نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها
علم و ورزش

دلایل برتری تمرینات فانکشنال نسبت به بدن‌سازی چیست؟

  • کد خبر: ۳۱۷۵۷
  • ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
دلایل برتری تمرینات فانکشنال نسبت به بدن‌سازی چیست؟

تمرینات ورزشی مختلف اهدافی همچون ایجاد ظاهری بهتر، احساس بهتر و عملکرد بهتر برای افراد به‌همراه دارند. تمرینات فانکشنال (Functional training) نوعی از تمرینات هستند که تمرینات کاربردی نام دارند و هدف از تمرینات فانکشنال، کمک به عملکرد بهتر ورزشکاران است. درواقع تمرینات فانکشنال کارایی و توانایی شما را در زندگی روزمره یا ورزش و همین‌طور بازتوانی برای افراد آسیب‌دیده و سالمند را افزایش می‌دهد و به‌همین‌دلیل نام فانکشنال یا کاربردی را روی آن گذاشته‌اند؛ یعنی در دنیای واقعی کاربرد دارد. ازاین‌رو، چه هدف شما ورزش باشد چه زندگی سالم، می‌توانید از این تمرینات بهره‌مند شوید. این تمرینات از 4 رکن استقامت قلبی‌عروقی، قدرت عضلانی، استقامت عضلانی و انعطاف‌‌پذیری تشکیل شده‌اند و به شما کمک می‌کند تا نحوه حرکت و عملکرد بدن را بهبود دهید، قدرت خود را در از طریق الگوهای حرکتی بهبود بخشید و عملکرد فیزیکی بدنتان را افزایش دهید.


ویژگی تمرینات فانکشنال چیست؟
تمرینات فانکشنال از حرکات بنیادی مانند اسکوات، هینج، لانژ و... تشکیل می‌شود و از ابزارهای متنوعی مانند کتل‌بل، دمبل، بتل‌روپ، توپ‌طبی، هالتر و... استفاده می‌شود. شاید سؤال شود که پس فرق این تمرینات با تمرینات سنتی پرورش‌اندام چیست؟ دستگاه‎های بدن‌سازی، عضله‌محور هستند؛ یعنی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط عضلات شما را به‌صورت ایزوله هدف قرار می‌دهند و برخلاف تمرینات فانکشنال فعالیت واقعی بدن را شبیه‌سازی نمی‌کند. در تمرینات فانکشنال، اولویت با وزنه‌های آزاد و حرکات با وزن بدن جهت افزایش هماهنگی، پایداری و قدرت نسبت به وزن بدن است. این کار باعث افزایش عملکرد و ورزیدگی شما می‌شود. این تمرینات چندوجهی هستند. بیشتر تمرینات سنتی روی وجه جلو و عقب کار می‌کنند، اما اگر بخواهیم عملکرد بهتری در دنیای واقعی داشته باشیم، باید روی هر 3 وجه جلووعقب، بغل و چرخش کار کنیم که این کار با تمرینات فانکشنال میسر است.


مزایای این تمرینات چیست؟
تمرین فانکشنال، قدرت و پایداری شما را در حرکات مختلف بهبود می‌بخشد. این باعث می‌شود مفاصل شما بهتر محافظت شود و عضلات در مقابل صدمات شایع مانند کشیدگی عضله مقاوم‌تر باشند. این تمرین به تعادل بدن کمک می‌کند. قدرت بدنی شما در دنیای واقعی و زندگی روزمره بالا افزایش می‌یابد. تمرینات فانکشنال در فضای کوچک و با تجهیزات ساده‌ای مانند دمبل، کتل‌بل، هالتر، نردبان چابکی، توپ طبی، بند TRX و... قابل انجام هستند. علاوه بر فضا و تجهیزات این تمرینات را می‌توانید در ۴۵دقیقه الی یک‌ساعت با بیشترین بازدهی انجام دهید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->