نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

توازن طلایی

  • کد خبر: ۳۱۷۳
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
توازن طلایی
قرعه تیم شهرخودرو در نوزدهمین دوره لیگ برتر نشان از تقسیم تقریبا یکنواخت بازی‌های سخت و آسان این تیم دارد

مرتضی اخوان - لیگ برتر نوزدهم پس از کش‌وقوس‌های فراوان قرعه‌کشی شد و دراین‌میان برگزاری این مراسم برای نماینده مشهد خوش‌یمن بود و ترتیب بازی‌های شهرخودرو با رقبای خود متعادل از گوی‌ها بیرون آمد. توزیع مناسب بازی‌های شهرخودرو با مدعیان بالانشین جدول در طول 30 هفته لیگ برتر، حتی روی کاغذ، اتفاق خوبی بود که برای شاگردان گل‌محمدی رقم خورد. نماینده فوتبال مشهد برخلاف 5 فصل گذشته حضورش در لیگ برتر، امسال در 5 هفته ابتدایی با هیچ‌یک از نام‌های بزرگ و مدعیان اصلی فوتبال ایران رو‌به‌رو نخواهد شد و در ادامه هم ترتیب رویارویی‌اش با مدعیان چندان سخت نیست و فرصت تنفس جدال با تیم‌های تابن‌دندان‌مسلح، برای مردان ارتش فوتبال مشهد فراهم است. نقبی بر اعداد و آمار عملکردی و بخت‌واقبال قرعه‌های شهرخودرو در فصول گذشته لیگ برتر که با نام پدیده در مسابقات حضور پیدا می‌کرد، مؤید این مطلب است که فرصتی طلایی برای درخشش دوباره مردان شهرخودرو خراسان فراهم شده است.

شروع آرام بعد از 5 فصل غول‌کشی
تیم فوتبال شهرخودرو خراسان در 5 هفته ابتدایی فصل پیش‌رو باید به‌ترتیب با پیکان، شاهین بوشهر، ماشین‌سازی، فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان دیدار کند. 5 دیداری که روی کاغذ آسان‌تر از 5 دیدار ابتدای 5 فصل گذشته شهرخودرویی‌ها با نام پدیده است. شهرخودرو در 5 فصل گذشته هر فصل حداقل با یک تیم از تیم‌های همیشه‌مدعی پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی بازی داشته است؛ اما امسال خبری از این نام‌ها در رویارویی‌های ابتدای فصل نیست. پدیده در 5 فصل حضورش در لیگ برتر و در 5 هفته ابتدایی تاکنون 8 بار با 4 تیم بزرگ فوتبال ایران رو‌به‌رو شده است که حاصل این رویارویی‌ها 5 برد، 2 تساوی و تنها یک شکست است. آمار قابل‌قبولی که نشان می‌دهد شهرخودرویی‌ها در فصول گذشته تاچه‌اندازه مقابل این 4 تیم موفق عمل کردند و جدال با غول‌های فوتبال ایران را به سود خود به پایان بردند.

از تساوی با سرخ‌ها تا ردشدن از روی تراکتور
پدیده در فصل نخست حضورش در لیگ برتر فوتبال در سال 94-93 خیلی زود و در هفته چهارم و پنجم مجبور به رویارویی با تراکتورسازی و پرسپولیس شد. دو دیداری که البته برای شاگردان علیرضا مرزبان، سرمربی وقت تیم با موفقیت همراه بود و آن‌ها ابتدا تراکتور را با نتیجه 1بر0 بردند و بعد در تهران پرسپولیس بزرگ را با نتیجه 1بر1 متوقف کردند. اتفاقی که درست در فصل 95-94 هم رقم خورد و باز پدیده همان اوایل فصل با پرسپولیس به تساوی 2 بر2 رسید و تراکتور را باز با یک گل از پیش‌رو برداشت. شاگردان رضا مهاجری که از فصل دوم حضور پدیده به مدت 3 سال روی نیمکت این تیم نشست در فصل 96-95 همان هفته اول به تور سپاهان خوردند و در کمال ناباوری این تیم اصفهانی را در اصفهان با نتیجه 1 بر 0 از پیش رو برداشتند. شاگردان مهاجری در فصل 97-96 در 5 هفته ابتدایی، بعد از آنکه سپاهان را با 4 گل در هم کوبیدند، استقلال پایتخت را هم با نتیجه 2 بر 0 زمین‌گیر کردند. اتفاقی که تنها در لیگ گذشته رقم نخورد و شاگردان یحیی گل‌محمدی با یک گل بازی افتتاحیه لیگ را به پرسپولیس برانکو باختند تا آمار موفقیت‌های شهرخودرو یا همان پدیده سابق برابر غول‌های فوتبال ایران در 5 هفته ابتدایی خراب شود.

شروع و پایان فصل در خانه
یکی دیگر از وجوه قرعه مناسب شهرخودرو در لیگ پیش رو آن است که شاگردان گل‌محمدی در هفته اول و آخر نیم فصل اول میهمان هستند و در نیم‌فصل دوم، هفته اول و آخر لیگ را با میزبانی در ورزشگاه خانگی امام‌رضا(ع) آغاز می‌کنند و به پایان می‌رسانند؛ آن هم با 2 بازی مناسب، دیدار با پیکان و نساجی.

متخصص استارت‌های امیدوارکننده
شهر خودرو (پدیده) در طول 5 فصل حضورش در لیگ برتر به شروع امیدوارکننده تخصص داشته است؛ اتفاقی که وقتی آن را کنار قرعه مناسب مشهدی‌ها بگذاریم، امیدوارکننده است. شهرخودرو فصل گذشته با گل‌محمدی 12امتیاز از 5 بازی اول خود به دست آورد و همین آغاز خوب سبب شد تا اُفت شدید تیم در میانه‌ها و پایان فصل گریبانشان را نگیرد و مردان شهرخودرو در پایان آسیایی شوند؛ همچنین سال قبل از آن هم پدیده مهاجری در 5 هفته ابتدایی با 2 برد، 2 تساوی و تنها یک شکست 8 امتیاز ارزشمند به حساب خود واریز کرد.


شیب ملایم رستگاری در لیگ نوزدهم
شروع مناسب با پیکان، شاهین، ماشین‌سازی، فولاد و مسجدسلیمان؛ شروعی که شهرخودرویی‌ها را در ورزشگاه امام‌رضا(ع) و با حمایت هوادارانش به میزبانی مقابل پرسپولیس می‌رساند و شاید بتوان جدال با سرخ‌پوشان و بازی هفته بعد در اصفهان مقابل ذوب‌آهن علی منصوریان را جدی‌ترین دیدارهای شهرخودرو تاآنجای‌فصل دانست. شاگردان یحیی باز بعد از این 2 بازی باید مقابل گل‌گهر، سایپا و پارس بازی کنند؛ دیدارهایی به نسبت ساده‌تر با تیم‌هایی معمولی‌تر. هفته یازدهم باز صخره سخت تراکتور و هفته دوازدهم دیدار در مشهد مقابل نفت آبادان. شاید سخت‌ترین قسمت فصل برای شهرخودرو نبرد هفته سیزدهم و چهاردهم مقابل استقلال و سپاهان همچون دیدارهای هفته ششم و هفتم مقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن باشد. باوجوداین پایان فصل با دیدار مقابل نساجی می‌تواند قرعه مطلوب و متعادلی برای شهرخودرویی‌ها باشد. بااین‌همه باید منتظر نشست و دید تیم‌های این فصل لیگ برتر فوتبال فارغ از نام‌ها و قدرت‌هایشان روی کاغذ، در مستطیل سبز و واقعیت فوتبال چه عملکردی از خود نشان می‌دهند. آیا قرعه شهرخودرو به‌راستی ساده است یا با غافل‌گیری‌های مرسوم لیگ قرار است قرعه ساده، به قرعه‌ای جهنمی بدل شود؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->