کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها
غیبت طولانی‌مدت کاپیتان تیم ملی والیبال در سکوت کامل خبری

مسئله معروف!

  • کد خبر: ۳۱۳۳۶
  • ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
مسئله معروف!
احسان سرفرازی - نابغه والیبال ایران این‌روز‌ها در بلاتکلیفیِ خودساخته‌ای قرار دارد که آینده ورزشی‌اش را قطعا به چالش خواهد کشید. سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران، که به گواه بیشتر کارشناسان در سال‌های اخیر بهترین بازیکن جهان در پست خودش بوده است، با یک قرارداد سنگین راهی لیگ چین شد و با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ورزش در چین، این کشور را به مقصد آمریکا ترک کرد. این اتفاقات درحالی رقم خورد که معروف با تیم چینی فقط چندجلسه‌ای را تمرین کرده و در هیچ مسابقه رسمی برای این تیم به میدان نرفته بود. بدین‌ترتیب کاپیتان تیم ملی چیزی نزدیک به ۱۵ ماه است که برای هیچ تیم باشگاهی به میدان نرفته است. مغز متفکر والیبال ایران، بعد از یک فصل حضور در ترکیب تیم سیه‌نا در سری‌آ ایتالیا، سال گذشته میلادی تصمیم گرفت به تیم «بایک» رفته و برای این تیم به میدان برود.
سعید معروف این‌روز‌ها در وضعیت پیچیده‌ای قرار دارد، چون هنوز قراردادش با بایک‌موتور معتبر است؛ مگر اینکه رسما لیگ والیبال چین هم لغو شود، لیگی که هنوز یک بازی هم از آن برگزار نشده است. در این صورت معروف می‌تواند برای فصل آینده‌اش تصمیم‌گیری کند؛ فصلی که با توجه به برگزاری احتمالی المپیک، بسیار برای بازیکنان و ورزشکاران مهم خواهد بود. اهمیت این فصل آنجا مشخص می‌شود که در هفته‌های اخیر شایعه بازگشت ستاره‌هایی، چون موسوی و غفور را به لیگ برتر کشورمان شنیده‌ایم. حضورنداشتن معروف در وضعیت مسابقه، نگرانی‌هایی را برای هواداران به وجود آورده است. درحالی‌که والیبال کشورمان در سال‌های اخیر بیشتر وزنش را روی سرپنجه‌های معروف انداخته بود، این بازیکن با رویه‌ای که در پیش گرفته است، به نظر می‌رسد مسیر سختی را پیش‌روی خودش و آینده والیبال ایران قرار داده است. به نظر می‌رسد در وضعیت موجود، بهترین کار، پرورش و تقویت یک استعداد جایگزین برای کاپیتان تیم ملی است. جواد کریمی در ۲ سال اخیر توانسته است خودش را به‌عنوان پاسور دوم تیم ملی و جانشین سعید معروف جا بیندازد. این بازیکن چند ماه پیش با تیم گرینیارد مزیک، قهرمان لیگ بلژیک، به توافق رسیده است و فصل بعد را در این تیم توپ خواهد زد و بدین‌ترتیب تاحدودی نگرانی‌های کارشناسان را کم کرده است.
خوش‌خبر: هر تیمی نمی‌تواند معروف را در ایران جذب کند
مشکل دیگری که درباره سعید معروف وجود دارد، بی‌خبری‌های مطلقی است که توسط این بازیکن مدیریت می‌شود. هیچ راه و کانال ارتباطی موثق و مطمئنی با کاپیتان تیم ملی برای دریافت اطلاعات دقیق از او وجود ندارد و تنهامسیری که به این بازیکن ختم می‌شود، امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال است. خوش‌خبر که اتفاقا رابطه خوبی با کاپیتان تیم ملی دارد، روز گذشته درباره آخرین وضعیت معروف گفت: سعید همچنان در حالت استندبای قرار دارد و منتظر اعلام نظر باشگاه چینی است. فعلا که به او خبر جدیدی نرسیده و مشخص نیست لیگ والیبال چین چه سرنوشتی دارد. معروف همچنان تحت قرارداد باشگاه چینی است، اما می‌تواند برای فصل آینده خودش هم تصمیم بگیرد. در ماه‌های اخیر اخباری مبنی‌بر پیشنهاد‌های ایتالیایی برای سعید معروف منتشر شده بود که خوش‌خبر دراین‌باره مدعی شد: پیشنهاد رسمی به سعید از ایتالیا نرسیده، اما به‌صورت جسته‌گریخته تیم‌هایی برای جذب او ابرازعلاقه کرده‌اند. وضعیت لیگ ایتالیا هم چندان مشخص نیست. بااین‌حال برخی از هم‌تیمی‌های سابق معروف به او پیغام دادند که فلان‌باشگاه برای جذب او آمادگی دارد. هنوز چیزی مشخص نیست و باید ببینیم که چه اتفاقی در هفته‌های آینده رخ می‌دهد. چند لژیونر ایرانی ازجمله سیدمحمد موسوی که فصل گذشته در اروپا بازی می‌کردند، در این فصل تصمیم به حضور در لیگ ایران گرفته‌اند. خوش‌خبر باتوجه به این موضوع درباره اینکه ممکن است سعید معروف هم بعد از چند سال بار دیگر به لیگ ایران بازگردد، این‌طور پاسخ داد: بعید است سعید به ایران برگردد. اگر او چنین‌قصدی داشت، تا الان به باشگاه‌ها چراغ‌سبز نشان می‌داد. هر تیمی نمی‌تواند معروف را در ایران جذب کند. این‌روز‌ها تیم‌ها بیشتر بازیکنان خود را جذب کرده و حتی تمریناتشان را آغاز کرده‌اند. فکر نمی‌کنم فصل آینده هم سعید در ایران بازی کند و احتمالا به بازی در خارج از ایران ادامه می‌دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->