تمجدید روحانی اهل‌سنت افغانستان از موشک خیبر + فیلم پرچم افغانستان زیر گنبد نجف | روایتی از روح‌الله صالحی، زائر افغانستانی‌تبار مقیم ایران قیمت امروز دینار عراق به افغانی (پنجشنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز پول افغانی (پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) سفارت ایران در کابل شرط وثیقه ۵۰۰ دلاری برای زائران افغانستانی اربعین را برداشت مهاجران افغانستانی دارای برگه سرشماری می‌توانند برای پیاده‌روی اربعین به عراق بروند (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم فیلم | تب والیبال در ولایت میدان وردک افغانستان شرایط ثبت نام دانش آموزان اتباع در مدارس تهران اعلام شد (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم قیمت امروز پول افغانی (چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز افغانی به دینار عراق (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴) مشکلات زائران افغانستانی اربعین برای سفر به ایران و رسیدن به عراق استقبال طالبان از راه‌اندازی دفتر «توسعه پایدار» سازمان ملل در آسیای مرکزی آمریکا اجازه سفر امیرخان متقی به اسلام‌آباد را نداد قیمت امروز افغانی افغانستان (سه‌شنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۴) بقائی: تصمیم‌گیری درباره به رسمیت شناختن طالبان براساس «منافع ملی» خواهد بود نماینده مردم مشهد در مجلس: تعارض منافع سبب عدم رسیدگی به موضوع اتباع شده است طالبان قراردادی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار برای تامین برق با یک شرکت خصوصی منعقد کرد ۱۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن افغانستان در هفته گذشته جابه‌جا شده است دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: دشمن در تلاش برای ایجاد تصویر منفی بین ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها است گوترش با اشاره به بحران انسانی در افغانستان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی شد برنامه جهانی غذا: برای کمک به نیازمندان افغانستان ۵۳۹ میلیون دلار نیاز است
سرخط خبرها

راه آهن خواف ـ هرات؛ کلید طلایی ایران در ترانزیت جهانی

  • کد خبر: ۳۲۲۳۸۳
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
راه آهن خواف ـ هرات؛ کلید طلایی ایران در ترانزیت جهانی
مسیر ریلی خواف ـ هرات نه تنها ایران و افغانستان را به هم متصل می‌کند بلکه دروازه‌ای برای تجارت با چین، هند و اروپاست.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی رضایی مدیر عامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان اظهار داشت: هیات حاکمه افغانستان بعد از روی کار آمدن طالبان در این کشور در یک اقدام بسیار هوشمندانه خود را حلقه وصل چین و اروپا آن هم از طریق اتصال به ایران و با خط ریل استاندارد قرار داد.

وی تصریح کرد: تا به حال حمل بار آنچه از طریق جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گرفت به صورت جاده‌ای بود که محدودیت‌هایی را به همراه داشت؛ لذا کشور افغانستان که مجبور است تمام نیاز‌های خود را وارد کند استفاده از مسیر جاده‌ای برایش محدود کننده بود.

مدیر عامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان افزود: این خط ریلی که آغاز به کار کرد افغانستان را به آب‌های گرم متصل کرد، علاوه بر این براساس اعلام مسئولین کشور چین و برآورد‌های انجام شده توسعه این خط منجر به سهم ۵۰ میلیون تنی ترانزیت از چین به افغانستان، ایران و اروپا و همچنین سایر کشور‌های منطقه می‌شود.

این پروژه، سرعت تجارت، امنیت حمل و نقل و سودآوری اقتصادی را برای ایران و افغانستان چند برابر کرده است.

منبع: ایراف

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->