به دستور رهبر طالبان باغ وحش کابل به خارج شهر منتقل می‌شود وزیر صمت: مذاکراتی با افغانستان برای تهاتر سنگ آهن با شمش صورت گرفته است نماینده مردم خواف در مجلس از اختصاص هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های مرز شمتیغ خبر داد مدیرعامل راه‌آهن از راه‌اندازی اولین قطار مسافربری مشهد_ هرات در آینده نزدیک خبر داد طالبان به‌مناسبت عید قربان، ۴ روز تعطیلی عمومی اعلام کردند رئیس مرکز امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور: ما می‌گوییم آن‌هایی که قانونی‌اند، بمانند روزانه ۸۰۰ تُن کالا از مرز ماهیرود به افغانستان صادر می‌شود مهاجرستیزی در جامعه ایران عمومیت ندارد | نگاه به مهاجران قانونی ظرفیت‌محور نیست والی فراه: سفر به خراسان جنوبی پربار و سازنده بود حداد عادل: باید زبان فارسی را در هند و افغانستان حفظ کنیم کابل و اسلام‌آباد در تلاش برای احیای روابط | استقبال طالبان از ارتقای روابط دیپلماتیک با پاکستان نماینده مردم مشهد در مجلس: برخورد هیجانی با حضور دانش‌آموزان اتباع به بحران آموزشی منجر می‌شود افغانستان در سید یک قرعه کشی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۶ قرار گرفت + جزئیات رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس: حضور اتباع بیگانه در کشور باید براساس نیاز و موقتی باشد قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۴) رشد ۷ درصدی دارایی سرمایه‌گذاران خارجی در بورس ایران | افغانستانی‌ها پیشتاز استاندار فراه افغانستان وارد خراسان جنوبی شد مردم افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند گروه هکری افغان دراگنز وب‌سایت چند وزارتخانه طالبان را هک کرد قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (جمعه ۹ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

راه آهن خواف ـ هرات؛ کلید طلایی ایران در ترانزیت جهانی

  • کد خبر: ۳۲۲۳۸۳
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
راه آهن خواف ـ هرات؛ کلید طلایی ایران در ترانزیت جهانی
مسیر ریلی خواف ـ هرات نه تنها ایران و افغانستان را به هم متصل می‌کند بلکه دروازه‌ای برای تجارت با چین، هند و اروپاست.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی رضایی مدیر عامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان اظهار داشت: هیات حاکمه افغانستان بعد از روی کار آمدن طالبان در این کشور در یک اقدام بسیار هوشمندانه خود را حلقه وصل چین و اروپا آن هم از طریق اتصال به ایران و با خط ریل استاندارد قرار داد.

وی تصریح کرد: تا به حال حمل بار آنچه از طریق جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گرفت به صورت جاده‌ای بود که محدودیت‌هایی را به همراه داشت؛ لذا کشور افغانستان که مجبور است تمام نیاز‌های خود را وارد کند استفاده از مسیر جاده‌ای برایش محدود کننده بود.

مدیر عامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان افزود: این خط ریلی که آغاز به کار کرد افغانستان را به آب‌های گرم متصل کرد، علاوه بر این براساس اعلام مسئولین کشور چین و برآورد‌های انجام شده توسعه این خط منجر به سهم ۵۰ میلیون تنی ترانزیت از چین به افغانستان، ایران و اروپا و همچنین سایر کشور‌های منطقه می‌شود.

این پروژه، سرعت تجارت، امنیت حمل و نقل و سودآوری اقتصادی را برای ایران و افغانستان چند برابر کرده است.

منبع: ایراف

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->