اولین سفر یک مقام ارشد طالبان به هند | دهلی‌نو میزبان متقی برای گفت‌وگوهای دوجانبه مشکل ویزا حل شد، تیم ملی فوتبال افغانستان به پاکستان می‌رود تأکید والی هرات بر استفاده از ظرفیت راه‌آهن خواف - هرات برای تسهیل در واردات محصولات نفتی قیمت امروز پول افغانی (چهارشنبه شانزدهم مهرماه ۱۴۰۴) دیدار لاوروف و متقی در مسکو بهرامی: حضور نظامی خارجی در افغانستان به تقویت گروه‌های افراطی انجامید تاکید بر حمایت از افغانستان مستقل در بیانیه پایانی مشترک فرمت مسکو مقام سازمان ملل متحد از خدمات ایران برای مهاجران قدردانی کرد وزیر خارجه طالبان: افغان‌ها حضور خارجی‌ها را در خاک خود تحمل نمی‌کنند + فیلم طالبان اینستاگرام را در افغانستان فیلتر کرد (۱۵ مهرماه ۱۴۰۴) لاوروف: استقرار زیرساخت‌های نظامی کشور‌های ثالث در افغانستان غیرقابل قبول است هفتمین نشست فرمت مسکو با دستورکار ویژه امنیت افغانستان آغاز شد تعیین تابعیت فرزندان اتباع خارجی متولد ایران برعهده وزارت امور خارجه است معاون وزیر کشور: جامعه بین‌الملل درقبال پناهندگان افغانستانی، مسئولیت خود را انجام نداده است دیدار نمایندگان ایران و پاکستان در آستانه نشست «فرمت مسکو» | تأکید بر مقابله با تروریسم و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای آمار خروج اتباع غیرمجاز افغانستانی از طریق مرز دوغارون به یک میلیون نفر رسید (۱۴ مهر ۱۴۰۴) بررسی آخرین وضعیت مناسبات ایران و افغانستان در دیدار عراقچی با بیکدلی قیمت امروز پول افغانی (دوشنبه چهاردهم مهرماه ۱۴۰۴) افغانستان، محور دیدار نمایندگان ۴ کشور مهم منطقه در مسکو شکاریم یکسر همه پیش مرگ | یادی از استاد محمدیونس طغیان ساکایی سرپرست سفارت ایران در کابل: تحریم‌ها تأثیری بر همکاری‌های اقتصادی ایران با افغانستان ندارد
سرخط خبرها

راه آهن خواف ـ هرات؛ کلید طلایی ایران در ترانزیت جهانی

  • کد خبر: ۳۲۲۳۸۳
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
راه آهن خواف ـ هرات؛ کلید طلایی ایران در ترانزیت جهانی
مسیر ریلی خواف ـ هرات نه تنها ایران و افغانستان را به هم متصل می‌کند بلکه دروازه‌ای برای تجارت با چین، هند و اروپاست.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی رضایی مدیر عامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان اظهار داشت: هیات حاکمه افغانستان بعد از روی کار آمدن طالبان در این کشور در یک اقدام بسیار هوشمندانه خود را حلقه وصل چین و اروپا آن هم از طریق اتصال به ایران و با خط ریل استاندارد قرار داد.

وی تصریح کرد: تا به حال حمل بار آنچه از طریق جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گرفت به صورت جاده‌ای بود که محدودیت‌هایی را به همراه داشت؛ لذا کشور افغانستان که مجبور است تمام نیاز‌های خود را وارد کند استفاده از مسیر جاده‌ای برایش محدود کننده بود.

مدیر عامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان افزود: این خط ریلی که آغاز به کار کرد افغانستان را به آب‌های گرم متصل کرد، علاوه بر این براساس اعلام مسئولین کشور چین و برآورد‌های انجام شده توسعه این خط منجر به سهم ۵۰ میلیون تنی ترانزیت از چین به افغانستان، ایران و اروپا و همچنین سایر کشور‌های منطقه می‌شود.

این پروژه، سرعت تجارت، امنیت حمل و نقل و سودآوری اقتصادی را برای ایران و افغانستان چند برابر کرده است.

منبع: ایراف

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->