محمود مادرشاهیان در گفتوگو با خبرنگار شهرآرانیوز، اظهار کرد: کارشناسان و بازرسان تشکلهای اقامتی خراسان رضوی در قالب تیمهای ویژه بازرسی به منظور تأمین رضایتمندی زائران و نظارت بر روند خدمترسانی در حال دریافت آموزش بازدیدهای نظارتی هستند.
وی اضافه کرد: در این راستا، ۱۲۰ بازرس و کارشناس هماکنون در حال گذراندن دورههای آموزشی گفتهشده هستند و نظارت در بخشهای مختلف ازجمله نرخها، کمیت و کیفیت خدمات، بهداشت و... را به صورت میدانی و حضوری از مراکز اقامتی رسمی استان زیر نظر دارند.
مادرشاهیان تأکید کرد: باوجود این نظارت، اگر از زائری هزینه اضافی دریافت شود، سریعاً مبلغ به او برگشت داده خواهد شد.
رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: هدف از اجرای طرح نظارتی که از ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۳ آغاز میشود، رفاه و آسودگیخاطر زائران است که جامعه هتلداران و کانون تشکلهای اقامتی خراسان رضوی پیگیر این موضوع هستند.
وی اظهار کرد: زائران و مسافران میتوانند برای طرح شکایات و نظرات با شماره ۰۵۱۳۲۲۱۳۳۳۴ تماس حاصل کنند. این شماره تماس از آغاز اجراشدن طرح (۲۰ اسفندماه) تا ۱۵ فروردینماه ۱۴۰۴ فعال خواهد بود.
مادرشاهیان ادامه داد: نظارتها و بازرسیها با هدف تشخیص ضعف و قوت خدمات در بخش واحدهای اقامتی رسمی تا قبل از آغاز تعطیلات نوروز در حال انجام است و هزار واحد اقامتی شامل ۲۷۰ هتل، ۳۰ هتل آپارتمان و ۴۰۰ مهمانپذیر در خراسان رضوی آماده خدمت هستند.