورد که این صفحات آگهی‌های خرید و فروش نوزاد را منتشر کرده بودند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: با پیگیری فراوانی که انجام می‌شود و با قرار دادن طعمه‌هایی برای این افراد در نهایت طی عملیات پلیسی مأموران پلیس فتا به عوامل اصلی این پیچ برمی خورند.

سردار رحیمی گفت: در گام اول سه نفر از این افراد شناسایی و دستگیر شدند که این افراد سه نوزاد را در فضای مجازی به فروش رسانده بودند.

وی ادامه داد: دو نوزاد که به مبالغی حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون توسط این افراد به فروش رفته بودند شناسایی شده و یک نوزاد دیگر هنوز پیدا نشده است.

وی گفت: تعداد بسیاری از مردم با تماس‌هایی که با پلیس داشتند از این اتفاق و دیدن این آگهی‌ها ابراز نگرانی کردند و از پلیس خواستند تا به این موضوع ورود کند و به همین دلیل هم پلیس فتا در کمترین زمان ممکن این اقدامات را انجام داد.

 

ماجرای فروش نوزاد روی دیوار اینستاگرام + عکس

 

سردار رحیمی ادامه داد: فردی که دستگیر شده است دارای سابقه نیست البته اقدامات پلیس همچنان ادامه دارد تا افراد دیگری که با این آدم همدست بوده است شناسایی شود.

رئیس پلیس پایتخت در پایان گفت: این فرد ۱۰ الی ۱۵ صفحه مجازی داشته که تمامی این صفحات حقیقی (فیک نبوده است) بوده و از این طریق اقدام به فروش نوزادان می کرده است.

وی در پایان گفت: این فرد ادعا می‌کرد بعد از فروش نوزادان می‌تواند برای خانواده‌هایی که خریدار هستند شناسنامه بگیرد و نوزادان برای داشتن شناسنامه مشکلی ندارند اما این کار غیرقانونی بوده و به هیچ عنوان نه این فرد و نه فرد دیگری نمی‌تواند برای نوزادی که به این صورت خرید و فروش می‌شود شناسنامه بگیرد.

ماجرای فروش نوزاد روی دیوار اینستاگرام + عکس

 

ماجرای فروش نوزاد روی دیوار اینستاگرام + عکس

 

ماجرای فروش نوزاد روی دیوار اینستاگرام + عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->