یک نماینده مجلس: اخذ مالیات از اتباع خارجی یک اقدام مثبت است کابل و تهران همکاری‌های خود را در زمینه استخراج معادن افغانستان افزایش می‌دهند سفارت ایران در کابل از تداوم همکاری با افغانستان در زمینه مین‌روبی خبرداد کودکان افغانستانی قربانی توقف کمک‌های آمریکا زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر بدخشان در شمال افغانستان را لرزاند قیمت افغانی به تومان و دلار (چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۴) قیمت افغانی به تومان و دلار (سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۴) واشنگتن‌پست: سلاح‌های آمریکایی برجای مانده در افغانستان به بازار فروش سلاح در پاکستان راه یافته است بقائی: در سفر هیئت ایرانی به افغانستان فرصت‌های همکاری تجاری و صنعتی میان دو کشور بررسی شد مأموریت فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان پایان یافت طالبان: در یک هفته، بیش از ۷۶ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن به افغانستان انتقال یافته است هیئتی با هدف بررسی توسعه راه‌آهن خواف - هرات و رفع موانع ترانزیتی به افغانستان سفر کرد (۲۵ فروردین ۱۴۰۴) قیمت افغانی به تومان و دلار (دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴) | ریزش ۱۰ درصدی ارزش افغانی در مقایسه با روز گذشته نتیجه دیدار تیم ملی فوتسال افغانستان و چین طالبان خواستار ادامه کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی برای حمایت از مهاجران افغان شد ایران مدت اعتبار ویزا‌های یک‌بار و دو‌بار ورود را برای اتباع افغانستانی کاهش می‌دهد تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و چین قیمت افغانی به تومان و دلار (یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۴) ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت از افزایش نگران‌کننده فلج اطفال در افغانستان و پاکستان قیمت افغانی به تومان و دلار (یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۴) تاکید طالبان به مهار ۹۰ درصدی قاچاق از مرز نیمروز به ایران | لزوم توجه به اصل همسایگی در رفتار با مهاجران افغان
سرخط خبرها

وزارت راه از آغازبه‌کار قطار مسافربری ایران و افغانستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد

  • کد خبر: ۳۲۱۶۶۸
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
وزارت راه از آغازبه‌کار قطار مسافربری ایران و افغانستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد
معاون وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی قطار مسافری افغانستان در آینده نزدیک و ترانزیت بار اروپا از مسیر ریلی خواف-هرات خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از مخالفت‌های قابل تامل دولت گذشته به ویژه مدیرعامل راه آهن دولت سیزدهم با فعالیت خط ریلی خواف- هرات، پس از به روی کار آمدن دولت چهاردهم قطار باری در این کریدور ریلی شروع به حرکت کرد و در این مدت زمان بار کشور‌های ترکیه، چین و هند از این مسیر به افغانستان ترانزیت شده و بر آمار ترانزیت ریلی کشور اضافه کرده‌است. خبر مهم این است که به زودی ایران، بار اروپایی را از مسیر راه‌آهن خواف – هرات به مردم افغانستان می‌رساند.

جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا آخرین وضعیت ترانزیت ریلی کشور و اثرگذاری فعالیت خط راه آهن خواف – هرات اظهار داشت: اتصال ریلی و ترانزیت ریلی بین ایران و کشور‌های همسایه در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رونق انتقال بار از مسیر خواف- هرات گفت: برای توسعه ترانزیت ریلی به افغاستان گام‌های خوبی برداشتیم بطوریکه هر هفته حداقل یک تا سه قطار از مبادی مختلف از جمله ترکیه، از هند از طریق آب‌های آزاد به بندرعباس و از آنجا به افغانستان وارد ایران و از مسیر ریلی به افغانستان ترانزیت می‌شود. حتی بار چین از مسیر دریای به محور بندرعباس و از شبکه ریلی به افغانستان منتقل می‌شود.

وزارت راه از آغاز به کار قطار مسافربری ایران و افغانستان در آینده‌ای نزدیک خبرداد

روند کار ریل‌گذاری قطار خواف- هرات به طرف شهر هرات- عکس اسفند ۱۴۰۳

وی با بیان اینکه این اقدامات در جهت توسعه ترانزیتی شرق کشور است، ادامه داد: البته بخش مسافری این مسیر هم فعال خواهد شد و مسیر ریلی از روزنک به هرات در حال اجرا و ساخت است و با تکمیل آن قطار مسافری هرات- هرات و بالعکس قابلیت بهره برداری خواهد داشت.

ذاکری افزود: بنابراین این خط به عنوان مبادی خروجی بار از اهمیت بالایی برخوردار است و کشور‌های همسایه به جهت اینکه بار‌های خود را به افغانستان به خصوص غرب افغانستان منتقل کنند، از کریدور ریلی ایران و خواف- هراتن استفاده می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره انتقال بار‌های اروپا از این مسیر در آینده نزدیک گفت: در کریدور بندرعباس به سمت شمتیغ حمل و نقل کانتینری در حال انجام است و طبیعتا کشور‌های اروپایی و جنوب شرق آسیا هم از این محور استفاده می‌کنند.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->