پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

چرا از طرح‌های پیش فروش سایپا مانند گذشته استقبال نمی‌شود؟

  • کد خبر: ۳۱۹۶۲۳
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
چرا از طرح‌های پیش فروش سایپا مانند گذشته استقبال نمی‌شود؟
بررسی‌ها نشان می‌دهد طرح‌های فروش خودرو رونق سابق را از دست داده‌اند و دیگر خبری از تمام شدن ظرفیت در ثانیه‌های اول شروع ثبت‌نام نیست و بعد از گذشت چند روز از آغاز طرح‌ها همچنان می‌توان برای ثبت‌نام آنها اقدام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، طرح جدید پیش فروش سایپا درحالی از روز گذشته ۱۴۰۳/۱۲/۱۲ شروع شده که مردم نسبت به افزایش قیمت‌ها، بدعهدی در تحویل خودرو‌ها و کیفیت محصولات نگرانی‌های جدی دارند و پیش بینی می‌شود که افراد زیادی از این طرح استقبال نکنند.

افزایش مجدد قیمت‌ها آن هم بدون مجوز از شورای رقابت، عدم کیفیت مناسب محصولات این گروه خودروسازی و عدم انطباق با استاندارد‌های روز، فاصله قیمتی ناچیز با بازار آزاد و بد قولی این شرکت بر سر تحویل خودرو‌های ثبت نامی موجب شده که دیگر مردم برای خرید طرح‌های پیش فروش علاقه‌ای نداشته باشند.

این گروه خودروسازی اعلام کرده است که طرح فروش برخی از محصولات گروه خودروسازی سایپا از تاریخ یکشنبه ۱۴۰۳/۱۲/۱۲ با هدف افزایش عرضه، کنترل قیمت‌ها در بازار شب عید و تأمین تقاضای مشتریان آغاز خواهد شد و هموطنان عزیز می‌توانند در تاریخ ذکر شده با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به نشانی https://saipa.iranecar.com نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

همه باهم برای جذب نقدینگی

این درحالی است که به نظر می‌رسد هدف از طرح جدید بیشتر از آنکه تامین نیاز مردم و کنترل قیمت‌ها در بازار شب عید باشد بیشتر جبران زیان انباشته این خودروساز و کسب سود با اعمال قیمت‌های اصلاح شده است. همچنین به دلیل مشکلات مالی و زیان انباشته مالی که مدت هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنتد به نظر می‌رسد طرح‌های پیش فروش فرصتی برای جذب نقدینگی و جبران زیان انباشته باشد.

به طوری که وجوه حاصل از پیش فروش به عنوان سرمایه در گردش برای تولید خودرو‌ها مورد استفاده قرار گرفته و به این شرکت کمک می‌کند تا هزیته‌های تولید را تامین و تولید خود را افزایش دهاد، اما نکته مهم اینحاست که در اکثر طرح‌های پیش فروش قیمت خودرو علی الحساب اعلام می‌شود و قیمت قطعی در زمان تحویل خودرو مشخص می‌شود که این مساله هم باعث نگرانی مصرف کنندگان می‌شود و هم صرفه اقتصادی برای مشتریان ندارد.

ثبت نام اکنون، قیمت به نرخ روز

از آنجایی که قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل و براساس قیمت روز تعیین می‌شود به همین جهت مشتریانی که از قیمت نهایی خودرو در زمان ثبت نام اطلاعی ندارند هم با ریسک افزایش قیمت مواجه هستند و هم پولی را که به عنوان پیش پرداخت نزد این شرکت پرداخت می‌کند برای مدت طولانی بدون سود باقی می‌ماند و این بدین معنی است که فرصت سرمایه گذاری دیگری با سود بیشتر را از دست می‌دهد و از طرف دیگر تاخیر در تحویل خودرو نیز باعث می‌شود که مصرف کننده مدتی طولانی بدون خودرو بماند.

این مساله در اطلاعیه قبلی توسط روابط عمومی این شرکت به وضوح دیده می‌شود که اعلام شد در صورت انعقاد قرارداد پیش فروش با قیمت زمان تحویل با خودروساز و پرداخت بخشی از وجه خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده، مشمول افزایش قیمت نخواهد شد و صرفاً سهم باقی مانده مشمول اصلاح قیمت است و دستورالعمل مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت جهت این دسته از مشتریان اعمال خواهد شد.

افزایش قیمت در کدام بخش قرارداد است؟

طبق تاکید سایپا، در خصوص مشتریانی که قرارداد پیش‌فروش با گروه سایپا داشتند و بخشی از وجه خودرو را پرداخت کردند اعلام شد که در صورت انعقاد قرارداد پیش فروش با قیمت زمان تحویل با خودروساز و پرداخت بخشی از وجه خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده، مشمول افزایش قیمت نخواهد شد و صرفاً سهم باقی‌مانده مشمول اصلاح قیمت است و دستورالعمل مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت جهت این‌دسته از مشتریان اعمال خواهد شد.

به نظر می‌رسد این شرکت برای جلب اعتماد مشتریان و سودآوری برای مصرف کننده علاوه براینکه باید نسبت به تعیین قیمت قطعی در زمان ثبت نام اقدام کند همچنین برای جبران فرصت از دست رفته به مشتریان نسبت به پرداخت مبلغ پیش پرداخت سود اختصاص دهد و همچنین جهت برطرف شدن تعهدات خود به مردم در قبال زمان تحویل عمل کند و درصورت تاخیر خود را موظف به پرداخت خسارت کند تا مشتریان با میل و رغبت بیشتری نسبت به طرح‌های پیش فروش پیش قدم شوند.

منبع: تابناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->