زنگنه: اعتبارات جدید برای تسریع پروژه قطار سریع السیر تهران-مشهد در نظر گرفته شد روزی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان جریمه بابت بکارگیری اتباع غیرمجاز ایران رتبه چهارم تولید دام در جهان را دارد | ظرفیت ایران در تولید و صادرات دام سبک وضعیت انرژی ایران در سال ۱۴۰۴ | اگر دست بجنبانیم بازار خارجی را از دست نخواهیم داد هر روز منفی‌تر از دیروز | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) افزایش حقوق ۲۰ تا ۴۲ درصدی کارمندان ابلاغ شد (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) توضیح مدیرعامل توانیر درباره بروز برخی خاموشی‌ها اوج گیری دوباره قیمت سکه در مشهد (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) معجزه پرندگان | از رنگینی تا رقص در آسمان علت قطعی‌های مکرر برق چیست و تا کی ادامه دارد؟ (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) | ورود دوباره دلار به کانال ۱۰۴ هزار تومان هشدار اتحادیه طلای مشهد به خریداران طلا سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۴۰۳ رشد ۶۳ درصدی یافت آیین‌نامه ساماندهی نیروهای شرکتی‌ تدوین شد | تبدیل قرارداد‌ها از خرداد ماه ۱۴۰۴ نعمت زاده مجددا به وزارت صمت بازگشت | وزیر اسبق، مشاور وزیر کنونی صمت در دولت چهاردهم شد سرمایه خرد مردم چطور به سرمایه‌گذاری کمک کند؟ تأثیر افزایش دستمزدها بر دخل‌ و خرج مردم | زور افزایش حقوق به سبد معیشت نرسید چرا پرداخت سود سهام عدالت متوفیان متوقف شد؟ (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (دوشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد | طلای جهانی همچنان در مسیر سقوط سرنوشت صادرات نفت ایران بدون مذاکرات چه می‌شود؟ محدوده جدید نوسان بازار طلا و ارز آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) | قیمت بیت کوین در ساعات گذشته به زیر ۸۰ هزار دلار رسید قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) | پیاز کیلویی ۸ تا ۱۵ هزار تومان آیا یارانه ثروتمندان امسال حذف می‌شود؟ ساعت معاملات صندوق‌های طلا از امروز تغییر می‌کند (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) + جدول زمان واریز اعتبار کالابرگ دهک‌های یک تا سه درآمدی مشخص شد | حساب دهک‌های چهارم تا هفتم، ۲۷ فروردین شارژ می‌شود پیش بینی قیمت ارز و دلار (۱۸ دوشنبه ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

چرا از طرح‌های پیش فروش سایپا مانند گذشته استقبال نمی‌شود؟

  • کد خبر: ۳۱۹۶۲۳
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
چرا از طرح‌های پیش فروش سایپا مانند گذشته استقبال نمی‌شود؟
بررسی‌ها نشان می‌دهد طرح‌های فروش خودرو رونق سابق را از دست داده‌اند و دیگر خبری از تمام شدن ظرفیت در ثانیه‌های اول شروع ثبت‌نام نیست و بعد از گذشت چند روز از آغاز طرح‌ها همچنان می‌توان برای ثبت‌نام آنها اقدام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، طرح جدید پیش فروش سایپا درحالی از روز گذشته ۱۴۰۳/۱۲/۱۲ شروع شده که مردم نسبت به افزایش قیمت‌ها، بدعهدی در تحویل خودرو‌ها و کیفیت محصولات نگرانی‌های جدی دارند و پیش بینی می‌شود که افراد زیادی از این طرح استقبال نکنند.

افزایش مجدد قیمت‌ها آن هم بدون مجوز از شورای رقابت، عدم کیفیت مناسب محصولات این گروه خودروسازی و عدم انطباق با استاندارد‌های روز، فاصله قیمتی ناچیز با بازار آزاد و بد قولی این شرکت بر سر تحویل خودرو‌های ثبت نامی موجب شده که دیگر مردم برای خرید طرح‌های پیش فروش علاقه‌ای نداشته باشند.

این گروه خودروسازی اعلام کرده است که طرح فروش برخی از محصولات گروه خودروسازی سایپا از تاریخ یکشنبه ۱۴۰۳/۱۲/۱۲ با هدف افزایش عرضه، کنترل قیمت‌ها در بازار شب عید و تأمین تقاضای مشتریان آغاز خواهد شد و هموطنان عزیز می‌توانند در تاریخ ذکر شده با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به نشانی https://saipa.iranecar.com نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

همه باهم برای جذب نقدینگی

این درحالی است که به نظر می‌رسد هدف از طرح جدید بیشتر از آنکه تامین نیاز مردم و کنترل قیمت‌ها در بازار شب عید باشد بیشتر جبران زیان انباشته این خودروساز و کسب سود با اعمال قیمت‌های اصلاح شده است. همچنین به دلیل مشکلات مالی و زیان انباشته مالی که مدت هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنتد به نظر می‌رسد طرح‌های پیش فروش فرصتی برای جذب نقدینگی و جبران زیان انباشته باشد.

به طوری که وجوه حاصل از پیش فروش به عنوان سرمایه در گردش برای تولید خودرو‌ها مورد استفاده قرار گرفته و به این شرکت کمک می‌کند تا هزیته‌های تولید را تامین و تولید خود را افزایش دهاد، اما نکته مهم اینحاست که در اکثر طرح‌های پیش فروش قیمت خودرو علی الحساب اعلام می‌شود و قیمت قطعی در زمان تحویل خودرو مشخص می‌شود که این مساله هم باعث نگرانی مصرف کنندگان می‌شود و هم صرفه اقتصادی برای مشتریان ندارد.

ثبت نام اکنون، قیمت به نرخ روز

از آنجایی که قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل و براساس قیمت روز تعیین می‌شود به همین جهت مشتریانی که از قیمت نهایی خودرو در زمان ثبت نام اطلاعی ندارند هم با ریسک افزایش قیمت مواجه هستند و هم پولی را که به عنوان پیش پرداخت نزد این شرکت پرداخت می‌کند برای مدت طولانی بدون سود باقی می‌ماند و این بدین معنی است که فرصت سرمایه گذاری دیگری با سود بیشتر را از دست می‌دهد و از طرف دیگر تاخیر در تحویل خودرو نیز باعث می‌شود که مصرف کننده مدتی طولانی بدون خودرو بماند.

این مساله در اطلاعیه قبلی توسط روابط عمومی این شرکت به وضوح دیده می‌شود که اعلام شد در صورت انعقاد قرارداد پیش فروش با قیمت زمان تحویل با خودروساز و پرداخت بخشی از وجه خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده، مشمول افزایش قیمت نخواهد شد و صرفاً سهم باقی مانده مشمول اصلاح قیمت است و دستورالعمل مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت جهت این دسته از مشتریان اعمال خواهد شد.

افزایش قیمت در کدام بخش قرارداد است؟

طبق تاکید سایپا، در خصوص مشتریانی که قرارداد پیش‌فروش با گروه سایپا داشتند و بخشی از وجه خودرو را پرداخت کردند اعلام شد که در صورت انعقاد قرارداد پیش فروش با قیمت زمان تحویل با خودروساز و پرداخت بخشی از وجه خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده، مشمول افزایش قیمت نخواهد شد و صرفاً سهم باقی‌مانده مشمول اصلاح قیمت است و دستورالعمل مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت جهت این‌دسته از مشتریان اعمال خواهد شد.

به نظر می‌رسد این شرکت برای جلب اعتماد مشتریان و سودآوری برای مصرف کننده علاوه براینکه باید نسبت به تعیین قیمت قطعی در زمان ثبت نام اقدام کند همچنین برای جبران فرصت از دست رفته به مشتریان نسبت به پرداخت مبلغ پیش پرداخت سود اختصاص دهد و همچنین جهت برطرف شدن تعهدات خود به مردم در قبال زمان تحویل عمل کند و درصورت تاخیر خود را موظف به پرداخت خسارت کند تا مشتریان با میل و رغبت بیشتری نسبت به طرح‌های پیش فروش پیش قدم شوند.

منبع: تابناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->