تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند
سرخط خبرها
علم و ورزش

آیا ورزش‌ کردن با ماسک خطرناک است؟

  • کد خبر: ۳۱۰۷۰
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
آیا ورزش‌ کردن با ماسک خطرناک است؟
به گزارش شهرآرانیوز، اماکن ورزشی اکنون پس از گذشت حدود ۴ ماه تعطیلی درپی شیوع بیماری، به‌تدریج و با رعایت اصولی همچون استفاده اجباری از ماسک در حال بازگشایی هستند، محققان، اما بر این باورند که استفاده از ماسک در فعالیت‌های ورزشی مخاطراتی به‌همراه دارد که در این مدت اخیر حتی منجر به فوت چند نفر نیز شده است.
چالش‌های زیادی برای ازسرگیری تمرینات ورزشی وجود دارد که یکی از آن‌ها در رابطه با تنفس است. ماسک استنشاق مقدار هوای موردنیاز را برای انجام ورزش‌های سنگین، دشوار می‌کند. افرادی با مشکل قلبی و عروقی یا تنفسی هنگام انجام تمرینات ورزشی با ماسک باید احتیاط کنند، شدت بیماری آن‌ها مشخص می‌کند که آیا ماسک مناسب است یا خیر. افرادی که بیماری زمینه‌ای تنفسی دارند، بهتر است که بدون ماسک در خانه ورزش کنند. افرادی که با بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، برونشیت، فیبروز کیستیک، فیبروز ریوی و هرگونه شرایط دیگر که بر قلب یا ریه‌ها تأثیر می‌گذارد، مواجه هستند، باید قبل از انجام تمرینات با ماسک با پزشک خود مشورت کنند.

هنگام ورزش با ماسک چه اتفاقی می‌افتد؟
پوشیدن هر نوع ماسکی، در مقایسه با تنفس طبیعی، باعث کاهش جریان هوا به ریه‌های شما می‌شود. کمبود اکسیژن در ریه‌ها و عضلات باعث می‌شود که ورزش‌کردن دشوار شود. ماسک‌های مختلف بسته به ضخامت موادشان محدودیت‌های مختلفی در عبور جریان هوا دارند. هرچه هوا کمتر شود، بدن شما اکسیژن کمتری برای استفاده در حین ورزش برای تبدیل گلوکز به انرژی مصرف می‌کند. زمانی که ورزش سنگینی انجام می‌دهیم، اسیدلاکتیک تولید‌شده به دی‌اکسید‌کربن تبدیل شده و بازدم می‌شود؛ اما اگر دی‌اکسیدکربن در ماسک تجمع یابد، سطح اکسیژن خون پایین می‌آید. هر کسی، حتی افرادی که قدرت بدنی نسبتا بالایی دارند، باید هنگام ورزش با ماسک انتظار خستگی بیشتری را داشته باشند. بدن شما طی چند هفته با متابولیسم اکسیژن وفق پیدا می‌کند، اما این کار به زمان نیاز دارد. اگر احساس سرگیجه، سبکی سر یا تنگی نفس دارید، باید بنشینید و استراحت کنید. اگر علائم زود برطرف نشود، باید ماسک خود را درآورید و به‌طور‌طبیعی نفس بکشید. همیشه قوانین بهداشت عمومی را رعایت کرده و سعی کنید حداقل ۲ متر از دیگران فاصله بگیرید. ماسک‌ها به‌سرعت مرطوب می‌شوند. نفس‌کشیدن از طریق پارچه مرطوب منجر به احساس تنش بیشتری نسبت به زمان خشک‌بودن می‌شود. ماسک مرطوب کارایی ضدمیکروبی خود را از دست می‌دهد. پوشیدن یک ماسک صورت باعث ایجاد میکروکلیدیم گرم و مرطوب در اطراف صورت شما خواهد شد. درواقع ماسک، قسمت پایین صورت شما را به یک سونای کوچک تبدیل می‌کند و منجر به ایجاد عرق زیر ماسک و افزایش ترشحات بینی می‌شود که عوارض ناخوشایندی دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->