برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

والیبال بانوان، چشم‌انتظار حامی مالی

  • کد خبر: ۳۲۴۵۳
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
والیبال بانوان، چشم‌انتظار حامی مالی
فرصت پنجاه‌ روزه خراسان رضوی برای اعلام آمادگی حضور در لیگ برتر والیبال کشور
مژده رنگیان/ شهرآرانیوز - باوجود نامعلوم‌بودن شرایط تیم والیبال مردان مشهد در لیگ برتر، به حضور تیم بانوان نمی‌توان امیدوار بود. فدراسیون والیبال آیین‌نامه‌ای برای حضور تیم‌ها در لیگ برتر بانوان صادر کرده است که تغییرات زیادی نسبت به سال‌های دیگر دارد. لیگ برتر بانوان را می‌توان خلوت‌ترین لیگ ورزش‌های تیمی بانوان عنوان کرد؛ زیرا همیشه در آستانه شروع لیگ با کمبود تیم مواجه است، تاجایی‌که فدراسیون به تشکیل یک تیم با نوجوانان اقدام کرد تا تیم‌ها به حد نصاب برسد. به‌همین‌دلیل امسال جوایز نقدی درخورتوجه و میلیونی برای ۳ تیم برتر در نظر گرفته‌اند تا بلکه این موضوع تیم‌ها را ترغیب کند در لیگ شرکت کنند. تیم‌ها تا ۳۰ مردادماه فرصت دارند تا آمادگی خود را اعلام کنند و در شروع پاییز نیز به احتمال قوی لیگ آغاز می‌شود؛ اما باید دید در این فرصت پنجاه‌روزه معجزه‌ای برای والیبال بانوان در مشهد رخ می‌دهد یا خیر.


انتظار بانوان از هیئت استان
۳ سال پیش بود که ۲ تیم مشهدی توانستند با گرفتن سکو در لیگ دسته‌یک جواز حضور در لیگ برتر را بگیرند، اما به‌خاطر نبود حامی مالی و هزینه‌های زیاد لیگ برتر قید حضور در آن را زدند و حالا هر سال ۳ نماینده در لیگ دسته‌یک داریم که حتی باوجود کسب عنوان قهرمانی، توان حضور در لیگ برتر را از نظر مالی ندارند. به سر‌وسامان‌رسیدن یک‌ساله هیئت والیبال استان می‌توانست برای تعیین‌تکلیف‌کردن و حل مشکلات بانوان امیدبخش باشد، اما با انتصاب رئیس این هیئت به‌عنوان معاون مدیرکل ورزش استان باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار هیئت است و رئیس جدید چقدر برای حل مشکلات مالی و پیدا‌کردن اسپانسر برای دختران تلاش می‌کند. هرچند رئیس جدید یا حتی جبار قوچان‌نژاد، رئیس فعلی، مأموریت بزرگ‌تر یعنی حل داستان پیام را در پیش دارند.


پیام در لیگ بانوان؟
در آیین‌نامه‌ای که فدراسیون برای فصل جدید لیگ برتر بانوان منتشر کرده است، امتیازی نیز به تیم‌های مردان اختصاص داده شد تا آن‌ها را برای تیم‌داری در لیگ بانوان تشویق کنند. گفته شده است «چنانچه باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر و دسته‌اول مردان، به معرفی و شرکت تیم بانوان در مسابقات لیگ برتر نیز اقدام کنند، از تخفیف ۳درصد از ۸درصد سهم فدراسیون از محل قرارداد بازیکنان تیم مردان برخوردار خواهند شد»؛ اما این بند از آیین‌نامه برای مشهدی‌ها چندان خبر خوش یا امیدوارکننده‌ای نیست. وضعیت تیم لیگ‌برتری مردان مشهد در فصل گذشته قرمز و بحرانی بوده و حالا در آستانه شروع فصل جدید نیز همان بحران و بلاتکلیفی و بی‌پولی ادامه دارد. اسپانسر مشخصی ندارند و با بدهی میلیاردی، حضورشان در فصل بعدی مشخص نیست. از چنین‌باشگاهی قطعا نمی‌توان انتظار تیم‌داری در بخش بانوان را داشت و حتی در صورت موافقت، قطعا تیم بانوان نیز در طول فصل با بحران مالی روبه‌رو خواهد شد.


اولین حضور مشهدی‌ها در لیگ
اولین باری که نماینده والیبال بانوان مشهد در لیگ برتر حضور داشت، به ۸ سال پیش برمی‌گردد؛ پاییز سال ۱۳۹۱، زمانی که باشگاه والیبال مردان «میزان» پس از چند دوره حضور در لیگ برتر مردان تصمیم گرفت تیمی در لیگ بانوان نیز داشته باشد. باشگاه که با حمایت مالی مؤسسه مالی‌واعتباری میزان فعالیت می‌کرد، تیمی به نام «پریسا» را که سال قبل از آن در لیگ دسته‌یک کشور مقام سوم را کسب کرده و راهی لیگ برتر شده بود، تحت‌پوشش خود قرار داد و معصومه داوطلب، مربی مشهدی، نیز هدایت آن را برعهده گرفت. در آن فصل تنها ۶ تیم باید با یکدیگر رقابت می‌کردند؛ اما همین تعداد هم برای تیم تازه‌وارد مشهدی زیاد بود و آن‌ها با شکست‌ها و ناکامی‌های متعدد در پایان لیگ تنها با کسب ۳ امتیاز در انتهای جدول و در رده ششم جای گرفتند. درواقع تیم کاملا بومی و جوان در میدان بزرگ لیگ برتر از رقبا عقب ماند و باشگاه میزان نیز تصمیم گرفت برای فصل بعد، تیمی در لیگ بانوان نداشته باشد.


آخرین حضور، ۷ سال پیش
اما بعد از یک سال دوری، باشگاه در سال ۹۳ تصمیم می‌گیرد یک تیم قدرتمند را راهی میدان کند و به‌همین‌دلیل بودجه شایان‌توجهی برای دختران اختصاص داد؛ به‌طوری‌که سرمربی تیم ملی، میترا شعبانیان، برای هدایت این تیم راهی مشهد شد. او ۴ ملی‌پوش مطرح همچون نیلوفر رشیدی کاپیتان تیم ملی و مهتاب رحمانی قدرتی‌زن تیم ملی را با خود به میزان آورد تا مشهدی‌ها این‌بار در قامت یک تیم مدعی ظاهر شوند. در آن دوره نیز ۶ تیم در لیگ حضور داشتند و تیم مشهدی این‌بار توانست یکی از مدعیان ۳ رده نخست جدول باشد، اما درنهایت با ۱۶ امتیاز و با اختلاف کم، جایگاه سومی لیگ را از دست داد و چهارم شد. این بهترین عنوان کسب‌شده برای یک تیم مشهدی در لیگ برتر بوده است و البته پس از آن سال و منحل‌شدن باشگاه میزان، دیگر هیچ اسپانسری در لیگ برتر بانوان تیم‌داری نکرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->