جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد: استانداری برای تأمین واگن خط سه مترو به ما کمک کند

  • کد خبر: ۳۲۲۲۹۵
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد: استانداری برای تأمین واگن خط سه مترو به ما کمک کند
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: خرید واگن با دولت است و دولت فعلاً تأمین واگنی برای خط سه قطارشهری ندارد. از استانداری درخواست داریم کمک کنند تا واگن آماده شود.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز امروز، ۲۶ اسفند ۱۴۰۳، در مراسم آغاز عملیات تست نهایی مسیر و ایستگاه‌های فاز اول خط ۳ قطارشهری مشهد که هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: چهار ایستگاه میانی فاز یک خط سه قطارشهری مشهد ۸ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز داشته و قابلیت دارد تا یک سال، یک‌سال‌ونیم آینده افتتاح شود.

وی بیان کرد: کارگاه‌های ما در خط سه به صورت بیست‌وچهارساعته فعال هستند و جای تشکر دارد. شورای شهر برای ایستگاه حرم الزام گذاشته که هزینه کنیم و خساست به خرج ندهیم. معماری ایستگاه باب‌الجواد(ع) ۹۰ درصد آماده است. تمام پله‌برقی‌های این ایستگاه تا تراز خیابان نصب شده، ایستگاه میدان شهدا مقداری عقب بوده، اما باب‌الجواد(ع) و پایانه مسافربری آماده است.

کیامرز با بیان اینکه ما اکنون با همت شرکت بهره‌برداری، دو قطار را برای خط سه آماده کردیم، عنوان کرد: خرید واگن با دولت است و دولت فعلاً تأمین واگنی برای ما ندارد. از استانداری درخواست داریم کمک کنند تا واگن آماده شود. فعلاً با یک قطار شروع می‌کنیم و دوسه ماه بعد، دو قطار خواهیم داشت. در ۱۱ دقیقه، کل مسیر را طی می‌کنیم و سرفاصله ۱۵ دقیقه است که بعد از افزایش تعداد قطار، به ۱۰ دقیقه می‌رسد. درخواست مردم برای این خط زیاد است؛ بنابراین باید واگن تهیه شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد افزود: شهر مشهد تنها شهری است که از نظر واگن در خط یک و دو ظرفیت زیادی دارد. با توجه به خاص‌بودن مشهد درخواست دارم با دولت تفاهم انجام دهیم و دنبال پنج قطار برای خط سه باشیم که دورنمای نیاز به قطار یک‌ سال است. ما از ۶۰۰ واگنی که دولت برای تهران می‌گیرد، ۵۰ واگن می‌خواهیم.

وی ادامه داد: این خط شش‌واگنه بوده و می‌تواند ۱۵۰۰ نفر را جابه‌جا کند. هزینه هر واگن یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بوده و یک قطار شش‌واگنه ۷.۵ میلیون یورو قیمت دارد. هزینه ۶۰۰ واگن تهران توسط دولت پرداخت شده است. قطار خط یک حدود ۲.۵ میلیون یورو قیمت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->