درخواست ملاقات تتلو با مقامات قضایی تکذیب شد معلمان نباید نگران مسائل معیشت باشند سهم ۵۷ درصدی موتورسواران در تصادفات مرگبار تهران در برخی استان‌ها فاصله کیفیت آموزش میان مناطق محروم و برخوردار بسیار زیاد است آزمایش قند خون ناشتا چیست و مقدار نرمال آن چه مقدار است؟ دریافت وجه مازاد بر تعرفه پزشکی، مشمول مجازات قانونی است متوسط حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی با اجرای متناسب‌سازی و افزایش سالانه، بیش از ۱.۵ برابر اضافه شده است طوفان تند در اسکندریه مصر + فیلم کاهش شدید تنوع زیستی موجودات دریایی در جنوب کشور در چه صورتی می‌توان به تبلیغات سایت‌های واسطه‌گر خریدوفروش اعتماد کرد؟ میانگین نمرات امتحانات نهایی بین ۸ تا ۱۰ است میزان انتشار دی اکسید کربن از طریق درختان در چه شرایطی تغییر می‌کند؟ خزانه جواهرات ملی برای بازدید عموم بازگشایی شد خرس قهوه‌ای پارک پردیسان تهران کماکان ناپدید است | توله خرس ربوده شده است؟ قبل از نصف‌کردن قرص حتماً بخوانید زندانیان در حوزه سوادآموزی آموزش می‌بینند جذب ۳ هزار نخبه در دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۴ قتل صاحبخانه‌ای در تهران به دلیل اختلاف بر سر مبلغ رهن! قدرت باروری رابطه مستقیم با «سن» دارد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۴) | تداوم روند افزایش دما تا اواسط هفته این خوراکی ترش، قلب و کبدتان را نجات می‌دهد مسمومیت ۱۷ نفر از دانشجویان دانشگاه ایلام در خوابگاه (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) آب موجود در قلیان، از سمی‌بودن دود حاصله نمی‌کاهد آغاز ثبت‌نام کلاس‌های هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان و معلمان در خردادماه ۱۴۰۴ سیل در نیجریه بیش از ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت
سرخط خبرها

آغاز تست‌های اولیه تراموا چرخ لاستیکی در تهران

  • کد خبر: ۳۱۶۴۷۹
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
آغاز تست‌های اولیه تراموا چرخ لاستیکی در تهران
رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: تست‌های اولیه تراموا چرخ لاستیکی که ترکیبی از سیستم‌ بی‌آرتی (BRT) و تراموا بوده در مسیر میدان آزادی تا تهرانپارس در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ مصطفی زینی‌وند روز شنبه اظهار کرد: این مدل حمل‌ونقلی که به عنوان یکی از فناوری‌های نوین حمل‌ونقل شهری معرفی شده در مسیر انقلاب - آزادی - دماوند، از محدوده میدان شرق قدیم (تهرانپارس) تا میدان آزادی، مورد تست قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تراموای جدید که با عنوان‌ای‌آرتی (ART) شناخته می‌شود، مجهز به سنسور‌های هوشمند است که در صورت تغییر مسیر راننده، هشدار لازم را صادر می‌کند.

به گفته این مقام راهور پایتخت، این وسیله نقلیه دارای ۲ واگن متصل است و ظرفیت جابه‌جایی ۳۰۰ مسافر را دارد که از این نظر، نسبت به مدل‌های فعلی بی‌آرتی، بهبود یافته است.

سرهنگ زینی‌وند اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این مدل، رانندگی دوطرفه است؛ به این معنا که در هر ۲ سمت وسیله کابین راننده تعبیه شده و نیازی به دور زدن در انتهای مسیر ندارد.

به گفته وی، بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور، مسیر میدان شرق قدیم تا میدان آزادی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که این سیستم جدید در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن نتایج، به‌عنوان جایگزین بخشی از ناوگان بی‌آرتی توسعه خواهد یافت.

رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: مقایسه‌های اولیه نشان می‌دهد که‌ای‌آرتی نسبت به بی‌آرتی از مزایای متعددی از جمله افزایش ظرفیت مسافری و امکان توسعه آینده، دوستدار محیط زیست و کاهش مصرف انرژی، ایجاد هویت و جاذبه شهری و تسهیل دسترسی مسافران به ناوگان حمل‌ونقل عمومی برخوردار است.

سرهنگ زینی‌وند یادآور شد: در مجموع به نظر می‌رسد این مدل حمل‌ونقلی جدید بتواند گامی مؤثر در بهبود سیستم حمل‌ونقل عمومی تهران باشد و در صورت موفقیت، می‌تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک و افزایش بهره‌وری شهری ایفا کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->